Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Canon Pixma MP510

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Hardware
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
peevdee

BerichtGeplaatst: Wo Nov 07, 2007 11:59 am    Onderwerp: Canon Pixma MP510 Reageren met citaat

Heeft er iemand ervaring met een Canon Pixma MP510? Dit is een all-in-one toestel.
Op de website van Canon AutsraliŽ heb ik RPM's gevonden voor zowel de printer als de scanner.
Voor ik enige actie onderneem, wou ik even weten of dit wel zal lukken.
Onder, bijvoorbeeld Pardus, werkt dit in ieder geval al niet.
Moet ik bij het installeren van RPM's op ťťn en ander letten?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
klaasjan

BerichtGeplaatst: Wo Nov 07, 2007 3:30 pm    Onderwerp: Re: Canon Pixma MP510 Reageren met citaat

peevdee schreef:
Heeft er iemand ervaring met een Canon Pixma MP510? Dit is een all-in-one toestel.
Op de website van Canon AutsraliŽ heb ik RPM's gevonden voor zowel de printer als de scanner.
Voor ik enige actie onderneem, wou ik even weten of dit wel zal lukken.
Onder, bijvoorbeeld Pardus, werkt dit in ieder geval al niet.
Moet ik bij het installeren van RPM's op ťťn en ander letten?

Ik denk dat je beter op had kunnen letten voordat je die printer kocht: Canon is qua Linux ondersteuning behoorlijk Linux-onvriendelijk. Dat je misschien werkende drivers van een australische site kan trekken verandert daar niet veel aan.

Waar je op moet passen is dat Linux distributies per versie anders in elkaar kunnen zitten. Er is niet 1 RPM die naadloos "past" op elke distributie (zelfs niet op elke distributie met RPM ondersteuning).
Misschien moet je je verdiepen in Cups en de manier waarop printen onder Linux werkt om het aan de gang te krijgen. Stel svp je vragen aan Canon zodat ze horen dat hun printers ook op Linux moeten werken.

Ik heb de FAQ even opgehaald en zie dat er wordt aangeraden bepaalde services aan te zetten die je als standaard gebruiker eigenlijk niet hoort te draaien (onder meer remote display). Met de veiligheid van je systeem zal het na het installeren van die drivers wel beroerd zijn. Denk er even aan je firewall goed in te richten.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Hardware Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: