Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Groeterprogramma - Fedora Core 6

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Overig
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
KL540

BerichtGeplaatst: Za Dec 30, 2006 1:28 pm    Onderwerp: Groeterprogramma - Fedora Core 6 Reageren met citaat

Hallo ik heb een probleem met fedora core 6. De installatie is perfect verlopen, de configuratie veliep perfect. Na de configuratie kwam er een grijs scherm met muisaanwijzer, na 5 seconden een zwart scherm (zonder muisaanwijzer) en twee seconden later weer een grijs scherm (met muisaanwijzer) enz.
Na een kwartier deed hij het nog en heb ik hem herstart. Toen bij het aanmelden zij hij: Het groeterprogramma lijkt niet te werken, er zal een andere worden geprobeerd. Er komt inderdaad een ander aanmeldscherm, maar als je inlogt begint het weer van het probleem met het groeterprogramma.
Ik heb al geprobeerd alleen met Gnome te installeren (de eerste keer had ik KDE en Gnome, ik heb hem dan maar een herinstallatie uitgevoerd met alleen maar Gnome) maar dat hielp niets, weer hetzelfde liedje.

Ik hoop dat jullie kunnen helpen!

Bedankt!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nickname55

BerichtGeplaatst: Zo Dec 31, 2006 12:08 am    Onderwerp: Reageren met citaat

euhmm... >> http://forum.pcmweb.nl/showthread.php?t=8259 Question

hier hebben ze er het ook al over >> http://www.ubuntu-forums.nl/viewtopic.php?p=3921

Geef je nog speciale opties op bij de installatie?
Terug naar boven
KL540

BerichtGeplaatst: Zo Dec 31, 2006 1:18 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ja, ik heb het op meerdere plaatsen gepost, wie niet waagt, wie niet wint...
Tijdens de installatie heb ik gewoon alle opties overlopen:
Een paar standaardpaketten ge´nstalleerd, alle parties verwijderd. Alles ging okÚ.
Terug naar boven
Nickname55

BerichtGeplaatst: Zo Dec 31, 2006 5:12 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

KL540 schreef:
Ja, ik heb het op meerdere plaatsen gepost, wie niet waagt, wie niet wint...
Tijdens de installatie heb ik gewoon alle opties overlopen:
Een paar standaardpaketten ge´nstalleerd, alle parties verwijderd. Alles ging okÚ.
ja, maar heb je kde en gnome beide ge´nstaleerd?
kan je in runlevel 1 opstarten? zie: http://www.fedora-linux.nl/basis/index.php?layout=fedorastyle#runlevel
Zo ja, dan inloggen, en doe dan eens
Code:
rpm -q gdm
Met het commando 'rpm -q <pakketnaam>' kan je zien of het betreffende pakket is ge´nstaleerd. Dat geeft tie dus ook terug, zo iets als:
Code:
[gebruiker@box ~]$ rpm -q gdm
gdm-2.14.11-1.fc5
[gebruiker@box ~]$
Als tie niet ge´nstaleerd zou zijn, zou die dat zeggen:
Code:
[gebruiker@box ~]$ rpm -q gdm
package gdm is not installed
[gebruiker@box ~]$
In dat laatste geval, kun je hem installeren:
Code:
yum install gdm
gdm is het grogrammatje dat ervoor zorgt dat je grafisch op je computer kan inloggen. gdm hoort bij gnome, en kdm hoort bij kde. doen beide het zelfde
Terug naar boven
KL540

BerichtGeplaatst: Ma Jan 01, 2007 10:36 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb het geprobeert. gdm is ge´nstalleerd, kdm niet (ik heb geen kde erop staan, bij de tweede installatie heb ik dat niet ge´nstalleerd.
IK heb het gechekt in x-treme veiligheidsmode omdat hij anders weer hetzelfde deed. Ik hoop dat je weer kunt helpen...

Toch al bedankt!
Terug naar boven
Nickname55

BerichtGeplaatst: Ma Jan 01, 2007 1:27 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

KL540 schreef:
Ik heb het geprobeert. gdm is ge´nstalleerd, kdm niet (ik heb geen kde erop staan, bij de tweede installatie heb ik dat niet ge´nstalleerd.
IK heb het gechekt in x-treme veiligheidsmode omdat hij anders weer hetzelfde deed. Ik hoop dat je weer kunt helpen...

Toch al bedankt!
Nee, helaas kweet verder ook niet, je zou kunnen proberen om je systeem te updaten, en kde toch maar te installeren:
Code:
yum update
yum install kde-base
Ik heb kde ook ge´nstaleerd staan, ondanks dat ik het niet gebruik, nou jah... niet gebruik, ik log altijd gewoon in in Gnome, maar soms gebruik ik weleens een programma, waarvan ik weet dat dat programma kde onderdelen gebruikt. zoals bijvoorbeeld kpdf, een programma PDF bestanden mee te lezen. vind ik een fijn programma, maar het is een kde programma. merk je verder nits van, kan ik gewoon gebruiken onder gnome, en van kde zie je verder niets.

sucses!
Terug naar boven
KL540

BerichtGeplaatst: Di Jan 02, 2007 11:10 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Gevonden!
als ik deze opdracht geef:
Code:
rpm -q gnome

dan zegt hij dat het niet ge´nstalleerd is. Ik heb de opdracht geven:
Code:
yum install gnome

Nu blijkt dat ik internet nodig heb, wat ik niet heb op die computer. Kan ik het van de cd installeren en hoe?

Bedankt!
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Overig Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: