Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

.net en c# onder linux

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Software
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
pascali70

BerichtGeplaatst: Do Nov 02, 2006 5:02 pm    Onderwerp: .net en c# onder linux Reageren met citaat

Na wat opzoekingswerk op het internet zag ik dat voor Linux een volwaardige tegenhanger van het .net platform beschikbaar is nl. mono. Ik zag ook dat voor linux een c# compiler bestaat.
Nu mijn vraag : bestaat er een pakket waarin alles is verwerkt (.net, c#-compiler, c#-editor .....) en makkelijk te installeren is via yum ?
Alles in afzonderlijke pakketjes kan ik wel hier en daar terugvinden, maar als absolute linux-beginner zie ik het nog niet zitten alles afzonderlijk te installeren alsook weet ik ook niet welke pakketjes je allemaal nodig hebt om c# en .net te doen draaien.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Menno

BerichtGeplaatst: Do Nov 02, 2006 5:22 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Kijk eens op de website van mono. Als het goed is staat daar ook een aanpassing die je aan Yum moet doen, om zo alles netjes te installeren.
Terug naar boven
pascali70

BerichtGeplaatst: Vr Nov 03, 2006 3:31 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Na wat zoekwerk inderdaad iets teruggevonden op de site van mono. Maar alles blijkt voor Fedora core 5 te zijn, en ik heb hier core 6. Wat is nu de boodschap : installeren met software core 5 of afwachten tot 6 te verkrijgen is ?
Terug naar boven
klaasjan

BerichtGeplaatst: Vr Nov 03, 2006 5:09 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

pascali70 schreef:
Na wat zoekwerk inderdaad iets teruggevonden op de site van mono. Maar alles blijkt voor Fedora core 5 te zijn, en ik heb hier core 6. Wat is nu de boodschap : installeren met software core 5 of afwachten tot 6 te verkrijgen is ?

Kies eens uit je Applications menu "Add & remove software" en kijk in de List view eens bij "mono". Aanvinken en het wordt zonder problemen voor je geinstalleerd.
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Software Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: