Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

fout bij bijwerken software

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Software
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Rulin

BerichtGeplaatst: Vr Jul 13, 2007 3:56 pm    Onderwerp: fout bij bijwerken software Reageren met citaat

Bij het automatisch bijwerken van de software krijg ik de volgende fout.

('file /usr/bin/xml-resolver from install of xml commons-resolver11-1.3.03.10jpp conflicts with file from package xml-commons resolver-1.1-3jpp,(7,"/usr/bin/xml.resolver'0l enz.
Ik ben een beginner en weet niet wat ik moet doen tot nu toe ging de automatische update vlekkeloos..
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
klaasjan

BerichtGeplaatst: Vr Jul 13, 2007 4:11 pm    Onderwerp: Re: fout bij bijwerken software Reageren met citaat

Rulin schreef:
Bij het automatisch bijwerken van de software krijg ik de volgende fout.

('file /usr/bin/xml-resolver from install of xml commons-resolver11-1.3.03.10jpp conflicts with file from package xml-commons resolver-1.1-3jpp,(7,"/usr/bin/xml.resolver'0l enz.
Ik ben een beginner en weet niet wat ik moet doen tot nu toe ging de automatische update vlekkeloos..

Kennelijk heb je verschillende software repositories aan je systeem toegevoegd waarin twee keer hetzelfde pakket onder een andere naam voorkomt. Misschien kan je met rpm (de -q --whatrequires vlaggen) uitzoeken waarvoor je beide versies nodig hebt. Je zal je toch iets moeten verdiepen in rpm om je configuratie weer recht te trekken...
Terug naar boven
Rulin

BerichtGeplaatst: Di Jul 31, 2007 2:05 pm    Onderwerp: automatische update Reageren met citaat

Bij de automatische update van XERCES-J2 krijg ik de volgende melding.

Updating these packages requires addiitional package changes.

xml commons resolver11-1.3.03.10jpp

Ga ik door dan krijg ik: conflict met xml common resolver-1.1.3jpp en

xml commons resolver10jpp conflicts met common resolver-1.1.3jpp.

Het verwijderen van xerces package blijkt niet de goede oplossing omdat Open Office dan ook geraakt wordt.
Het lijkt erop dat het xerces waarmee mijn Open Office werkt met xml common resolver-1.1.3jpp werkt ipv. het aangeboden xerces dat met xml common resolver11 werkt .

Ik denk dat de versie van xerces waarmee het huidige OO werkt gebaseerd is op xml commons resolver en niet op xml common resolver11.

Betekent dit dat ik xerces steeds moet uitsluiten bij de udate of is er een andere oplossing?
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Software Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: