Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

X wil helemaal niet meer :(
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Hardware
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Nickname55

BerichtGeplaatst: Za Dec 08, 2007 11:18 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Hoe krijg je trouwens die foutmelding hier zo volledig compleet op het forum? Netjes opgeschreven en hier weer ingetikt? Lijkt wel copy past maar dat lijkt me niet mee te vallen... dacht ik zo Question

[offtopic]Iets zegt me dat hier nu in dit draadje ff 2 dingen door elkaar heen fietsen, maar dat maakt verder niet uit... Rolling Eyes [/offtopic]
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
NikkiMassa

BerichtGeplaatst: Zo Dec 09, 2007 11:29 am    Onderwerp: Reageren met citaat

@Nickname55: ik ben juist bang dat dit het resultaat is van het installeren van de driver, aangezien ik verder niets heb gedaan dat zoiets veroorzaken kan. Mijn tweede argument hiervoor is dat XP opeens 'nieuwe hardware' gevonden heeft. Ik heb sinds mijn laatste XP-gebruik echt niet bewust hardware toegevoegd...
- geen doorelkaar gefiets helaas voor mij dus. Voor Tomick hoop ik dus ook van harte dat als hij zijn driver installeert dit niet gebeurt.

Ik heb de melding gewoon overgeschreven op een papiertje.

@Tomick: kijk uit dus... Crying or Very sad

@rick: dankjewel voor je suggestie, maar als ik ctrl-D geef dan gaat hij rebooten. Als ik, zoals hij graag wil, mijn rootpasswd geef dan wil hij volgens mij (als ik het goed begrijp) dat ik per filesysteem met de hand fsck uitvoer en/of de boel repareer.

Google vond voor mij dit: http://www.linuxforums.org/forum/redhat-fedora-linux-help/70507-booting-problem.html. Waarschijnlijk heeft Nickname55 ook gewoon fsck gegeven bij iedere filesystem# en vervolgens y op elke vraag. Zucht... ik ga het gewoon proberen, als alles crashed kan ik vast wel uitstel vragen bij de docent.
Terug naar boven
NikkiMassa

BerichtGeplaatst: Zo Dec 09, 2007 12:22 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik ben hier nu via firefox in gnome.
Heb net met het commando scp mijn opdrachten naar de server op school gestuurd (opluchting!) en vervolgens
Code:
yum remove *nvidia*
gegeven.

Ik heb vanuit XP netjes gereboot. Dat ging zo:
grub start fedora. Op een zeker moment zie je dan: "starting udev" en daarna krijg je een schermpje waar je op 'details' kan klikken. Bij mij was daartussen heel even het nvidia logo te zien (dat schijnt normaal te zijn). Ik heb op 'details' geklikt maar veel details waren er niet, ik kreeg al snel weer de fsck melding.
Ik heb toen mijn rootpasswd gegeven en bij iedere "filesystem # zoveel" fsck gegeven. Bij #1 op veel vragen "yes" moeten geven maar het leek goed te verlopen. Daarna gebeurde er iets dat in mijn ogen niet kan kloppen.

Ik ben na filesystem #101 maar gestopt door "reboot -n" te geven.

Hoezo filesystem 101 ExclamationQuestion

Anyways, hierna kwam ik in het inlogscherm maar KDE gooide mij er net zo hard weer uit. De tweede keer kreeg ik de melding dat kdeinit niet wilde. De derde keer ben ik in gnome ingelogd. Firefox wilde niet opstarten en ik kreeg de melding dat de applicatie "Gecko" gecrashed was. Toen heb ik met een terminal met scp mijn opdrachten veilig gesteld en de nvidia driver er af gezeild en nu zit ik toch weer op firefox.

Is de boel te repareren of zal ik dan maar weer opnieuw installeren van de live cd...

@Tomick: ik wacht af of jij compiz-fusion aan de praat krijgt met de door Gul Dukat voorgestelde driver. Als het je niet lukt, denk ik dat ik het niet verder zal proberen. Ik heb liever een goed draaiend systeem (wat ik van mn core 5 gewend was, ik had nooit problemen - in tegenstelling tot XP die overal over zeurt, beweert dat hij illegaal is wat niet zo is, ondanks virusscanners en zo toch voor meer dan driekwart volstaat met junk en het regelmatig geheel laat afweten) dan Wobbly Windows en andere visually stunning maar verder nutteloze grafische effecten.
Terug naar boven
Gul Dukat

BerichtGeplaatst: Zo Dec 09, 2007 2:20 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik begrijp je situatie NikkiMassa. Alleen verandert de installatie van de nVidia-driver onder Fedora, niets aan je Windows XP installatie. Wat in mijn ogen waarschijnlijker is, is dat er tijdens het vastlopen en het vervolgens rebooten iets beschadigt is op je Windows XP installatie. Vind het heel erg spijtig voor je, maar helaas....
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
Nickname55

BerichtGeplaatst: Zo Dec 09, 2007 4:49 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

NikkiMassa schreef:
Waarschijnlijk heeft Nickname55 ook gewoon fsck gegeven bij iedere filesystem# en vervolgens y op elke vraag.

Idd, dit herken ik ja, heel veel regels krijg je. Telstens y indrukken. Ik kon toen volgens mij de y-toets vast houden en dan bleef tie door gaan. Volgens mij is elke regel een fout in het file systeem datie gevonden heeft, als je y invoert herstelt tie hem. Voor zover dat mogelijk is ...

Code:
RUN fsck MANUALLY (i.e., without -a or -p options)

Met de -a optie word er niets gevraagt zie ik net in de manual. En de -p optie is voor zover ik het kan volgen hetzelfde.

Laatst aangepast door Nickname55 op Zo Dec 09, 2007 5:10 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Gul Dukat

BerichtGeplaatst: Zo Dec 09, 2007 5:02 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

@NikkiMassa: overigens werkt de driver perfekt onder Fedora 8 en met een Ti4200. Ik heb de proef op som genomen, met een oude Ti4200 die ik hier nog had liggen. Wss dus dat de eerdere installatie, die niet goed verliep, van de driver bij jou de boel heeft doen vastlopen.
Terug naar boven
Tomick

BerichtGeplaatst: Ma Dec 10, 2007 1:55 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Gul Dukat schreef:
@NikkiMassa: Als ik het goed begrepen heb, heb jij de Ti4200?
Ik heb net nog even wat gezocht en als het goed is zou er ook nog een recentere driver van nVidia voor jouw kaartje beschikbaar zijn. Of je daarna ook de beschikking hebt over de jou begeerde desktop-effects, durf ik zo niet te zeggen. Maar je kan iid geval deze driver installeren, om 3D-rendering werkend te krijgen. De volgende commando's zouden daarbij uitkomst moeten bieden:
Code:

yum remove *nvidia*
yum install kmod-nvidia-96xx

Hierna nog wel even:
Code:

init 3

en
Code:

nvidia-config-display enable

en vervolgens rebooten. Als alles goed verloopt zou je nu het nVidia-logo tijdens het boot-proces moeten kunnen zien.

Dus ik moet gewoon het zelfde proberen? Smile

Morgenavond doe ik het...en dan kijken of mijn pc crashed....dan geef ik linux denk ik weer op...alhoewel... Rolling Eyes zolang mijn lettertype weer goed word, blijf ik gewoon op linux (want als ik dat niet gefixt krijgt,wilt mijn broer dat ik XP er weer op zet Sad )
Terug naar boven
NikkiMassa

BerichtGeplaatst: Ma Dec 10, 2007 3:54 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

@ Tomick: ik kom wel langs om je broer te slaan Wink XP wat een blasphemy Laughing

Gul Dukat schreef:
Ik begrijp je situatie NikkiMassa. Alleen verandert de installatie van de nVidia-driver onder Fedora, niets aan je Windows XP installatie. Wat in mijn ogen waarschijnlijker is, is dat er tijdens het vastlopen en het vervolgens rebooten iets beschadigt is op je Windows XP installatie. Vind het heel erg spijtig voor je, maar helaas....
Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Ik heb eens een docent van mij gevraagd of je nu met dit soort geintjes ook fysiek je hardware kan beschadigen. Volgens hem is het theoretisch wel mogelijk maar had hij er nog nooit van gehoord. Ach...
Verder lijkt XP niet aangetast, alleen dat hij nieuwe hardware had gevonden maar me niet wilde vertellen wat dat dan was.

Gul Dukat schreef:
overigens werkt de driver perfekt onder Fedora 8 en met een Ti4200. Ik heb de proef op som genomen, met een oude Ti4200 die ik hier nog had liggen. Wss dus dat de eerdere installatie, die niet goed verliep, van de driver bij jou de boel heeft doen vastlopen.
nou die durf ik dan nog wel te proberen te installeren als ik mijn systeem weer aan de praat krijg. Maar als die niet het gewenste resultaat levert dan is het wel de laatste die ik probeer.

Ik zal later (vandaag geen tijd helaas) eens kijken of de live-cd ook een rescue-optie heeft.

"al doende leert men" lol
Terug naar boven
Gul Dukat

BerichtGeplaatst: Ma Dec 10, 2007 4:42 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Vreemd overigens, dat Windows XP dat niet aangeeft.
Terug naar boven
NikkiMassa

BerichtGeplaatst: Ma Dec 10, 2007 5:32 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

ja, XP die wil mij dat vast wel vertellen hoor maar dat gaat weer op zn Windows - geen idee waar ik die informatie vinden kan. Via allerlei menu's, verborgen mappen en een paarse krokodil verwacht ik zo (of is dat nu een vooroordeel?) Wink

Okee, ik kan gewoon niet met XP overweg Laughing

Update:
Ik heb tijdens mijn laatste sessie (die in Gnome, zie hierboven) gedaan:
Code:
yum remove *nvidia*
en nu kan ik wel weer in KDE maar heb het vage gevoel dat er iets niet klopt. Ik heb daarvoor alleen de aanwijzing dat bij het opstarten van KDE metacity opgestart wortd. Of althans, er wordt mij om het rootpasswd gevraagd om metacity te kunnen opstarten. Ik heb op 'ignore' gedrukt.

Tot nu toe nog niets vastgelopen...
Ik maak eerst mijn opdrachten af en zal er later eens beter naar kijken.
Terug naar boven
Gul Dukat

BerichtGeplaatst: Ma Dec 10, 2007 5:49 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Wat bedoel je met "dat er iets niet klopt"? Kun je hier iets duidelijker in zijn?
Citaat:

Ik maak eerst mijn opdrachten af en zal er later eens beter naar kijken.

Lijkt me idd ook verstandiger....
Terug naar boven
Tomick

BerichtGeplaatst: Di Dec 11, 2007 9:16 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Super nadat ik yum remove *nvidia* had gedaan ging alles weer naar normale icoontjes(na reboot) en lettertypes Very Happy. Dus linux blijft er fijn op.

Code:
ik heb ook yum install kmod-nvidia-96xx
gedaan

en toen init 3:

code]localhost login: cheking for module nvidia.ko [mislukt]
nvidia.ko for kernel 2.6.23.1-49.fc8 was not found [waarschuwing]
The Nvidia-96xx driver will not be enabled untill one is found [waarschwuring]
Driver already diabled.[/code]

toen aangemeld als root en vervolgens:

Code:
nvidia-config-display enable

"command not found" -_-ī

En nu?

het is toch geen typefout ofzo :S
Alvast bedankt
Terug naar boven
Tomick

BerichtGeplaatst: Wo Dec 12, 2007 10:25 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Itīs A life Very Happy

Uhm.... 1 ding hij laat de bovenste balk van een venster niet fatsoenlijk meer (je weet wel vergroten en minimaliseren en weg "x" -en.)

Weet iemand hoe die kan?

En dan nog een foutje....als ik muziek afspeel en hij verandert van liedje, zie ik normaal een schermpje komen welk liedje het volgende is....nu komt dat schermpje nog steeds maar het is helemaal blanco.

Maar voor de rest doet hij het super Very Happy

Ik reboot hem even..

GR

Mick
Terug naar boven
Tomick

BerichtGeplaatst: Wo Dec 12, 2007 10:36 am    Onderwerp: Reageren met citaat

]

Ik kan zelfs mijn terminal niet meer openen....ik krijg hem wel geopend maar ook deze is compleet blanco Confused

Hmm ken iemand dit probleem?

Hoe krijg ik dit op gelost (A)

Alvast bedankt
Terug naar boven
Gul Dukat

BerichtGeplaatst: Wo Dec 12, 2007 4:04 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Tomick schreef:
En dan nog een foutje....als ik muziek afspeel en hij verandert van liedje, zie ik normaal een schermpje komen welk liedje het volgende is....nu komt dat schermpje nog steeds maar het is helemaal blanco.

Welk programma gebruik je om j emuziek af te spelen?
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Hardware Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Pagina 5 van 7

Ga naar: