Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

partition magic 8.0

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Software
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Gast

BerichtGeplaatst: Wo Feb 16, 2005 5:11 pm    Onderwerp: partition magic 8.0 Reageren met citaat

als ik met partition magic 8.0 een hd bewerk zodat ik er een linux partitie op kan maken daarna werkt er niks meer
ik kan niets meer installeren nu al twee keer anders gedaan maar het eind resultaat blijft dat ik nog geen fedora of suse geinstalleerd krijg
via fdisk maak ik de schijf dan weer bewerkbaar
Terug naar boven
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Do Feb 17, 2005 4:51 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

De oplossing lijkt mij dan geen Partition Magic meer gebruiken Laughing
Ik heb er ook problemen mee. PartitionMagic zegt dat er een fout op de harde schijf is aangetroffen, en biedt aan het te repareren. Als ik dan 'Ja' kies kan ik ook niets meer... Fedora herinstalleren is dan de enige oplossing.

Maar even serieus, je kunt beter geen Linux-partities maken met PM.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
Kaaiman

BerichtGeplaatst: Do Feb 17, 2005 7:48 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Probeer eens PartitionExpert van Acronis. Daarmee kun je naast FAT/NTFS ook Ext2/Ext3/Swap partities maken.

Werkt zeker met Windows ME/XP (waarschijnlijk ook 98 en 200x), ik weet niet of er ook een Linux versie van is.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Do Feb 17, 2005 9:44 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Linux partities aanmaken met PM van Powerquest kan ook gewoon, maar blijkbaar is het net iets anders dan hoe Fedora het partitioneert. Maar het is inderdaad te proberen Smile
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
brownsnake

BerichtGeplaatst: Do Feb 24, 2005 9:31 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Hoi ik ben hier nieuw en extreme linux n00b. Ik heb een vraagje.
Hoe kan ik windows partities (ntfs) weer terug krijgen als ik linux heb.
Ik kan namelijk niet meer xp erop gooien omdat hij de linux partitie niet meer pakt?
Terug naar boven
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Vr Feb 25, 2005 4:55 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

brownsnake schreef:
Hoi ik ben hier nieuw en extreme linux n00b. Ik heb een vraagje.
Hoe kan ik windows partities (ntfs) weer terug krijgen als ik linux heb.
Ik kan namelijk niet meer xp erop gooien omdat hij de linux partitie niet meer pakt?

Microsoft (wie anders Wink) heeft hier een mooie handleiding voor: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;314458 ...

Zonde dat je Linux verwijdert trouwens
Terug naar boven
Xano

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 14, 2005 8:12 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Toch wel netjes van ome Bil:

En ik citeer:
Citaat:
NOTE: Windows XP and Linux can coexist on the same computer. For additional information, refer to your Linux documentation.
Terug naar boven
Gast PRX
Gast

BerichtGeplaatst: Do Mrt 31, 2005 10:25 am    Onderwerp: Pariton Magic Reageren met citaat

Als ik het goed begrijp wil je win XP en Linux op een harde schijf zetten. Dual Boot.
Je zal eerst vrije ruimte op je disk moeten maken. Dus je win parti tie moet kleiner worden.
Nou dat gaat goed met pariton magic. Start PM op en gebruik Remove/resize optie
en door middel van de schuif knop kan je de grote van je Win bepalen, cq Linux.
Dan geef je de optie delete en daarna apply.
Het systeem start PM op en gaat keurig Win kleiner maken. Je ziet ophet scherm wat hij
allemaal aan het doen is. Wel overal van af blijven laat het systeem het werk doen.
wanneer het goed is gegaan dan gaat het sys rebooten en Win start keurig op.

Start PM op en je ziet dat je Win partitie kleiner is geworden. (vrije ruimte voor Linux)
Partioneer niet met PM een Linux partitie ,dat laat je automatich uitzoeken door je Linux
diributie. Dus met andere woorden ,je gebruik PM alleen voor om vrije ruimte te maken.

Het voordeel is, vind ik, je kan alles grafich doen en Schuiven met de schuifbalk.(grote of keiner maken).
Geen moeilijke dingen met partities indelen. Ofschoon dat ook leuk is. Je leert er wel van.
Ik heb deze methode al heel wat keren gebruikt en het werkt prima.
Ik hoop dat je er wat aan heb.

Oja negeer eventuele fout meldingen. Wil ook wel eens voorkomen. Win Start altijd op.

Vgr Gast PRX.
Terug naar boven
pvdvyve

BerichtGeplaatst: Zo Feb 12, 2006 1:23 pm    Onderwerp: partities manipuleren Reageren met citaat

Waarom geen GNU software gebruiken?

Al die commerciŽle software brengt meer problemen dan oplossingen. Dat zijn tenminste mijn ervaringen.

Closed source software, is beperkt.

Groetjes.

Laatst aangepast door pvdvyve op Di Jul 17, 2007 8:44 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Beer

BerichtGeplaatst: Ma Feb 13, 2006 1:17 am    Onderwerp: Reageren met citaat

ftp://ddebeer.demon.nl/pub/isoDownload Hiren's bootCD staan er 2 (6 en 7)als ik het goed heb. Op die cd een enorme hoeveelheid aan schijf programma's. Daar moet het mee lukken
Terug naar boven
Vipergts/r

BerichtGeplaatst: Za Feb 18, 2006 12:12 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Hier moet je wel mee oppassen hoor. Als je 2 partities hebt, dan installeer ze op verschillende partities. Als je maar 1 partitie hebt met daar windows op en je gaat resizen met PM krijg je gegarandeerd problemen met je bootloader.
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Software Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: