Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

CentOS in plaats van Fedora Core 7?

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Fedora discussie's
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Lutz

BerichtGeplaatst: Di Mei 15, 2007 12:20 pm    Onderwerp: CentOS in plaats van Fedora Core 7? Reageren met citaat

Gezien dat het Fedora Legacy Project is gestopt zoek ik een alternatief voor de desktop, waar ik niet 2 keer per jaar alles opnieuw moet installeren. En de appel valt niet veer van de boom: ik heb even naar CentOS gekeken. Wie heeft ervaring met CentOS op de desktop? Kan je ook filmpjes mee bekijken?

Groeten,
....Lutz
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
klaasjan

BerichtGeplaatst: Di Mei 15, 2007 4:02 pm    Onderwerp: Re: CentOS in plaats van Fedora Core 7? Reageren met citaat

Lutz schreef:
Gezien dat het Fedora Legacy Project is gestopt zoek ik een alternatief voor de desktop, waar ik niet 2 keer per jaar alles opnieuw moet installeren. En de appel valt niet veer van de boom: ik heb even naar CentOS gekeken. Wie heeft ervaring met CentOS op de desktop? Kan je ook filmpjes mee bekijken?

Ik gebruik zelf geen CentOS desktop, maar de nieuwste Centos versie (5) is gebaseerd op Fedora core 6, en ziet er vergelijkbaar uit. Ik weet niet wat jouw film-afspeel software is, maar neem aan dat die ook wel aan de gang te krijgen is op Centos.
Terug naar boven
ra771er

BerichtGeplaatst: Ma Mei 21, 2007 11:59 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik zou dan inderdaad voor CentOS gaan want veel fedora (6) pakketten werken met CentOS, of je kunt ze relatief gemakkelijk herbouwen met CentOS.

Centos5 / RHEL5 / Fedora 6 zijn zo ongeveer hetzelfde, behalve dan dat de eerste twee wat langer meegaan.

Zelf heb ik een jaar lang CentOS 4 op de desktop gehad en dit voldeed prima. Nu gebruik ik versie 5 (RHEL) en die is alleen maar beter geworden.
Terug naar boven
rsgvv

BerichtGeplaatst: Ma Jun 11, 2007 8:18 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ook Blag 60000 lijkt erg op Fedora 6, ik had er een gratis cd'tje van aangevraagd. En het maakt dacht ik ook gewoon gebruik van install bestanden van Fedora Core 6.
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Fedora discussie's Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: