Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Macbook

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Hardware
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Michaeltje

BerichtGeplaatst: Zo Jan 14, 2007 4:57 am    Onderwerp: Macbook Reageren met citaat

Goeie morgen;
is 't mogelijk om fedora 6 te laten draaien op een macbook.Liefst van al zou ik graag zonder dualboot werken.En zou al me drivers werken?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
klaasjan

BerichtGeplaatst: Zo Jan 14, 2007 1:30 pm    Onderwerp: Re: Macbook Reageren met citaat

Michaeltje schreef:
Goeie morgen;
is 't mogelijk om fedora 6 te laten draaien op een macbook.Liefst van al zou ik graag zonder dualboot werken.En zou al me drivers werken?

Een macbook of een macbook pro? In principe worden beiden ondersteund door Fedora, maar omdat van de relatief kleine groep mensen met Apple hardware maar een heel klein deel Fedora draait kom je nog wel eens dingen tegen die minder goed werken.
Waarschijnlijk kan je meer informatie vinden op de officiele (engelstalige) fedora mailing list.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Michaeltje

BerichtGeplaatst: Zo Jan 14, 2007 6:36 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Heb 't over een macbook, GEEN Pro.Zal 't eens proberen.
Terug naar boven
geurt

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 23, 2007 10:46 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

het is misschien wel een probleem om fedora aan de praat te krijgen op een macbook pro met de volgende reden... een macbook pro (intel machine dus) heeft geen bios maar een EFI (extensible Firmware Interface) op dit moment word dit wel door een aparte versie van lilo ondersteund.... zogenaamde EFI lilo oftewel elilo... maar volgens mij werkt dat alleen nog maar met ubuntu... (correct me if i am wrong) Verder schijnt grub2 het wel te ondersteunen. Het komt er dus op neer dat het besturingssysteem wel overweg kan met de hardware.... maar niet met de opstart methode (bios of efi).... fedora heeft geen grub 2 aan boort.... wellicht dat het wel via boot camp werkt... dat durf ik niet te zeggen...

ik zou het wel erg tof vinden als het werkt want ik wil het zelf ook graag (ik heb zelf een MacBook Pro)

Wink
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
emjanssen

BerichtGeplaatst: Wo Dec 12, 2007 1:20 am    Onderwerp: Fedora 8 op Macbook Pro Reageren met citaat

Hallo,

Ik las dat je graag Fedora wil installeren op je Macbook Pro.
Hier een link naar een site die ik heb gemaakt.

http://www.lintegrate.nl/Lintegrate/MacbookPro.html

Hoop dat je er wat aan hebt.

Groet
emjanssen
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Hardware Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: