Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Hoeveel geheugen voor video kaart reserveren?

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Hardware
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Lutz

BerichtGeplaatst: Zo Okt 29, 2006 2:49 pm    Onderwerp: Hoeveel geheugen voor video kaart reserveren? Reageren met citaat

Hoi iedereen,

mijn pc heeft een onboard grafische kaart met shared memory. Hoeveel geheugen zal ik aan de grafische kaart toekennen om in fc6 profijt van te hebben? Nu staat het nog op 32MB (goed genoeg voor fc4). Ik heb in totaal 1GB RAM, en een Intel 82865G grafische controller. Zelf dacht ik het naar 128MB op te waarderen.

Groeten,
....Lutz
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Menno

BerichtGeplaatst: Zo Okt 29, 2006 2:53 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Makkelijkste is om het gewoon te proberen.
Zet het op 128 en kijk hoe FC hiermee omgaat.
Desnoods zet je het lager of hoger.
Terug naar boven
klaasjan

BerichtGeplaatst: Ma Okt 30, 2006 10:49 am    Onderwerp: Re: Hoeveel geheugen voor video kaart reserveren? Reageren met citaat

Lutz schreef:

mijn pc heeft een onboard grafische kaart met shared memory. Hoeveel geheugen zal ik aan de grafische kaart toekennen om in fc6 profijt van te hebben? Nu staat het nog op 32MB (goed genoeg voor fc4). Ik heb in totaal 1GB RAM, en een Intel 82865G grafische controller. Zelf dacht ik het naar 128MB op te waarderen.

Zoals gewoonlijk ligt het eraan wat je ermee doet. Als je FC6 met desktop effects gebruikt wordt dat geheugen wel gebruikt als display buffer voor je open vensters, maar 32Mb zou daarvoor zeker werkbaar moeten zijn. Als je games wil spelen of andere veeleisende grafische applicaties wil draaien is meer misschien handig, maar omdat het van je interne geheugen af gaat zou ik het niet te hoog zetten. Experimenteren kan geen kwaad Wink
Terug naar boven
Lutz

BerichtGeplaatst: Ma Okt 30, 2006 9:14 pm    Onderwerp: Re: Hoeveel geheugen voor video kaart reserveren? Reageren met citaat

klaasjan schreef:

Zoals gewoonlijk ligt het eraan wat je ermee doet. Als je FC6 met desktop effects gebruikt wordt dat geheugen wel gebruikt als display buffer voor je open vensters, maar 32Mb zou daarvoor zeker werkbaar moeten zijn. Experimenteren kan geen kwaad Wink

Hoi Klaasjan,

de vraag is gewoon: indien ik eerst te weinig geheugen heb gereserveerd, dan zal fc6 misschien zonder desktops effect werken. Vergroot ik dan het geheugen, zal fc6 dan alsnog ermee beginnen?

Groeten,
....Lutz
Terug naar boven
klaasjan

BerichtGeplaatst: Ma Okt 30, 2006 9:37 pm    Onderwerp: Re: Hoeveel geheugen voor video kaart reserveren? Reageren met citaat

Lutz schreef:

de vraag is gewoon: indien ik eerst te weinig geheugen heb gereserveerd, dan zal fc6 misschien zonder desktops effect werken. Vergroot ik dan het geheugen, zal fc6 dan alsnog ermee beginnen?

Op zich kan je niet echt "te weinig" geheugen hebben voor die effecten. Als een venster niet meer in het videogeheugen past krijgt een applicatie vaker "redraw" opdrachten wat de prestaties naar beneden haalt. Maar het werkt allemaal wel gewoon.

Nogmaals: in 32Mb kan je al een akelig grote verzameling vensters bufferen, dus misschien is dat al genoeg voor jou.

FC6 "begint" niet vanzelf met die effecten. Je hebt onder "preferences" een knop "desktop effects" waarmee je kan wisselen tussen de oude 2d window manager en de nieuwe 3d versie.
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Hardware Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: