Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

konqueror traag

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Beginners
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
bjorn
Gast

BerichtGeplaatst: Di Mei 17, 2005 8:09 pm    Onderwerp: konqueror traag Reageren met citaat

hallo,

ik heb fc3 geinstalleerd op mijn laptop, dual boot met winXP. Ik gebruik tot mijn eigen verbazing steeds meer fc3 en steeds minder winXP. Er is echter 1 ding dat mij enorm enerveert. Als ik in KDE een map wil openen die veel files bevat, duurt het heel lang voor ik die op mijn scherm krijg. Is dit normaal? Of ligt dat aan mijn instellingen?
Terug naar boven
Worado

BerichtGeplaatst: Di Mei 17, 2005 8:20 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Dat is volgens mij heel normaal. Nautilus gaat daar ook niet zo snel mee om. In Linux zijn er veel mappen met meer dan 1000 items. Konquerer gaat net zoals Nautilus de juiste pictogrammen aan elk bestand toewijzen. Wanneer dit bij meer dan 1000 items moet gebeuren, heeft dat gewoon tijd nodig.

Ik weet verder niet welk bestandssysteem je gebruikt, maar een native linux bestandssysteem zou mee kunnen helpen deze taak wat sneller te laten gebeuren.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
bjorn
Gast

BerichtGeplaatst: Di Mei 17, 2005 9:15 pm    Onderwerp: konqueror traag Reageren met citaat

ja, ik had het ook al eens in nautilis geprobeerd, maar dat ging niet echt sneller. De files staan inderdaad ook op een fat32 schijf, extern. Via een terminal gaat het uiteraard veel sneller, maar daar overtuig ik mijn mede-computergebruikers niet mee Very Happy
Terug naar boven
Worado

BerichtGeplaatst: Wo Mei 18, 2005 12:29 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Nee, precies. FAT32 is niet het meest snelle bestandssysteem. Daarnaast zal het feit dat de schijf extern is ook een handje meehelpen bij het vertragen van de handel. Wanneer je deze schijf zou formatteren als ext3 of eventueel ReiserFS, dan zou het misschien wat sneller kunnen gaan.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Beginners Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: