Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Vastloper HELP
Ga naar pagina Vorige  1, 2

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Beginners
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Leo B
Gast

BerichtGeplaatst: Di Jun 07, 2005 11:51 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb links en rechts gekeken. Ik heb Suze en Ubuntu geprobeerd en ook nog Mandriva. Maar op de een of andere manier bevalt Fedora me. Het geeft me het meest he gevoel dat ik samen met andere enthousiastelingen er toe doe en 'in control' ben.

Linspire wil ik nog wel eens bekijken, maar dat is zo gesloten al ik weet niet hoe, Het staat me tegen dat je meteen een boel geld moet betalen. Of weet iemand een gratis manier?

Ik weet, dit gaat eigenlijk te ver voor een fedora praatgroep. (weest niet ongerust, ik blijf Fedora trouw) Het volgende item van Linux Mafazine gaat over Linspire. Weet iemand waar ik het eens kan bekijken? (Zonder $ ) Cool
Terug naar boven
Worado

BerichtGeplaatst: Wo Jun 08, 2005 8:05 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Volgens mij kan dat niet zonder $. Maar ik denk ook niet dat Linspire speciaal is ofzo. Het is gewoon gebaseerd op Debian, ziet eruit als Mandriva en kost geld. Daarnaast zijn een aantal van hun applicaties gebaseerd op OSS software, waar ze uiteindelijk ook geld voor vragen.

Sowieso heeft Linspire geen goede naam bij mij, misschien komt dat doordat ik op een aantal gebieden het toch eens ben met Microsoft (wat betreft de na-aping van Linspire).

En wat mij betreft is het je eigen keuze welke Linux distro je gebruikt. Op mijn PC staan er ook niet minder dan 4 besturingssystemen:
* Windows XP
* Fedora Core Linux
* Arch Linux
* Debian GNU/Linux

Ubuntu vond ik uiteindelijk overrated. Het enige voordeel t.o.v. Fedora vond ik dat mijn geluid gewoon goed werkte. Maar ik gebruik Arch en Debian om wat meer vrijheid te hebben en als ik snel wat wil doen op Linux, dan zal ik overschakelen om Fedora.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
marius

BerichtGeplaatst: Wo Jun 08, 2005 10:46 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Leo B schreef:
Hoi Marius

Dank voor je aandacht. Ik denk dat ik de account binnenkort ga elimineren en daarna opnieuw inrichten. Blijft de vraag waarom van het ene op het andere moment zo'n conflict kan ontstaan.

Ik ben de Open Source toegedaan en derhalve wil ik eigenlijk niet dat in 'onze club' zulke dingen gebeuren....

Maar ik wacht met smart op FC 4 en dan kijk ik of de zaken beter opgelost zijn. Want uiteindelijk gaat het daarom, welke distro is het beste.... (en vrij en zo)

Ik ben ongeveer nu ruim een jaar geleden begonnen met RedHat 8 en zo mee gegroeid naar Fedora. Als desktop ben ik over Fedora wel tevreden. Vooral met de nieuwe kernel. Bij mij werkt alle hadware behalve mijn webcam. Maar geluid, tvkaart, camera (fototool) etc. eigenlijk probleemloos. Dus ik zou Fedora niet opgeven. (mandrake en linspire ken ik overigens niet schijnen ook gebruiksvriendelijk te zijn) Ook dat starters blad heeft me in het begin veel geholpen en de ondersteuning op deze site en nedlinux.nl niet te vergeten.
Hiernaast heb ik op twee oude computers Debian draaien, ook een hele mooie distro, maar moetje meer moeite voor doen. Op deze bak heb ik ook suse geinstalleerd, maar ik denk dat het belangrijk is dat je je verdiept in de nieuwe wereld. Dan maakt het uiteindelijk niet zoveel uit welke distro je kiest. Ik heb in iedergeval niet de tijd om me in alle verschillende distro's te verdiepen.
BTW als je een heel stabiel systeem wil kan je beter nu fedora 3 of zelfs 2 installeren omdat hier ondertussen de bugs toch wel uit zijn.
Fedora 4 is weer nieuw en moet nog op grote schaal worden getest, en zullen er nog regelmatig verbeteringen plaatsvinden. Voor de echte liefhebber prima natuurlijk, en hij zal zeker weer beter worden.
Wat je ook kan doen is met VM-ware een paar disto's uitproberen of gewoon met een multiboot er een paar installeren.
Fedora is een prima distro en je probleem heeft vrijwel zeker met permissies te maken daar dit gebruiker gebonden is. Je kan het ook even vergeten de account gewoon niet gebruiken en als je straks wat verder bent weer een keer proberen op te lossen.

Marius
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht AIM-naam
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Beginners Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

Ga naar: