Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

permanente achtergond plaatje bij uitg. mail

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Software
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
bolognese

BerichtGeplaatst: Zo Nov 05, 2006 2:39 pm    Onderwerp: permanente achtergond plaatje bij uitg. mail Reageren met citaat

Hallo mensen,

Wie kan me een tip geven over hoe ik een gifje in de "look" van mijn site, ook in uitgaande mailtjes als achtergond plaatje kan configureren, zonder dat het steeds geslecteerd moet worden? Het mailprogramma maakt niet zoveel uit. Thunderbird of Evolution...

Alvaste bedankt voor de hulp.

B.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
sciurius

BerichtGeplaatst: Zo Nov 05, 2006 9:05 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Alvorens je zoiets gaat doen moet je je wel even realiseren dat iedereen dus voortaan voor elk mailtje verschillende kilobytes aan niet-interessante informatie van jou moet binnenhalen. Voor een gemiddelde boodschap van 20 regels (1Kb) wordt de verhouding een beetje scheef -- voor sommigen reden om je mailtjes direct in de junkbox te gaan gooien.
Terug naar boven
bolognese

BerichtGeplaatst: Zo Nov 05, 2006 11:59 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Nee hoor. Want zo'n email (funmail, in de meeste gevalllen) is op html gebaseerd. Ik hoef op mijn site ook maar 1 keer background-image= te specificeren. Dat is een plaatje van nog geen 4k, maar door het repeterend effect prima te doen. In Thunderbird kun je iets dieper in het spul ook iets dergelijks aangeven, om bijvoorbeeld je eigen briefpapier te maken...alleen ik moet elke keer weer door de stappen heen. Kan niet blijvend gemaakt worden.

B.
Terug naar boven
sciurius

BerichtGeplaatst: Ma Nov 06, 2006 5:22 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

bolognese schreef:
Nee hoor. Want zo'n email (funmail, in de meeste gevalllen) is op html gebaseerd

HTML email is zonder meer een goede garantie om snel in de prullenbak terecht te komen, zeker als je het mensen ongevraagd toestuurt.
http://www.expita.com/nomime.html
Terug naar boven
bolognese

BerichtGeplaatst: Di Nov 07, 2006 8:54 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Het is me duidelijk. Programma's en instellingen om je emails een bepaalde persoonlijke look te geven zijn aan jou niet besteed.
Terug naar boven
sciurius

BerichtGeplaatst: Di Nov 07, 2006 4:42 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Klopt.
Terug naar boven
Menno

BerichtGeplaatst: Di Nov 07, 2006 5:30 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Kun je niet bij ondertiteling html selecteren en dan hetgeen typen wat je elke keer in je mail mee wil versturen?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nickname55

BerichtGeplaatst: Wo Nov 08, 2006 6:56 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Nou zeg sciurius... de tijd van de inbelverbindingen zijn we ondertussen wel zo ongeveer voor bij hor. Kom op, glasvezel staat voor de deur, 25 Mbit begint standaard te worden. Wat maakt dan die 4 kB voor een achtergrond plaatje nog uit? Shocked Ik ben ook wel ge´ntreseerd Wink Misschien wel leuk voor onze webshop... Uitgaande mail met mooi logo-tje erbij onderin ofzo... klein plaatje niet irritant Laughing
Terug naar boven
sciurius

BerichtGeplaatst: Do Nov 09, 2006 11:18 am    Onderwerp: OT: Over HTML mail Reageren met citaat

Wij open source gebruikers worden boos wanneer iemand ons dwingt om Microsoft software te gebruiken omdat iedereen zonodig Word documenten en Excel sheets wil rondsturen.

Door HTML mail met achtergrondjes te gaan sturen ga je mij (en anderen) verplichten om allerlei software te gaan gebruiken die ik niet wil of anderszins ook niet nodig heb.

E-mail is juist zo'n succes geworden omdat iedereen eraan mee kan doen, en niet alleen de bezitters van speciale of nieuwere of watdanook software.

Het is prima om fantasierijke en versierde e-mail uit te wisselen met anderen, maar dan alleen met instemming van de ander. Een bedrijf dat mij een Windows-only CD stuurt met promotiemateriaal ligt er bij mij ook uit.

Maar laten wij hierover ophouden. Mijn standpunt is bekend. Verder met Fedora!
Terug naar boven
Nickname55

BerichtGeplaatst: Do Nov 09, 2006 12:53 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Helemaal mee eens, maar een normale HTML-mail != microsoft. In Evolution bijv. kun je prima dergelijke mailtjes lezen, je kunt daar bijv ook smileys en afbeeldingen invoegen, dan word het ook een HTML-mail. Datzelfde geld ook voor Thunderbird
Terug naar boven
sciurius

BerichtGeplaatst: Do Nov 09, 2006 2:07 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Nickname55 schreef:
... Evolution ... Thunderbird ...

Je verplicht me nog steeds tot het installeren/opzetten/configureren en --erger-- gebruiken van andere mailprogramma's dan die ik wil.
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Software Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: