Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

SSL in VirtualHost

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Servers & Netwerken
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
banaantje12

BerichtGeplaatst: Wo Okt 25, 2006 8:47 pm    Onderwerp: SSL in VirtualHost Reageren met citaat

Heb apache webserver geinstalleerd.
Heb eerst phpMyAdmin net2ftp enzo geinstalleerd. En toen wou ik andere sites uploaden naar /var/www/html. Nou dat heb ik gedaan. Toen heb ik VirtualHosts toegevoegd (dezelfde als het voorbeeld).
Toen probeerde ik in phpMyAdmin in te loggen. En de optie Force SSL connection staat aan. Maar dat lukte niet. Toen probeerde ik in de root directory in te loggen en dat lukte ook niet.

Weet iemand hoe ik dat kan activeren?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
klaasjan

BerichtGeplaatst: Do Okt 26, 2006 10:36 am    Onderwerp: Re: SSL in VirtualHost Reageren met citaat

banaantje12 schreef:
En de optie Force SSL connection staat aan. Maar dat lukte niet.
Weet iemand hoe ik dat kan activeren?

Heb je SSL wel geconfigureerd? Force SSL dwingt clients om van SSL gebruik te maken, maar dan moet je het nog wel instellen.
Terug naar boven
banaantje12

BerichtGeplaatst: Do Okt 26, 2006 10:46 am    Onderwerp: Reageren met citaat

uhmm als ik gewoon zonder de virtualhost inlog met https dan kan ik er wel in. En dan krijg ik eerst zo'n accept schermpje!
Volgens mij moet ik voor elke website een aparte SSL certificate aanmaken.

1. Hoe te configureren.
2. Hoe de certificaten aan te maken.
3. Bedankt!
Terug naar boven
klaasjan

BerichtGeplaatst: Do Okt 26, 2006 3:54 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

banaantje12 schreef:
uhmm als ik gewoon zonder de virtualhost inlog met https dan kan ik er wel in. En dan krijg ik eerst zo'n accept schermpje!
Volgens mij moet ik voor elke website een aparte SSL certificate aanmaken.

1. Hoe te configureren.

SSL certificaten worden gekoppeld aan de systeemnaam. Je hebt dus voor elke hostnaam een apart certificaat nodig (of een wildcard certificaat voor een heel subdomein).
Omdat altijd eerst een SSL verbinding wordt gemaakt en dan pas de hostnaam wordt doorgegeven werkt SSL niet bij name-based virtual hosts. Je hebt dus voor elke aparte naam een apart IP adres nodig. Deze IP adressen koppel je in de mod_ssl configuratie aan de SSL hostname.

Citaat:

2. Hoe de certificaten aan te maken.

Als je officiele certificaten wil kan je ze kopen bij bv. Verisign of RapidSSL. Wil je test certificaten genereren zoek dan eens op "self-signed certificated". Deze certificaten triggeren wel een waarschuwing in je browser, maar de verbinding is in ieder geval versleuteld.
Terug naar boven
krt

BerichtGeplaatst: Ma Nov 13, 2006 4:00 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

en SSL werkt alleen op unieke IPs dus als je namebased virtualhosting zou hebben dan zou SSL daar niet op werken.

edit: vorige post niet goed genoeg gelezen.. was al vermeld :$
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Servers & Netwerken Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: