Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Videokaart Out of Range na veranderen resolutie

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Beginners
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
djduke

BerichtGeplaatst: Ma Jan 22, 2007 3:56 pm    Onderwerp: Videokaart Out of Range na veranderen resolutie Reageren met citaat

Hallo,

Mijn naam is Peter en heb sinds kort Fedora Core 6 draaien.
Ik heb al het een en ander voor elkaar gekregen zoals het mounten van de harde schijf zodat ik deze ook onder windows kan benaderen.(er zit nl ook een 80 gig schijf in naast die van 20 gig)

Ik weet een heel klein beetje wat van linux af en wil er meer over weten door zelf te doen en via dit forum lijkt me dat een goede start.
Nu loop ik al tegen het eerst probleem aan.

Ik heb na het installeren van Fedora Core 6 geprobeerd om de resolutie te wijzigen in 1024x768 want hij kon nl niet hoger als 800x600.
Dus heb ik bij het merk IIyama gekeken en daar er eentje aangeklikt die in de buurt kwam (wat niet zo handig was).Na gereboot te hebben kreeg ik dus de melding Out of Range.Nu kom ik dus niet meer in de grafische schil.
Mijn vraag is dus hoe kan ik die instelling ongedaan maken en hoe kan ik hem daarna eventueel wel op 1024x768 krijgen.
Wie oh wie weet hier een oplossing voor.

Mvg,

Peter
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Ma Jan 22, 2007 9:32 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Als je het commando 'setup' ingeeft, kan je volgens mij een nieuw beeldscherm selecteren.

Het beste kies je voor een zo basic-mogelijk beeldscherm, bijv. die je eerst had ingesteld. Daarna kan je de driver van je videokaart installeren, zodat je vervolgens je resolutie naar wens kunt instellen.

Handleidingen voor het installeren van de driver van je videokaart zijn zeker niet zeldzaam, dus daar kom je vast wel uit Smile
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
djduke

BerichtGeplaatst: Ma Jan 22, 2007 10:18 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb ff gekeken via setup maar kan daar geen beeldscherm instellen.
Heb alle opties afgelopen.
Terug naar boven
djduke

BerichtGeplaatst: Zo Jan 28, 2007 1:15 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb het toch voor elkaar gekregen om weer in de grafische omgeving te komen.
Ik heb een configfile overgetypt en gereboot.Daarna vroeg linux of ik de instellingen wilde wijzigen via het commando "startx"
Daarna heb ik hem op default gezet en klaar was ik ik kon weer inloggen op het grafische gedeelte.
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Beginners Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: