Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Fluxbox, blackbox, ... via SSH

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Software
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
deadeyes

BerichtGeplaatst: Di Nov 14, 2006 2:49 am    Onderwerp: Fluxbox, blackbox, ... via SSH Reageren met citaat

hallo allemaal,

Ik gebruik gnome succesvol via SSH.
Doch, het werkt soms echt traag en verbruikt ook nogal bandbreedte.

Dus ben ik op zoek naar een beter alternatief voor gnome.
fluxbox is afgeleid van blackbox, maar wat zijn nu de belangrijkste verschillen, of is het misschien toch beter dat ik twm gebruik?

welke is het gemakkelijkste bruikbaar?

alvast bedankt!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
klaasjan

BerichtGeplaatst: Di Nov 14, 2006 9:03 am    Onderwerp: Re: Fluxbox, blackbox, ... via SSH Reageren met citaat

deadeyes schreef:
hallo allemaal,

Zoek eens op "NX" van het bedrijf Nomachine. Er is ook een gratis versie genaamd FreeNX in omloop. Dit is een soort proxy waarmee de bandbreedte behoefte van grafische applicaties op afstand behoorlijk wordt teruggebracht. Ik kan daarmee prima werken op een desktop achter een ADSL verbinding.

Citaat:

fluxbox is afgeleid van blackbox, maar wat zijn nu de belangrijkste verschillen, of is het misschien toch beter dat ik twm gebruik?

Hoewel je er vast heel snel mee kan worden vind ik die heel erg lichtgewicht windowmanagers maar behelpen. Bedenk wel dat je dan ook echt alleen maar venster beheer hebt (en soms een simpel applicatie menu) en geen file manager, mail, browser en dat de integratie tussen de applicaties dan vaak ook veel minder goed is geregeld.
Terug naar boven
deadeyes

BerichtGeplaatst: Di Nov 14, 2006 2:17 pm    Onderwerp: Re: Fluxbox, blackbox, ... via SSH Reageren met citaat

klaasjan schreef:
deadeyes schreef:
hallo allemaal,

Zoek eens op "NX" van het bedrijf Nomachine. Er is ook een gratis versie genaamd FreeNX in omloop. Dit is een soort proxy waarmee de bandbreedte behoefte van grafische applicaties op afstand behoorlijk wordt teruggebracht. Ik kan daarmee prima werken op een desktop achter een ADSL verbinding.

Citaat:

Hoewel je er vast heel snel mee kan worden vind ik die heel erg lichtgewicht windowmanagers maar behelpen. Bedenk wel dat je dan ook echt alleen maar venster beheer hebt (en soms een simpel applicatie menu) en geen file manager, mail, browser en dat de integratie tussen de applicaties dan vaak ook veel minder goed is geregeld.

maar gnome gebruikt ook heel wat meer resources op de host pc.

wat ik ook kan doen is compressie inschakelen bij ssh, dat werkt een stuk beter, maar nog zeker niet optimaal.

alvast bedankt voor je post
Terug naar boven
klaasjan

BerichtGeplaatst: Di Nov 14, 2006 2:59 pm    Onderwerp: Re: Fluxbox, blackbox, ... via SSH Reageren met citaat

deadeyes schreef:

Dat is wel zo, maar als je de resources toch hebt krijg je er ook heel wat gemak voor terug.

Citaat:

wat ik ook kan doen is compressie inschakelen bij ssh, dat werkt een stuk beter, maar nog zeker niet optimaal.

NX is ook een compressie systeem, maar dan specifiek gericht op X forwarding. Dat werkt overigens ook prima met andere window managers.
Terug naar boven
deadeyes

BerichtGeplaatst: Di Nov 14, 2006 3:00 pm    Onderwerp: Re: Fluxbox, blackbox, ... via SSH Reageren met citaat

klaasjan schreef:
deadeyes schreef:

Dat is wel zo, maar als je de resources toch hebt krijg je er ook heel wat gemak voor terug.

Citaat:

NX is ook een compressie systeem, maar dan specifiek gericht op X forwarding. Dat werkt overigens ook prima met andere window managers.

heb net even openbox geinstalleerd, works like a charme:)

ik denk dat het net genoeg is voor wat ik wil doen:)
ga 1 dezer dagen nog eens een andere proberen
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Software Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: