Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

windows 98 en grub

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Installatie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Phill

BerichtGeplaatst: Wo Mei 25, 2005 12:07 am    Onderwerp: windows 98 en grub Reageren met citaat

hallo hallo,

op mijn computer staat op de eerste schijf fc3 en nu heb ik een tweede schijf waar al windows 98 al op staat. ik heb met gedit het volgende in de grub.conf gezet:

title Windows98
rootnoverify (hd1,0)
chainloader +1
makeactive

maar ik krijg een zwart beeld met het bovengenoemde in beeld en verder niks. kan iemand mij helpen?

ps ik heb de zoek al gebruikt maar vind alleen maar win Xp. gebruikt niemand meer 98?

grtz
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Worado

BerichtGeplaatst: Wo Mei 25, 2005 7:26 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Volgens mij kan Windows 98 alleen als primair besturingssysteem gebruikt worden. Dit wil zeggen dat je als eerst Windows 98 op de eerste partitie van de eerste harde schijf installeerd. De locatie maakt niet uit, zolang het maar als eerst ge´nstalleerd wordt.

Daarna moet je Fedora Core installeren, welke GRUB automatisch zodanig insteld dat het Windows 98 kan opstarten.

En Windows 98 wordt vooral op de modernere computers (zoals die van mij Razz ) niet meer gebruikt, simpelweg vanwege bepaalde hard -en software.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
Johannes

BerichtGeplaatst: Vr Aug 05, 2005 6:56 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb niet zo veel verstand van Grub zelf, maar ik ben wel een fervent windows 98 gebruiker. Dat windows 98 "oud" is is niet waar. Het OS mag dan misschien meer dan 5 jaar oud zijn, alles (elk programma) dat je voor dagelijks gebruik nodig hebt werkt prima. Ook is het niet zo dat windows 98 op de eerste harde schijf op de eerste primaire partitie moet staan (het enige OS dat die eis heeft is MS-DOS). Windows 98 moet wel op een primaire partitie staan, maar op de eerste of tweede harde schijf en de hoeveelste primaire partitie dat maakt niets uit. Zoals gezegd, ik weet niet hoe je windows 98 in het menu van grub kunt toevoegen, maar ik ben er van overtuigd dat het kan.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
confruo

BerichtGeplaatst: Vr Aug 05, 2005 7:20 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Kan je toch eens in Linux opstarten, en in een terminal ;

fdisk -l /dev/hda en fdisk -l /dev/hdb doen, misschien dat je partitie tabel er toch anders uitziet dan je denkt, of dat linux denkt Smile.

Ik heb wel eens iets gelezen over

chainloader (hd1,0)+1 , ipv chainloader +1

En probeer eens de hd map truuk, ook wel eens gezien.

in je grub conf voor windows;

title Windows
map (hd0) (hd1)
map (hd1) (hd0)
rootnoverify (hd1,0)
chainloader +1
makeactive
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Installatie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: