Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

installatie-cd booten?

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Installatie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
DJ JB
Gast

BerichtGeplaatst: Wo Mei 11, 2005 12:30 pm    Onderwerp: installatie-cd booten? Reageren met citaat

He mensen,

Ik heb de installatie cd's liggen van Fedora Core2. Ik wil een simpel web- ftp- en printerservertje maken van een oude pc (aangezien we in oude pc's omkomen hier).

Begonnen met een Compaq-machientje, maar die gaf al snel op na schijfruimtegebrek. Embarassed
Desalwelteplus: booten was mogelijk.

Nu heb ik een andere pc gepakt... In het BIOS een beetje zitten snuffelen, maar ik ben tot de conclusie gekomen dat deze machine niet vanaf cd-rom kan booten. Evil or Very Mad
Is het mogelijk dat ik de installatie kan beginnen vanuit Windows? (Ik draai overigens Windows 98 SE daarop.)

Of heeft iemand een idee waar ik in het BIOS de instellingen kan vinden om wel vanaf cd-rom te booten? (Er wordt wel cd-rom aangegeven, maar vervolgens kijkt ie niet naar dat ding, misschien dat ie alleen windows cdroms kan booten op dit moment?)

BIOS:
Bij het bootscherm staat er onderin het scherm een code, deze eindigt op 6L
In het BIOS-scherm zelf staat:
Code:
ROM PCI/ISA BIOS (2A59IA1B)
CMOS SETUP UTILITY
AWARD SOFTWARE, INC.

Iemand die kan helpen?
Terug naar boven
Worado

BerichtGeplaatst: Wo Mei 11, 2005 3:40 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Deze pagina zou kunnen helpen hierbij, hoewel ervan uit wordt gegaan dat er al een linux distributie op je systeem staat.
Het is een simpele handleiding over hoe je boot-floppy's voor Fedora Core moet maken.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Installatie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: