Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

NumLock toets activeren

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Beginners
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Guy

BerichtGeplaatst: Wo Jun 06, 2007 10:43 pm    Onderwerp: NumLock toets activeren Reageren met citaat

Hallo,

Hoe kan ik de NumLocktoets automatisch activeren tijdens het opstarten van fedora ?

het programmatje NumLockx heb ik geinstalleerd maar de NumLock-toets vereist nog steeds mijn tussenkomst, om cijfers te kunnen invoeren.

Dank bij voorbaat.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Vr Jun 08, 2007 2:56 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Hoi Guy,

Heb je ook het 2e deel van deze handleiding gevolgd? http://www.fedorafaq.org/fc5/#numlock

De handleiding is voor Fedora 5, maar dat moet niet uitmaken volgens mij.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
Guy

BerichtGeplaatst: Zo Jun 10, 2007 8:05 pm    Onderwerp: NumLock-toets activeren tijdens de opstart van fedora 7 Reageren met citaat

hallo,

Zoals reeds gezegd heb ik het eerste gedeelte van de handleiding geinstalleerd (voor de grafische mode). Het tweede gedeelte waarnaar de link (www.fedorafaq.org/fc5/#numlock} naar verwijst echter niet.

Ik heb dan het programmatje kbd geinstalleerd met yum en de file /etc/rc.local geédit door onder het opgegeven pad nl. touch /var/lock/subsys/local deze regels

LEDTTY=/dev/tty[1-8]
for tty in $LEDTTY; do
setleds -D +num < $tty
done

te kopiéren.

Resultaat in de grafische mode:numlock wordt nog steeds niet geactiveerd bij het inloggen van username en wachtwoord.
Resultaat in de tekst-mode: kon ik nog niet controleren omdat ik niet weet hoe ik de tekst-mode moet inschakelen.

Ook ik neem aan dat fc5 en fc7 geen verschil uitmaakt met de te volgen procedure. Vraag is echter waarom doet ie het niet?
Terug naar boven
med

BerichtGeplaatst: Ma Aug 13, 2007 11:35 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Via het configuratiecentrum>randapparaten>toetsenbord kan je dit aanvinken.
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Beginners Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: