Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Fedora 7 test 1
Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Nieuws
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Menno

BerichtGeplaatst: Vr Jan 26, 2007 6:44 pm    Onderwerp: Fedora 7 test 1 Reageren met citaat

Over 4 dagen komt alweer test 1 uit van Fedora 7!

Ik heb het sterke vermoeden dat er nog genoeg mensen die nog Fedora Core 5 gebruiken, terwijl 6 dus al uit is.

Zover ik kan zien zijn enkele belangrijke zaken zoals wireless support, sneller opstarten enzo.

Ik ben benieuwd! Vooral naar de support van wireless, vaak is het nog een heel gedoe om het werkend te krijgen, vooral als je instellingen hebt voor meerdere draadloze netwerken.

Laatst aangepast door Menno op Do Feb 01, 2007 12:24 am; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Gul Dukat

BerichtGeplaatst: Za Jan 27, 2007 9:49 am    Onderwerp: Re: Fedora 7 Reageren met citaat

Menno schreef:
Zover ik kan zien zijn enkele belangrijke zaken zoals wireless support, sneller opstarten enzo.

Ik ben benieuwd! Vooral naar de support van wireless, vaak is het nog een heel gedoe om het werkend te krijgen, vooral als je instellingen hebt voor meerdere draadloze netwerken.

Dit zijn ook zaken die mij erg nieuwsgierig maken naar de FC7. Ben echter wel benieuwd of Fedora zicht aan de release-date van 30 januari houdt, voor deze test-versie.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
john

BerichtGeplaatst: Za Jan 27, 2007 10:56 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik kijk er naar uit...kan haast niet wachten om de eerste beta release te testen. Rolling Eyes
Terug naar boven
Menno

BerichtGeplaatst: Za Jan 27, 2007 8:08 pm    Onderwerp: Re: Fedora 7 Reageren met citaat

Gul Dukat schreef:
Menno schreef:

Dit zijn ook zaken die mij erg nieuwsgierig maken naar de FC7. Ben echter wel benieuwd of Fedora zicht aan de release-date van 30 januari houdt, voor deze test-versie.

Even een opmerking. Het is Fedora 7, de naam Core is tegenwoordig weggelaten!

Daarnaast zouden er verschillende versies verschijnen per release. Iemand die hier meer van weet?
Terug naar boven
Gul Dukat

BerichtGeplaatst: Za Jan 27, 2007 9:02 pm    Onderwerp: Re: Fedora 7 Reageren met citaat

Menno schreef:

Even een opmerking. Het is Fedora 7, de naam Core is tegenwoordig weggelaten!

Dit wist ik nog niet. Goed om te horen.
Citaat:

Daarnaast zouden er verschillende versies verschijnen per release. Iemand die hier meer van weet?

Dat klopt, hier stond laatst een stukje over op Distrowatch.
Terug naar boven
couf

BerichtGeplaatst: Zo Jan 28, 2007 10:48 am    Onderwerp: Grote veranderingen Reageren met citaat

Welja inderdaad op 30 januari komt Fedora 7 Test 1 (en ja ze zitten blijkbaar op schema)

De grootste verandering is: het is gedaan met Core en Extras. Alle pakketten komen in 1 grote pot te zitten. Ook zal het mogelijk zijn om als vrijwilliger mee te werken aan pakketten die tot op heden in Core zaten en waar enkel devels van RedHat aan werkten.

Wat komt er allemaal in 7? De lijst kan je hier terugvinden.

Het klopt ook dat er meerdere versies gaan verschijnen. Zoals het er nu naar uitziet komt er een Fedora Desktop (GNOME), een Fedora KDE (enkel KDE-apps en nog wat algemene) en een Fedora Server versie. Voor verdere releases is er zelfs sprake van de mogelijkheid dat je je eigen versie van Fedora met je eigen wensen en pakketten zou kunnen aanvragen en ervoor een iso-link te krijgen (natuurlijk enkel met officiŽle Fedora-pakketten, dus geen mp3, dvd, ...)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Gul Dukat

BerichtGeplaatst: Wo Jan 31, 2007 3:43 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Release-date van FC7 Test-1 is nu verschoven naar 1 februari.
Terug naar boven
Menno

BerichtGeplaatst: Do Feb 01, 2007 12:26 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Zo te zien worden de FTP servers al voorzien van de nieuwe test versie:

http://ftp.isu.edu.tw/pub/Linux/Fedora/linux/core/test/6.90/Desktop/i386/iso/

Bij een server is al duidelijk, dat er een Desktop versie uitkomt en een Live cd om te testen. Morgen zullen de ISO bestanden te downloaden zijn.

Vragen en opmerkingen over test 1 van Fedora 7 kun je natuurlijk hier posten!

Laatst aangepast door Menno op Do Feb 01, 2007 11:16 am; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Gul Dukat

BerichtGeplaatst: Do Feb 01, 2007 5:17 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Super, ben benieuwd.
Terug naar boven
Menno

BerichtGeplaatst: Do Feb 01, 2007 9:50 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb inmiddels F7T1 gedownload en geÔnstalleerd.

Wat me als eerste opvalt:

Eindelijk 1 menu waar je alle zaken betreffende gebruikersnamen, hardware en software kunt instellen.
Dit was altijd een groot gemis bij Fedora, waar je verschillende applicaties/menu's nodig had om zaken in te stellen.

Helaas is de wireless support nog niet ingebouwd, althans, mijn IPW2200 laptop kaartje wordt niet meteen ondersteund ook niet bij het handmatig toevoegen van wireless.

Nog een punt wat me meteen opviel is dat je netwerk niet van het config scherm kunt aanpassen. Je kunt hier alleen komen vanuit terminal system-config-network.
Terug naar boven
teovmy

BerichtGeplaatst: Vr Feb 09, 2007 4:05 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Das mooi, maar met welk commando kom ik daar of hoe vindt ik mijn netwerk settings???
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Menno

BerichtGeplaatst: Vr Feb 09, 2007 4:28 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

In terminal venster:
$ su
# system-config-network
Terug naar boven
Gul Dukat

BerichtGeplaatst: Zo Feb 11, 2007 1:01 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Heb FC7 Test-1 ook proberen op een laptop hier met een Sis-chipset. dit lukte echter niet. Blijkbaar heeft Fedora wat problemen met de Sis-chipset. Van de week zal ik Fc7 Test-1 eens proberen op een andere pc.
Terug naar boven
Gul Dukat

BerichtGeplaatst: Do Mrt 29, 2007 2:08 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ondertussen staat Test-3 alweer in de startblokken. Mij bevallen de Test-versies die tot nu toe zijn uit gekomen, zeer goed. Zijn er meer mensen die FC7 al aan het testen zijn? En zo ja, wat zijn jullie ervaringen tot nu toe?
Terug naar boven
john

BerichtGeplaatst: Za Mrt 31, 2007 7:57 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Heb de laatste testversie binnengeslurpt en meteen op de harde schijf gezet.Alhoewel dit nog maar de derde test uitgifte is, kan ik niets fout vinden...alles werkt gewoon...FANTASTISCH !!!
http://www.finux.be/fc7.png
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Nieuws Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: