Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Dingen die mij irritiren!!!

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Beginners
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
LZFY
Gast

BerichtGeplaatst: Do Mei 19, 2005 8:00 pm    Onderwerp: Dingen die mij irritiren!!! Reageren met citaat

Hallo, ik ben net begonnen met linux en ik zie direct al veel verschillen met Windows die mij irriteren en zorgen ervoor dat ik uiteindelijk weer naar Windows terugga. Sommige zijn allemaal van die kleine dingetjes maar zorgen ervoor dat ik niet kan wennen aan Linux!
Paar voorbeelden

- Onder Windows kan ik (bijna) elke programma installeren onder elke map op elke harde schijf op elke partitie die ik wil maar onder linux heb ik zo'n optie nog niet gevonden(kan wel aan mij liggen natuurlijk)

- Scherm resolutie is ook een ramp onder Linux(in elk gevall voor mij) Zelfs met de drivers geinstalleerd kon ik niet boven de 800x600!!! onder XP kan je dit zelfs zonder drivers installeren hoger zetten!!! en toen ik de hoop opgaf voor Feora ben ik naar een makkelijkere distro gegaan. Namelijk SuSe 9.3 Pro.Gelukkig gin het nu beter(windows partites werden auto-gemount) maar ook hier had ik te maken met de scherm resolutie!!! Na de hulp te hebben gevraagd op diverse forums lukte het me om de resolutie te zetten naar 1152x862 (beste resolutie voor mij en mijn beeldscherm). Maar nog steeds was de ellende niet voorbij, beeld werd nu vervormt waardoor ik direct weer terug ging naar XP.

- Dat (handmatig) mounten gedoe moet nu wel afgelopen zijn als Linux Windows vervanger wil worden, ik bedoel wanneer je een nieuwe hdd aansluit moet Linux bij het opstarten (of na) je automatich vragen onder welke map je de partitie(s) wil mounten. Dit zie ik een beginnende gebruiker niet zelf doen!

- Over de dependencies wil ik niet beginnen!!! Ik wou beagle installeren... Kunnen ze niet gewoon een Linux standaard maken met API's waar programmateurs gebruik van kunnen maken (net zoals in Windows)

- En de Linux UI is ook niet iets waar je trots op kunt zijn. Gnome vind ik wel mooi maar meeste dingen moet je weer zelf instellen en KDE is net het omgekeerde. En sommige programma's werken alleen maar onder Gnome of KDE en niet onder allebei.

Zo zijn er veel dingen waar beginnende Linux gebruikers zich aan storen en weer terugkeren naar Windows. Natuurlijk heeft Linux zijn voordelen t.o.v. Windows maar die hoef ik hier niet op te noemen, want dat weten jullie zelf beter. Ik moet ook zeggen dat de Linux directory structuur me erg aanspreekt! ik vind het zelfs prachtig!

Begrijp me niet verkeerd, hoe moeilijk (en soms irritant) Linux ook is, ik zal het blijven gebruiken tot ik het onder de knie heb maar jammer genoeg is niet iedereen als mij, die zullen na 1 of 2 keer alle hoop opgeven en weer terugkeren naar Windows met een (onterechte) slechte ervaring met Linux. Hierbij wil ik ook zeggen dat Linux in mijn ogen voor Die Hards en totale nOOBs is. Die hards hoef ik niet uit te leggen en met nOObs bedoel ik de mensen die een computer gebruiken om te surfen, chatten, muziek te luisteren en films te kijken. Voor hun is Linux zelfs ideaal, geen pop-up's geen virussen! Maar voor een gemiddelde gebruiker als ik die wil gamen, photoshoppen, programma's installeren enz... is Linux verre van ideaal.

En nog iets. Windows geeft mensen het gevoel dat ze de computer zlef onder de controle hebben wat natuurlijk niet zo is, terwijl een gemiddelde Linux gebruiker het gevoel heeft dat hij niks aan het systeem kan veranderen terwijl je letterlijk alles aan Linux kan veranderen. Ik heb tenminste dit gevoel, komt vast wel omdat ik niet kan programmeren!!!.

Ik hoop dat jullie mij niet zien als een anti-Linux Windows fanboy. Dat ben ik niet!!!

Groetjes
een "onschuldige" computer gebruiker Rolling Eyes
Terug naar boven
Worado

BerichtGeplaatst: Do Mei 19, 2005 9:13 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik zal wat verklaringen proberen te geven...

- Dit heeft te maken met de veiligheid. Onder een standaard user-account zal zoiets ook niet gebeuren. Wanneer je de installatie uitvoert als root zal dit echter wel mogelijk zijn.

-Scherm resolutie hoeft niet alleen aan Linux te liggen. Kan ook liggen aan het feit dat er geen (goede) ondersteuning is voor de betreffende kaart.

-Windows-partities mounten gebeurd onder Fedora niet i.v.m. mogelijke patent-problemen. Door het bewerken van het fstab bestandje kun je ervoor zorgen dat je partities automatisch worden gemount bij het opstarten.

-Een voordeel maar ook probleem(vind ik) is de grote verschillen in software op linux. Daarnaast ook het feit dat alles op elkaar wordt gebaseerd/gebouwd. API's zijn er wel, maar om beagle te installeren heb je naar mijn weten het Mono-framework nodig. Deze zal dan ook geïnstalleerd moeten worden.

-Beide DE's zijn gemaakt voor verschillende doelgroepen. En dat software maar onder een DE werkt, ligt aan de programmeurs, niet aan Linux. Naar mijn weten kun je door het installeren van GTK en/of QT KDE en GNOME programma's "cross-over" kunt draaien.

Het zijn nou eenmaal inderdaad dingen waar je aan moet wennen, maar met de juiste hulp, bronnen en eventuele begleiding kom je er wel. En overstappen vanaf Windows heeft natuurlijk ook doorzettingsvermogen nodig.

En het feit dat het lijkt alsof je meer controle onder Windows hebt, komt denk ik door het feit dat er een aantal centrale grafische punten zijn waar je je systeem kan configureren. In Linux heb je dat niet en moet je meestal text-bestandjes met de hand bewerken. Maar daar leer je uiteindelijk wel meer van.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
LZFY
Gast

BerichtGeplaatst: Do Mei 19, 2005 10:49 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Volgens mij snap ik het nu allemaal wel.
HET LIGT AAN DE @#@#@$@ DISTRO'S
is er ook een oplossing??? jawel

- Er moet een Distro komen die snel, gebruikersvriendelijk, en veilig(ok dat zijn ze allemaal) is. Browsen van bestanden gaat onder KDE ontzettend traag, en het opstarten van programma's gaat ook niet zo snel. Onder XP gaat het toch wat sneller. Mijn PC is een P4 @2.8GHz met 768MB geheugen, dus dat moet toch geen probleem zijn.

- Er moet een nieuwe installer komen die je tijdens het installeren vraagt waar je het programma wilt installeren en welke onderdelen je wilt installeren. RPM is een makkelijke standaard maar het vraagt je helaas niet waar je het wilt installeren. Ik heb zelf NeroLinux en Crossoffice geinstalleerd als Root maar tijdens de installatie werd mij niks gevraagd. Ik geloof wel dat het mogelijk is om de installatiefolder te wijzigen, maar daarvoor moet je weer van die truucjes uithalen die een normale gebruiker niet kan!

- Er moeten duidelijke directory's komen. Zoals "Program Files" in Windows, Home folder vind ik de enige die duidelijk is!

- De Distro moet zo zijn samengesteld dat het alle API'S bevat die een programma nodig kan hebben, Als de installatie hierdoor groter wordt is tegenwoordig geen probleem lijkt me.

- "Eye candy"!!!. Dit is zo belangrijk voor het succes van en OS. Apple had nooit zoveel succes gehad met zijn laatste OS als het niet zoveel "eye candy" had, en Windows gaat ook die kant op, begon met XP en gaat een stapje verder met Longhorn. Dit is een belangrijke factor voor de succes van Linux.

- Er moeten weinig programma's meegeleverd worden. Dit klinkt wel raar maar dit is erg belangrijk. Voor elke toepassing moeten er 1 of 2 programma's meegeleverd worden in plaats van 20, dit maakt het veel makkelijker én duidelijker voor een gebruiker. Voor internet Firefox en ..., Voor Multmedia toepassingen MPlayer of Kafeine(ik hoop dat ik het goed schrijf) enz...

- Niet Open Source ontwikkelaars moeten hun programma's uitbrengen op Linux. Ik weet zeker dat dit wel gebeurt wanneer een standaard komt en Linux makkelijker wordt voor 'normale' gebruikers.

Er zijn zo wel meerdere dingen maar een ding weet ik wel zeker, namelijk dat Linux zeker geschikt is als Windows vervanger. Deze dingen moeten toch mogelijk zijn voor Open Source ontwikkelaars. Verschillende ontwikkelaars moeten beter samenwerken.
Terug naar boven
marius

BerichtGeplaatst: Do Mei 19, 2005 11:04 pm    Onderwerp: Re: Dingen die mij irritiren!!! Reageren met citaat

Linux is een compleet ander systeem dan windoos. Je moet jezelf echt de tijd gunnen om hier je weg in te vinden. Als je je zelf de tijd gunt gaat er een wereld open.
Voor games ben je nog wel aangewezen op B. Gates 's monopoly. Hoewel ook op dit vlak linux in beweging is. Gelukkig tolereerd linux wel andere operatingsystems naast zich en is een dualboot met XP goed mogelijk, raad ik je zelfs aan.

Je problemen zijn volgens mij meer uitdagingen en allemaal op te lossen. Het is wel belangrijk dat je hadware wordt herkent. Een snelle maar ook eenvoudige manier is eerst eens een knoppix cd te bemachtigen of downloaden en hiermee opstarten. Wordt dan je hardware herkent dan zijn al je drivers zowie zo beschikbaar.

Op het www is veel informatie en documentatie te vinden. Hieronder wat links, die je op weg zullen helpen. Neem de tijd en mocht je het niet weten zijn er de diverse fora waar je eea kan delen.

Succes

Marius

http://doc.nl.linux.org/HOWTO/DOS-Win-to-Linux-HOWTO-NL-1.html

http://home.versatel.nl/fred.van.lieshout/linux/HOWTO/grub-w2k-howto-nl.html

http://www.linuxbelgium.net/

http://www.nedlinux.nl/modules/news/index.php

http://www.fedora-linux.nl
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht AIM-naam
Worado

BerichtGeplaatst: Do Mei 19, 2005 11:17 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik begrijp eerlijkgezegd niet waarom je KDE gebruikt Razz Nee hoor, dat is natuurlijk persoonlijke voorkeur.

Ooit gehoort van Linux From Scratch (LFS)? Dat is om je eigen persoonlijke distro te maken met jouw voorkeuren en de software die jij wilt gebruiken. Alles wordt geïnstalleerd op locaties die jij aangeeft. De Program Files van Linux is /opt. Het probleem is dat distro's zoals Fedora software standaard installeren in de map /usr waardoor alles behoorlijk onoverzichtelijk wordt. Alles zit dan in één map.

Persoonlijk is dat ook iets waar ik me aan erger. Wanneer je probeert zelf een map aan te geven, dan werkt de meeste software niet meer.

Aangezien ik wat betreft Fedora Core inmiddels behoorlijk ervaren ben, had ik eens besloten een wat moeilijkere distro uit te proberen. Mijn oog was gevallen op arch linux. Ik kan er over vertellen dat je in die distro alles werkelijk zelf in de hand hebt. De basis installatie is niet veel meer dan de kernel, noodzakelijke hulpprogramma's en software om code te compileren.
Verder mag je alles zelf installeren. Je kan er voor kiezen de binary's te installeren en/of de software vanaf bron te compileren, om het aan jouw eisen te laten voldoen.
Ik kan je vertellen, ik vind het heerlijk. Het draait bij mij naast Windows XP en Fedora Core. Je hebt erg veel vrijheid. Enig probleem is dat ze nu nog bij versie 0.7 zitten, dus de nodige bugs laten nogal eens wat van zich horen.

Misschien moet je naar die distro kijken. Die installeerd voor de duidelijkheid alle software standaard in /opt. Je leert er bovendien veel van.

Verder ben ik ook nog aan het kijken naar Debian, maar dat vind ik niet veel overzichtelijker als Fedora. Bovendien is Debian geoptimaliseerd voor de i386 architectuur, terwijl ik al jaren i686 gebruik.

Maar voorlopig houd ik het bij drie: Windows XP, Fedora Core en arch linux.
Terug naar boven
Gast

BerichtGeplaatst: Do Mei 19, 2005 11:38 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Zoals je het zelf zegt "De Program Files van Linux is /opt' en "Alles zit dan in één map", hier erger ik me dus aan bij Linux, ene distro doet het weer anders dan de andere. Kunnen ze niet tot één standaard komen onder de motorkap. En elke Distro moet zich dan onderscheiden met bijv. zijn extra's en snelheid. Tot dit werkelijkheid wordt zal ik maar verder gaan met Ubuntu/Fedora Core 3/Windows XP. En ik zal even arch Linux proberen, misschien is dat wel wat voor mij Wink
Terug naar boven
Gast

BerichtGeplaatst: Vr Mei 20, 2005 12:22 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik snap het wel en deze opmerkingen moeten sofort naar de centrale windows regie doorgestuurd worden.

Ik wil wel doorgaan met Linux. Maar er moet gewoon meer simpels gedaan worden om dit soort gebruikers meteen te overtuiegn.

meer WYSIWYG

Meer feel en touch als WYSIWYG

LINUX is great, maar nu nog even die kleine eindjes aan elkaar

(Ik ben al drie weken bezig om mijn cd's aan de praat te krigen ets etc)

Die kleine dingen, als die in orde zijn, dan komt het in orde met Linux, anders dan zakt het ineen en verdient het niet beter.......................)
Terug naar boven
Worado

BerichtGeplaatst: Vr Mei 20, 2005 11:51 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Dat zijn dingen waar ik weer niet echt antwoord op kan geven. Iedere distro is voor een andere doelgroep gemaakt. Het feit is dat de instellingen van Linux in simpele tekstbestandjes worden opgeslagen en in feite is het dus niet nodig een speciaal configuratieprogramma o.i.d. tevoorschijn te toveren. Voor Windows is dit echter wel nodig, aangezien de meeste instellingen in een ingewikkeld register staan.

Linux is zo simpel als het kan zijn, alleen hebben mensen dat niet door. Het is veel simpeler, maar dan op een andere manier dan Windows. Verder heb je een complete Linux community, die bereid is je te helpen.
Terug naar boven
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Vr Mei 20, 2005 4:41 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

LZFY schreef:
Volgens mij snap ik het nu allemaal wel.
HET LIGT AAN DE @#@#@$@ DISTRO'S
is er ook een oplossing??? jawel

Die zijn er zeker, en staat zo enorm veel documentatie over Linux op het Internet !

Citaat:

- Er moet een Distro komen die snel, gebruikersvriendelijk, en veilig(ok dat zijn ze allemaal) is. Browsen van bestanden gaat onder KDE ontzettend traag, en het opstarten van programma's gaat ook niet zo snel. Onder XP gaat het toch wat sneller. Mijn PC is een P4 @2.8GHz met 768MB geheugen, dus dat moet toch geen probleem zijn.

Het uitzetten van bepaalde functie's als het standaard weergeven van plaatjes en tekst/html-documenten kan een flink stuk helpen.

Citaat:

- Er moet een nieuwe installer komen die je tijdens het installeren vraagt waar je het programma wilt installeren en welke onderdelen je wilt installeren. RPM is een makkelijke standaard maar het vraagt je helaas niet waar je het wilt installeren. Ik heb zelf NeroLinux en Crossoffice geinstalleerd als <a href="http://www.fedora-linux.nl/basis/#root">root</a> maar tijdens de installatie werd mij niks gevraagd. Ik geloof wel dat het mogelijk is om de installatiefolder te wijzigen, maar daarvoor moet je weer van die truucjes uithalen die een normale gebruiker niet kan!

Daar ben ik het niet mee eens. In het begin moest ik er ook enorm aan wennen, maar het is eigenlijk een voordeel. Alle uitvoerbare bestanden ('exe'-bestanden in Windows) komen standaard in de map /usr/bin, of /usr/local/bin . De libraries ('DLL-bestanden') komen in de map /usr/lib. De spellen komen in /usr/local/games of /usr/bin/games. Grote programma's zoals Openoffice installeren zich vaak in /opt. Zo heeft bijna alles zijn eigen plek. Daardoor kunnen veel programma's goed en snel met elkaar samenwerken.

Citaat:

- Er moeten duidelijke directory's komen. Zoals "Program Files" in Windows, Home folder vind ik de enige die duidelijk is!

Die zijn er, maar daar moet je even aan wennen.
/usr staat voor Unix System Resources. Daar staat dus alles in dat je systeem nodig heeft. Die map is weer onderverdeeld in bin (Binary, dus uitvoerbare bestanden), en vanalles, zie uitleg hierboven.

Citaat:

- De Distro moet zo zijn samengesteld dat het alle API'S bevat die een programma nodig kan hebben, Als de installatie hierdoor groter wordt is tegenwoordig geen probleem lijkt me.

Dat kan door tijdens de Fedora-installatie 'Ontwikkelingshulpmiddelen' aan te klikken. Dat kan overigens later ook nog. 'Ontwikkelinshulpmiddelen' worden bij de meeste installatiemethoden standaard meegeïnstalleerd. Bij de methoden waarbij dat niet gebeurd heeft de gebruiker er ook bijna geen behoefte aan.

Citaat:
- "Eye candy"!!!. Dit is zo belangrijk voor het succes van en OS. Apple had nooit zoveel succes gehad met zijn laatste OS als het niet zoveel "eye candy" had, en Windows gaat ook die kant op, begon met XP en gaat een stapje verder met Longhorn. Dit is een belangrijke factor voor de succes van Linux.

Smaken verschillen, maar ik vind dat de nieuwe Gnome uit Fedora Core 4 (Test 3) en fantastisch uitziet. Lekker fris. Kijk anders eens naar Karamba (kde) en gDesklets (gnome). Daarmee kan je je desktop enorm opvrolijken.

Verder zijn er goede site's waaronder http://gnome-look.org en http://kde-look.org met veel achtergronden, thema's en screensavers.

Citaat:
- Er moeten weinig programma's meegeleverd worden. Dit klinkt wel raar maar dit is erg belangrijk. Voor elke toepassing moeten er 1 of 2 programma's meegeleverd worden in plaats van 20, dit maakt het veel makkelijker én duidelijker voor een gebruiker. Voor internet Firefox en ..., Voor Multmedia toepassingen MPlayer of Kafeine(ik hoop dat ik het goed schrijf) enz...

Daar ben ik ook een groot voorstander van. Ken je Ubuntu ? Wat mij betreft kan Fedora daar qua softwareselectie nog veel van leren. De laatste tijd heb ik eens de Fedora-devel-mailinglists in de gaten gehouden, en er verschuift de laatste tijd steeds meer software van Fedora Core (wat je op cd download) naar de Fedora Extras (externe softwarebron op Internet). Goede zaak !

Citaat:

- Niet Open Source ontwikkelaars moeten hun programma's uitbrengen op Linux. Ik weet zeker dat dit wel gebeurt wanneer een standaard komt en Linux makkelijker wordt voor 'normale' gebruikers.

Confused

Citaat:
Er zijn zo wel meerdere dingen maar een ding weet ik wel zeker, namelijk dat Linux zeker geschikt is als Windows vervanger. Deze dingen moeten toch mogelijk zijn voor Open Source ontwikkelaars. Verschillende ontwikkelaars moeten beter samenwerken.

Hier komt ook verbetering in. Er worden de laatste tijd steeds meer standaarden in het leven geroepen (o.a. door Freedesktop.org), bijvoorbeeld dat cd's en andere media onder /media gemount moet worden. En nog ene standaard, maar daar heb ik alleen ooit eens de naam van gehoord. LSB, kan dat kloppen ?

Over het algemeen vind ik dat er wel goed wordt samengewerkt in de Linux-gemeenschap. Er zijn veel verschillende softwareprojecten. Elke distributie neemt die programma's over in hun distributie, en de verbeteringen vloeien weer terug naar het originele softwareproject (zo niet, dan is het de moeite niet waard).
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Vr Mei 20, 2005 4:43 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Anonymous schreef:
En elke Distro moet zich dan onderscheiden met bijv. zijn extra's en snelheid.

Dat is de vrijheid van OpenSource / GPL. Wil je snelheid, kies dan voor distributie X. Wil je enorme stabiliteit, kies dan voor distributie Y. Of vind je gebruiksvriendelijkheid fijner -> Distributie Z.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
LZFY
Gast

BerichtGeplaatst: Vr Mei 20, 2005 5:30 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Hier ben ik het 100% met je eens, zolang ze maar niks onder de motorkap wijzigen. Als een programma voor Linux wordt geschreven moet het op elke distro werken, of je nu KDE of GNome gebruikt moet niet uitmaken. Tuurlijk kan een programma een nieuwere kernel vereisen maar dat is dan geen probleem.
Terug naar boven
Worado

BerichtGeplaatst: Vr Mei 20, 2005 6:03 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Het feit is nu eenmaal dat KDE en GNOME beiden andere code gebruiken. GNOME kwam op de wereld, toen bleek dat KDE met mogelijke patent-problemen zou zitten. Daarom is GNOME gemaakt, om een patent-vrije, met KDE vergelijkbare Desktop Omgeving te creeëren.

Het is de code niet die de "problemen" veroorzaakt, het zijn de toolkits: QT en GTK+. De eerste wordt gebruikt door KDE en werd ontwikkeld door een commercieel bedrijf. GTK+ is compleer Open-Source (naar mijn weten).
Terug naar boven
knarfus

BerichtGeplaatst: Vr Mei 20, 2005 6:16 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

ik kan wel een beetje meevoelen met degene die deze discussie startte. Ik heb zelf ook als beginnend gebruiker en ex-windows gebruiker allerlei dingen waar ik tegen aanloop. Als er iets niet werkt krijg ik het echt niet aan de praat. Elke slimme truc die me aan de hand wordt gedaan of die ik ergens van internet afhaal levert weer nieuwe problemen. Wat me echter vreemd voorkomt is het feit dat er bij installatie van een pakket gevraagd zou moeten worden in welke map dit moet gebeuren. Wat kan mij dat nou schelen. Als linux weet waar het staat en hoe het opgestart moet worden mag het van mijn part in de prullebak zitten. Als het maar werkt. Dat dingen anders gaan dan onder Windhoos maakt mij niet zoveel uit. Ik wil gewoon niet dat Bill Gates mij gaat vertellen wat wel en wat niet mag. Een printer delen in een lokaal netwerk is geen probleem, maar een scanner mag niet. Ik ben dan ook overgestapt op linux om van dit soort kinderachtig betuttel verschoont te blijven. Ik ben het dan ook niet eens met het de uitspraak dat een windhoos-gebruiker het gevoel heeft de PC onder controle te hebben. De software maakt uit wat er gebeurt. Als je niet op RETURN blijft drukken tijdens de installatie van software, maar iets anders wil dan microsoft, vraag je om problemen.
maar goed, zowel windows als linux zijn niet ideaal, maar met linux kan ik zelf aangeven wat ik veranderd wil hebben. Daar heb ik het meer voor het zeggen dan bij windows (denk ik).

groetjes van Frank
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
LZFY
Gast

BerichtGeplaatst: Vr Mei 20, 2005 7:33 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

knarfus schreef:
Wat me echter vreemd voorkomt is het feit dat er bij installatie van een pakket gevraagd zou moeten worden in welke map dit moet gebeuren. Wat kan mij dat nou schelen. Als linux weet waar het staat en hoe het opgestart moet worden mag het van mijn part in de prullebak zitten. Als het maar werkt. Dat dingen anders gaan dan onder Windhoos maakt mij niet zoveel uit.
groetjes van Frank

Het maakt natuurlijk niet uit waar je het installeert als je een grote partitie hebt, maar als je meerdere partities hebt zoals mij is het soms wel handig om te kiezen waar het wordt geinstalleerd.
Terug naar boven
Thijs_nietingelogged
Gast

BerichtGeplaatst: Za Mei 21, 2005 8:51 am    Onderwerp: Reageren met citaat

LZFY schreef:

Het maakt natuurlijk niet uit waar je het installeert als je een grote partitie hebt, maar als je meerdere partities hebt zoals mij is het soms wel handig om te kiezen waar het wordt geinstalleerd.

Je kunt meerdere partitie's aanmaken, bijvoorbeeld een partitie met als mountpoint /usr. Je hebt dan een aparte partitie '/usr' waarin alle programma's zich installeren.
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Beginners Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: