Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

[FC3] RaLink 2500

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Hardware
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Kaaiman

BerichtGeplaatst: Di Feb 15, 2005 1:32 pm    Onderwerp: [FC3] RaLink 2500 Reageren met citaat

Dringende vraag: Ik kan geen (inter)netverbinding tot stand brengen met Linux, omdat er geen driver voor mijn netwerkkaart is.

Ik heb wat rondgesurft, maar ik kom alleen maar drivers tegen die nog gecompileerd moeten worden of dat er iets met NDiswrapper gedaan moet worden. Ik als beginner zou niet weten hoe dat allemaal moet, ook omdat ik er geen duidelijke HowTo in het Nederlands voor heb gevonden.

Ik heb een RaLink 2500 driver nodig. Heeft iemand misschien een RPM'metje of Tarball met die driver die ik zonder ingewikkelde toestanden kan installeren? Op de site van RaLink staan namelijk alleen maar sourcebestanden.

Confused
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Di Feb 15, 2005 3:43 pm    Onderwerp: Re: [FC3] RaLink 2500 Reageren met citaat

Kaaiman schreef:
Op de site van RaLink staan namelijk alleen maar sourcebestanden.

Zelf compileren lijkt ingewikkeld, maar dat valt reuze mee. Als je de sources download en uitpakt vind je waarschijnlijk een bestand 'INSTALL'. Daarin staat precies wat je moet doen, meestal werkt je programma met slechts 3 commando's.

Als je netwerkkaart een Prism2 of Prism54 chipset heeft zijn er wel rpm's beschikbaar (maar of dat zo is moet je me niet vragen).
http://dag.wieers.com/packages/kernel-module-prism2/
http://dag.wieers.com/packages/kernel-module-prism54/.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
Kaaiman

BerichtGeplaatst: Di Feb 15, 2005 6:20 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Het is een CNet CWP-854 draadloos netwerkkaart.
Terug naar boven
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Di Feb 15, 2005 6:36 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Hmm, daar kan ik geen rpm voor vinden (Je chipset is trouwens RT2500). Met ndiswrapper schijnt het wel te werken, dus dat lijkt me de enige oplossing...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
MauRice
Gast

BerichtGeplaatst: Wo Feb 16, 2005 12:03 pm    Onderwerp: Ralink RT2500 Reageren met citaat

Met sourcecode van de website van Ralink (http://www.ralinktech.com.tw/supp-1.htm) heb ik mijn Sweex pcmcia wireless kaart aan de praat gekregen.

Men moet alleen op letten om de juiste Makefile voor de juste kernel tak te nemen. Eens gecompileerd heb ik de modulet rt2500.ko op zijn plaats gezet bij de andere wereless netwerkmodules.

Als ik mijn Sweex kaartje inplug, krijg ik een wireless netwerkdevice ra0. Zet ook de ifcfg-ra0 in de /etc/sysconfig/network-scripts en met ifup ra0 is de draadloze verbinding een feit.

Groetjes,
MauRice
Terug naar boven
Kaaiman

BerichtGeplaatst: Wo Feb 16, 2005 9:22 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

??? Ik snap best dat je wilt helpen Maurice, alleen begrijp ik er als beginnende Linuxer weinig van Rolling Eyes
Terug naar boven
Fredo

BerichtGeplaatst: Do Feb 17, 2005 8:33 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Kaaiman schreef:
??? Ik snap best dat je wilt helpen Maurice, alleen begrijp ik er als beginnende Linuxer weinig van Rolling Eyes

wat maurice je verteld is voor later om het geheel beter te laten werken
mogt je je kaart geinstalleerd hebben dan moet je hem activeren door een van de draadloos netwerk utillities te gebruiken zo is het bij mij gelukt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken AIM-naam Yahoo Messenger MSN Messenger
bouke

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 13, 2005 11:21 am    Onderwerp: e-teck met rat2500 chip. Reageren met citaat

Hallo ook ik zit met een rt2500 chipje en die krijg ik niet aan de lul met de 2.6 kernel.

met de 2.4 kernel kreeg ik hem up en running, maar met 2.6 krijg ik steeds de volgende foutmelding
Code:
[bouke@localhost Module]$ make -C /usr/src/linux-2.6.9-1.667 SUBDIRS=$PWD modules make: Entering directory `/usr/src/redhat/BUILD/kernel-2.6.9/linux-2.6.9'
make: *** Geen regel voor het maken van doel `Downloads/RT2500-Linux-STA-1.4.4.0/STA/Module'.  Stop.
make: Leaving directory `/usr/src/redhat/BUILD/kernel-2.6.9/linux-2.6.9'

heeft iemand al een oplossing gevonden, behalve een ndiswrapper.

ik wil gewoon alles linux style uitvoeren.

thx alvast
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
nexia

BerichtGeplaatst: Ma Apr 10, 2006 8:25 pm    Onderwerp: Onderwerp: Ralink RT2500 Reageren met citaat

Om e.e.a. reden krijg ik mijn sweex kaartje niet aan de praat. Ondanks de beschrijving krijg ik tijdens de:

make -C /usr/src/kernels/2.6.11-1.1369_FC4_i686 SUBDIRS=$PW modules

errors met verwijzingen naar rtmp.main.c

iemand enig idee ?
Terug naar boven
Fredo

BerichtGeplaatst: Ma Apr 10, 2006 8:37 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

er word om de driver rpm gevraagt die is niet goed/corect geinstalleerd
alles verwijderen en opnieuw installeren is de beste oplossing anders kom je vaker een fout melding tegen
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken AIM-naam Yahoo Messenger MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Hardware Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: