Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

ReiseerFS

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Software
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
tux

BerichtGeplaatst: Zo Dec 03, 2006 1:11 am    Onderwerp: ReiseerFS Reageren met citaat

Ik heb Naast mijn HDD met Fedora heb ik nog een HDD van 250GB geformateerd met ReiserFS. Aangezien Fedora dit niet ondersteund en ik deze partie wil veranderen naar EXT3, moet ik eerst alle data van deze HDD kopieren naar een andere HDD. Helaas kan ik niet mijn ReiserFS HDD benaderen, moet ik hiervoor software instaleren? Of moet ik iets anders doen?

Tux
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
klaasjan

BerichtGeplaatst: Zo Dec 03, 2006 11:38 am    Onderwerp: Re: ReiseerFS Reageren met citaat

tux schreef:
Ik heb Naast mijn HDD met Fedora heb ik nog een HDD van 250GB geformateerd met ReiserFS. Aangezien Fedora dit niet ondersteund en ik deze partie wil veranderen naar EXT3, moet ik eerst alle data van deze HDD kopieren naar een andere HDD. Helaas kan ik niet mijn ReiserFS HDD benaderen, moet ik hiervoor software instaleren? Of moet ik iets anders doen?

Fedora gebruikt normaal gesproken geen ReiserFS, maar levert wel de module mee. Het gaat wel om de reiserfs 3 implementatie, dus als je het experimentele reiser4 gebruikt heb je een probleem.
Je kan reiserfs partities gewoon mounten met mount -t reiserfs etc. Mogelijk moet je daarvoor even handmatig een "modprobe reiserfs" uitvoeren.
Terug naar boven
tux

BerichtGeplaatst: Zo Dec 03, 2006 5:27 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik krijg het helaas niet aan de praat om de ReiserFS te kunnen lezen. In QTParted ziet hij hem wel en ook bij het opstarten zie hij hem (hdb1). Weet er iemand een howto op het ineter die mij stap voor stap uitlegd wat ik moet doen?

Ik heb zelf ook al gezocht via google, maar krijg alleen howto's om fedora te instaleren op een reiserfs systeem, maar niet om deze te benaderen na een installatie.

Wie oh wie kan mij helpen?

Tux.
Terug naar boven
klaasjan

BerichtGeplaatst: Zo Dec 03, 2006 8:14 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

tux schreef:
Ik krijg het helaas niet aan de praat om de ReiserFS te kunnen lezen. In QTParted ziet hij hem wel en ook bij het opstarten zie hij hem (hdb1). Weet er iemand een howto op het ineter die mij stap voor stap uitlegd wat ik moet doen?

Uitvoeren als root:
/sbin/modprobe reiserfs
mkdir /mnt/reiser
mount -t reiserfs /dev/hdb1 /mnt/reiser

Je filesysteem is dan onder /mnt/reiser gekoppeld. Check de manual pagina van mount ("man mount") even voor opties om gebruikersrechten etc te overriden; waarschijnlijk kan je er alleen met je root gebruiker bij.
Terug naar boven
tux

BerichtGeplaatst: Ma Dec 04, 2006 12:02 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Hoe kan ik je bedanken? Ben erg blij dat ik weer bij mijn bestanden kan komen en dat ik weer alles op de rails kan zetten. Ontzettend bedankt, het werkt perfect.

Tux
Terug naar boven
sciurius

BerichtGeplaatst: Ma Dec 04, 2006 9:36 am    Onderwerp: Reageren met citaat

tux schreef:
Hoe kan ik je bedanken?

Doe een donatie aan FSF Europe (http://www.fsfeurope.org).
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Software Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: