Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Vragen over de Linux kernel

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Beginners
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
LZFY
Gast

BerichtGeplaatst: Vr Mei 20, 2005 5:48 pm    Onderwerp: Vragen over de Linux kernel Reageren met citaat

Hallo, ik had een aantal vragen over de Linux kernel die jullie hopelijk kunnen beantwoorden.

1. Hoe worden programma's voor Linux geschreven? Wordt er van uitgaan gegaan dat je KDE of GNOME hebt? Kan je een programma voor Linux ook gebruiken zonder KDE en Gnome?

2. Als ik zelf een Linux distro zou maken(Sad), wat kan ik er allemaal aan wijzigen? Kan ik de directory structuur wijzigen? En mag dat allemaal wel?

Ik begrijp wel dat jullie geen programmeurs zijn, en dit allemaal technische vragen zijn, maar hopelijk kunnen jullie het beantwoorden.
Terug naar boven
Worado

BerichtGeplaatst: Vr Mei 20, 2005 6:00 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

1. Hangt van het programma af. Naar mijn weten is het meeste C(++). Je kan software gebruiken zonder KDE en/of GNOME, maar dat zullen dan natuurlijk tekst-gebaseerde programma's moeten worden.

2. Je kan de structuur wijzigen, alleen ik ben er niet compleet zeker van of het nog zal werken. Een map zoals /dev en /usr zijn naar mijn weten noodzakelijk bij Linux. Je kan wel je eigen mappen toevoegen zonder problemen, waar je bijvoorbeeld bron-code en/of binary's, etc in zet.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
Gast

BerichtGeplaatst: Vr Mei 20, 2005 6:10 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Kan je die mappen dan niet verplaatsen? Bijvoorbeed naar een andere map?
Terug naar boven
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Vr Mei 20, 2005 6:31 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Anonymous schreef:
Kan je die mappen dan niet verplaatsen? Bijvoorbeed naar een andere map?

Dat kan wel, maar dan krijg je het probleem waar je het in je andere topic over had, veel incompatibiliteit tussen distributie's. Het kan wel, maar dan moet je zorgen dat alles gelinkt wordt, anders zullen veel programma's niet werken.

Citaat:
1. Hoe worden programma's voor Linux geschreven? Wordt er van uitgaan gegaan dat je KDE of GNOME hebt? Kan je een programma voor Linux ook gebruiken zonder KDE en Gnome?

KDE is eigenlijk een serie gebundelde programma's (taakbalk, bureaublad, klok, en de rest), gemaakt met de toolkit QT (API). KDE en aanhangsel gebruikt dus de QT-toolkit. Hetzelfde voor Gnome, maar Gnome maakt dan gebruik van GTK.

In Kde kan je programma's van Gnome draaien, en andersom.
Het is eigenlijk wel jammer dat Kde en Gnome verschillende toolkits gebruiken. Ik raad het je aan om de libraries van zowel Kde + QT en Gnome + GTK geinstalleerd te hebben, je zult dan de meeste programma's probleemloos kunnen draaien.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
LZFY
Gast

BerichtGeplaatst: Vr Mei 20, 2005 7:20 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Dit moest ik even weten, dankjewel voor het uitleg Very Happy
Terug naar boven
Gast

BerichtGeplaatst: Vr Mei 20, 2005 11:45 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik ben één ding vergeten om te vragen, weten jullie of er ook een nederlandse Linux distro is?
Terug naar boven
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Za Mei 21, 2005 9:31 am    Onderwerp: Reageren met citaat

De meeste moderne distributie's zijn vrijwel geheel in het Nederlands verkrijgbaar. Gnome is Nederlands, Kde is nederlands, de configuratietools zijn in het Nederlands.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
LZFY
Gast

BerichtGeplaatst: Za Mei 21, 2005 11:56 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Dat bedoelde ik niet, ik vraag of er een distro door nederlanders gemaakt is.

Groetjes
Rolling Eyes
Terug naar boven
Thijs_
Gast

BerichtGeplaatst: Za Mei 21, 2005 2:53 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Volgens mij is Patrick Volkerding een Nederlander, en hij heeft Slackware gemaakt.
Terug naar boven
Worado

BerichtGeplaatst: Za Mei 21, 2005 6:16 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Lunar Linux is ook een distributie waarvan de hoofdprogrammeur een Nederlander is. Hij woont zelfs in Rotterdam Razz
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Beginners Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: