Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Thomson Speedtouch 120g installatie

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Hardware
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Richard

BerichtGeplaatst: Do Mrt 08, 2007 6:53 pm    Onderwerp: Thomson Speedtouch 120g installatie Reageren met citaat

Hallo allemaal, ik ben dus een nieuwe Fedora gebruiker (met plezier) en van plan om mijn XP van de computer te halen als dit alles werkt.
Na eenvoudig mijn printer en losse usb stick te hebben geinstalleerd was het tijd voor mijn USB wireless internet adapter (Thomson speedtouch 120g), dit is nog niet echt eenvoudig en heb al heel wat geprobeerd.
Mijn Systeem draaid op FC6 2.6.18 2798, ik heb geprobeert om met yum het programma ndiswrapper1.38 te installeeren maar ik krijg heel veel foutmeldingen en eerlijk gezegd ben ik nog niet genoeg thuis in de Linux taal om dit op te lossen.
Heeft er iemand een gouden tip om dit probleem op te lossen? vast bedankt voor uw reacties!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Gul Dukat

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 09, 2007 6:56 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Je zou de fout-meldingen die je krijgt met yum, eens hier kunnen posten. Wellicht dat we daar wat meer informatie uit kunnen halen, dan dat jij geeft. Zo is het namelijk moeilijk om te zien wat er bij jou fout gaat.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
Richard

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 09, 2007 7:49 pm    Onderwerp: FC6 speedtouch 120g Reageren met citaat

Nou, het programma yum is geinstalleerd zonder problemen, en op een andere pagina van deze site heb ik het commando "yum install kmod-ndiswrapper" overgenomen hopende dat dat zou werken (dit is dus werken onder het begrip "trie and error")
wat ik daarna op het beeld zie is het volgende:

loading installation pluggin
Setting up install process
Setting up repositories
http://macromedia.mplug.org/rpm/repodata/repomd.xml:[error 4] IOerror: <urlopen>
Trying other mirror
http://macromedia.mplug.org/rpm/repodata/repomd.xml:[error 4] IOerror: <urlopen>
Trying other mirror.
Error:cannot open/read rpomd.xml file for repository: flash [root@local host ~]#

Ik zie wat er op het scherm sta en begrijp het zelfs ook een beetje, maar wat en hoe moet ik tewerk gaan?

Groeten,

Richard

Laatst aangepast door Richard op Vr Mrt 09, 2007 7:52 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Richard

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 09, 2007 7:51 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ps. bedank voor je reactie! Smile
Terug naar boven
Menno

BerichtGeplaatst: Za Mrt 10, 2007 10:02 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Yum kan de repo van Macromedia niet vinden.
Een oplossing zou zijn door onderstaande te gebruiken:

yum install kmod-ndiswrapper --disablerepo=macromedia

Helaas weet ik niet zeker of het macromedia is. Maar daar kom je vanzelf achter als het niet werkt Wink
Terug naar boven
Richard

BerichtGeplaatst: Za Mrt 10, 2007 2:59 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Hallo menno, bedankt voor je reactie, heleeas is de poging mislukt!
: error getting repository data for macromedia, repository not found.

Ik denk dat het mischien wel handiger is om een linux bestendige wireless modem te kopen?

wel moet ik zeggen dat het een soort sport is geworden om iets aan de praat te krijgen maar in dit geval kan het niet zo lang wachten omdat het een vitaal deel is om de computer te gebruiken., toch leg ik er de strijdbijl niet bij neer....dus alle hulp is welkom!

groeten,

Richard Very Happy
Terug naar boven
sciurius

BerichtGeplaatst: Za Mrt 10, 2007 6:36 pm    Onderwerp: Re: FC6 speedtouch 120g Reageren met citaat

Richard schreef:

Setting up repositories
Trying other mirror

De macromedia repository behoort niet tot standaard Fedora, dus die heb je blijkbaar zelf toegevoegd. DIe moet je eerst maar weer verwijderen...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Hardware Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: