Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Gnome installeren

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Software
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
KL540

BerichtGeplaatst: Di Jan 02, 2007 3:32 pm    Onderwerp: Gnome installeren Reageren met citaat

Ik heb een vraag.
Zoals je in dit topic kunt zien hab ik een probleem. Mijn vraag is hoe je Gnome kunt installeren in x-treme veiligheidsmode (of anders). Het blijkt dat tijdens de installatie Gnome niet ge´nstalleerd is, hoewel ik het had gevraagd. Ik heb dit gecontroleerd met deze code
Code:
rpm -q gnome

Hij zegt dat het niet ge´nstalleerd is. Ik heb geen internet op die computer en voor deze code om Gnome te installeren heb je dat nodig:
Code:
yum install gnome
Kent iemand de code om Gnome (of KDE, als het niet anders kan) te installeren van de cdroms, zonder herinstallatie en internet in x-treme veiligheidsmode (of anders)?

Bedankt!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
klaasjan

BerichtGeplaatst: Di Jan 02, 2007 5:47 pm    Onderwerp: Re: Gnome installeren Reageren met citaat

KL540 schreef:
Ik heb een vraag.
Zoals je in dit topic kunt zien hab ik een probleem. Mijn vraag is hoe je Gnome kunt installeren in x-treme veiligheidsmode (of anders).

Ik neem aan dat je bedoelt dat je na opstarten een tekst interface krijgt?

Citaat:

Het blijkt dat tijdens de installatie Gnome niet ge´nstalleerd is, hoewel ik het had gevraagd. Ik heb dit gecontroleerd met deze code
Code:
rpm -q gnome

Hij zegt dat het niet ge´nstalleerd is.

Dat is ook niet de opdracht om op gnome packages te checken. De Gnome desktop bestaat uit veel verschillende packages die elk een klein stukje functionaliteit bevatten. Probeer eens
Code:
rpm -qa|grep gnome
. Waarschijnlijk staat het er wel op, maar start je pc standaard in tekst modus. Log eens in als root en tik "/sbin/init 5" om over te schakelen naar de grafische modus.

Citaat:

Ik heb geen internet op die computer en voor deze code om Gnome te installeren heb je dat nodig:
Code:
yum install gnome

De juiste opdracht om een Gnome desktop te installeren is
Code:
yum groupinstall "GNOME Desktop Environment"

Waar haal je vandaan dat jouw opdracht zou moeten werken?

Citaat:

Kent iemand de code om Gnome (of KDE, als het niet anders kan) te installeren van de cdroms, zonder herinstallatie en internet in x-treme veiligheidsmode (of anders)?

Ik begrijp niet wat je bedoelt met veiligheids mode. In principe kan je de benodigde RPM packages handmatig van de CD of DVD installeren (of dubbelklikken in de filemanager). Het probleem is alleen dat yum niet heel goed overweg kan met lokaal beschikbare software, en je daarom alle benodigde RPM's met de hand moet installeren.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Software Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: