Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Videonieuws bekijken met firefox

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Software
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Cees

BerichtGeplaatst: Di Aug 29, 2006 1:56 pm    Onderwerp: Videonieuws bekijken met firefox Reageren met citaat

Het bekijken van videonieuws lukt mij niet.
Ik heb de Mplayer en de codecs volgens de methode van Stanton Finley geinstalleerd , maar het blijft "hangen" bij initialiseren, wie weet de oplossing Question
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Yahoo Messenger MSN Messenger
Cees

BerichtGeplaatst: Di Aug 29, 2006 2:02 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Oja video staat ingesteld op x11 (ximage/Shm en audio op Alsa
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Yahoo Messenger MSN Messenger
Menno

BerichtGeplaatst: Di Aug 29, 2006 3:35 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Heb je ook mplayerplug-in ge´nstalleerd?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Gul Dukat

BerichtGeplaatst: Di Aug 29, 2006 7:52 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

De MPlayerlpug-in kun je overignes installerne m.b.v. het volgende commando:
Code:

yum install mplayerplug-in

Ik zou gelijk ook even de win32-codecs installeren, aangzien die nodig kunnen zijn voor een aantal fimpjes die op internet circuleren. De win32-codecs kun je installeren m.b.v. het volgende commando:
Code:

yum --enablerepo=atrpms install w32codec

Overigens, dien je wel bovenstaande commando's als "root"-zijnde uit te voeren. Dit wordt je door in een "terminal" het volgende commando:
Code:

su -

in te geven.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
Cees

BerichtGeplaatst: Di Aug 29, 2006 8:03 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Al het bovenstaande had ik al uitgevoerd (zie Stanton Finley), overigens kan ik ook geen avi bekijken , wel mpg via de mplayer.

Realplayer10 heb ik ook geinstalleerd,ook daarmee geen avi.
Terug naar boven
Gul Dukat

BerichtGeplaatst: Di Aug 29, 2006 8:17 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Wellicht ten overvloede, maar om fimpjes af te kunnen spelen in je browser heb je wel de MPlayerplug-in nodig. MPlayer is de mulitmedia-speler, die je kunt gebruiken om allerlei mutlimedia-bestanden te kunnen bekijken. De MPlayerplug-in speelt de filmpje sin ej browsers af. Op site van Stanton-Finley wordt volgen smij allen maar gesproken over MPlayer en niet de plugin. De win32-codecs heb je nodig als je de door jou gewenste .avi-bestanden wilt afspelen. Kun je wel .avi-bestanden afspelen? Ook niet met een andere speler? Dan zou ik gaan denken dat er iets niet goed is gegaan met de installatie van multimedia-codecs, zoals beschreven op de site van Stanton-Finley. M.b.v. de commando's die ik hierboven voor je omschreven heb, kan ik overigens wel deze bestanden bekijken. Voor alle zekerheid kun je nog even controleren of je de MPlayerplug-in hebt geinstalleerd, door in een "terminal"het volgende commando in te geven. Je hoeft hier overigens geen "root"voor te zijn.
Code:

rpm -q mplayerplug-in

Post hiervan even de uitkomst.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Software Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: