Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

[Shockerend] Ubuntu begint me te verleiden
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Fedora discussie's
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

Zal ik bij Fedora Core blijven?
Ja
93%
 93%  [ 30 ]
Nee
6%
 6%  [ 2 ]
Totaal aantal stemmen : 32

Auteur Bericht
Leo B
Gast

BerichtGeplaatst: Za Mei 28, 2005 12:21 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik vind UBUNTU echt heel erg leuk. Ik raad aan een heleboel window-mensen de life cd aan opdat ze ook meteen kunnen proeven van open office enz.

Maar ik ben nu aan het pielen met FC 4 en ik voel me nog te veel newbe om met al te definitieve oordelen te komen, maar....
de touch en de feel van FC4 zijn enorm goed.

Natuurlijk werkt nog niet alles, maar ja, de definitieve release is nog niet uit... Kortom, ik ben weer een stukje verder met de definitieve keuze voor Linux (FC4) Ik moet xine nog aan de praat krijgen etc etc... Maar deze versie gaat in de richting waar ik geloof in heb. Dit kan een antwoord zijn wat afdoende is aan alle sceptici.

Ik kan bijna niet wachten tot 6 juni wanneer de definitieve release van FC4 uit is.

Maar waarom kan er niet een trio- of quatriboot mogelijk zijn? Of is dat mogelijk? Ik vind het lekker om af en toe met ubuntu te werken en af en toe met FC 4.

Ik voel me af en toe gefrustreerd omdat ik niet alles weet van Linux, maar de waarheid is dat ik bijna noot meer op mijn window partitie kom. En ik vertel steeds meer mensen dat ze eigenlijk over zouden moeten gaan.
Terug naar boven
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Za Mei 28, 2005 10:48 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Leo B schreef:

Maar waarom kan er niet een trio- of quatriboot mogelijk zijn? Of is dat mogelijk? Ik vind het lekker om af en toe met ubuntu te werken en af en toe met FC 4.

Kan gewoon Wink
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
Worado

BerichtGeplaatst: Za Mei 28, 2005 11:06 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Gewoon Ubuntu installeren en in GRUB een nieuw item aanmaken om Ubuntu mee op te starten. Zo kan je Fedora, Ubuntu en Windows tegelijk op je PC hebben staan.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
gast
Gast

BerichtGeplaatst: Do Jun 16, 2005 8:23 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Ubuntu was de enige distro die bij mij spontaan crashte.
Als ik dat wil haal ik wel wat van bill. Laughing
Terug naar boven
Lutz

BerichtGeplaatst: Vr Jul 01, 2005 8:40 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Toen de FC4 nog niet uit was heb ik Ubuntu gedownload en geprobeerd op mijn tweede pc te zetten: het was een tegenvaller, mijn 865 (of is het een 965?) Chipset wordt niet ondersteundt. Maar op mijn derde pc staat momenteel Ubuntu, maar de gebrande CD's zijn niet te lezen, en dat werkt met Knoppix live wel. Ik denk, dat Ubuntu een beetje fashion is, zoals een Finse telefoon van N...a. De tijd zal leeren, of wij over 6 maand nog Ubuntu kunnen spellen.

....Lutz
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
xbeam

BerichtGeplaatst: Ma Nov 28, 2005 7:09 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

ik zal je even wat dingen geven die niet goed werken met ubuntu

je kan niet in logen als root met uit de box instal
omdat root dus je eigen acount is het supper user
lijkt beter

dus je krijgt windows efect alleen kan je bij ubuntu niet bij al je systeem bestanden.

echt heb het 2 weken gehad en wil het nooit meer
kut beperkingen je kan gvd nog minder dan met windows
Terug naar boven
Menno

BerichtGeplaatst: Ma Nov 28, 2005 7:23 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

xbeam schreef:
ik zal je even wat dingen geven die niet goed werken met <a href="http://www.ubuntu-linux.nl">ubuntu</a>

je kan niet in logen als <a href="http://www.fedora-linux.nl/basis/#root">root</a> met uit de box instal
omdat <a href="http://www.fedora-linux.nl/basis/#root">root</a> dus je eigen acount is het supper user
lijkt beter

dus je krijgt windows efect alleen kan je bij <a href="http://www.ubuntu-linux.nl">ubuntu</a> niet bij al je systeem bestanden.

echt heb het 2 weken gehad en wil het nooit meer
kut beperkingen je kan gvd nog minder dan met windows

Let eens even op je taal gebruik aub!
Geef dan eens aan wat je niet kan, dus wat zijn de beperkingen. Daar hebben meer aan dan meteen maar met geslachtdelen te gaan gooien!
Terug naar boven
xbeam

BerichtGeplaatst: Ma Nov 28, 2005 7:40 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

sorry ben lesdicties

su werkte niet omdat je root gebruiker uit staat

die kan je in de gebruikers admin niet aan zetten

ik kon trouwens helemaal geen gebruikers en groepen voor samba aan maken omdat usser admin steeds crasht .

en kon drivers niet aan passen
en ook niet optimalisren voor amd

alles is i386

en wat lutz zegt had ik ook last van
Terug naar boven
wge

BerichtGeplaatst: Ma Nov 28, 2005 8:29 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Hoi,

Ik ben begonnen met redhat 5, dan daar 6 overgezet.
Ik ben dan naar redhat 8 gegaan op een ander toestel.
Toen heb ik verkozen om rechtstreeks van redhat 8(of was het 9) naar FC1 te updaten, ik heb dit remote geprobeerd met toenertijd up2date, de machine crashte vanzelfsprekend.

Ik heb toen via command line een download gedaan van FC1 en via cdrecord een aantal cd's geschreven en een upgrade gedaan naar FC1, na de upgrade bleek mijn internet niet meer te werken wegens een kernel patch tekort. Na patch lukte het internet en nu zit ik op diezelfde machine op FC3. Je groeit toch in een bepaalde distributie ? Waarom zou ik dan mijn hoofdmachine op ubuntu zetten + het is allemaal linux, what the heck ?
Tuurlijk blijf ik bij Fedora. Alles open-software is een veel belangrijker vraag.
Terug naar boven
Worado

BerichtGeplaatst: Ma Nov 28, 2005 8:41 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Op dit moment zit ik gewoon op ubuntu. Ik wacht nog op de nieuwste release van Fedora Core, omdat de eerste Test versie voor geen ene meter werkte. Ik heb dan ook geen zin om naar bugs op zoek te gaan, want die zullen ze wel vinden.

Verder kan je root gewoon inschakelen, volgens mij bij de instellingen van GDM. Daarnaast vond ik het gewoon lekker dat ubuntu echt binnen een kwartier geinstalleerd wordt, waar de installatie van Fedora wat meer tijd vereist vooral vanwege de vele opties die je moet invoeren tijdens de installatie en het steeds verwisselen van CD's.

Maar na Fedora Core 5 kom ik weer helemaal terug Wink Ik wacht vol spanning af...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
xbeam

BerichtGeplaatst: Di Nov 29, 2005 12:06 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

ik vond het niets sorry heb liever fedora

bij crashte hij te vaak

wat mij wel erg trekt is gentoo linux
maar das echt voor hobbie vraagt zo veel tijd voor je dat draaiende hebt
Terug naar boven
Sense

BerichtGeplaatst: Do Aug 31, 2006 11:03 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik zit nu nog bij Ubuntu, maar misschien krijg ik over een tijdje een nieuwe computer(waar ik ook mee aan betaal) en daar wil ik dat Fedora Core 6 op zetten(zolang duurt het nog wel). Ubuntu is best wel goed, maar sommige programma's(vooral Firefox) sluiten soms spontaan af. Dat zou ook aan mijn computer kunnen liggen, die komt namenlijk uit '98 en valt van ellende bijna uit elkaar.
APT is erg handig, maar die heeft Fedora ook, en zo er gis yum nou ook weer niet(ik heb ooit bij een vriend eens met Fedora Core 3 gewerkt). Fedora is wel beter dan Ubuntu.
Ubuntu heeft erg veel weg van Debian, bij hardinfo staat zelfs dat ik Debian heb. Het enige verschil is dat Debian standaard KDE heeft en Ubuntu GNOME.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
RMSfan

BerichtGeplaatst: Ma Okt 30, 2006 11:17 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
Het enige verschil is dat Debian standaard KDE heeft en <acronym>ubuntu</acronym> GNOME.

Onjuist
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken Yahoo Messenger MSN Messenger
zotkop

BerichtGeplaatst: Wo Nov 08, 2006 5:14 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Wat mij wel opvalt is dat vele mensen ubuntu binnen gelepeld krijgen via school (gentse univ. als vb).
Daar staat dan een prof die enorm toffe dingen kan met zijn ubuntu machine, wat lijkt alsof dit enkel met ubuntu lukt (wat niet het geval is).

Ik heb hier ubuntu al meerdere malen getest en het is een zeer stabiele distro die zeker de moeite is om eens te proberen.
Het grootste verschil tussen die ubuntu en fedora is dat het elk met een ander packaging systeem werkt... apt & rpm...
Ik ben enorm gewend om met rpm's te werken waardoor ik fedora verkies.

Mocht ik ooit een andere distro nemen dan zal dit ubuntu of debian worden. (door hun stabiliteit)
Terug naar boven
Lutz

BerichtGeplaatst: Wo Nov 08, 2006 9:11 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Het zal hier niemand echt interesseren, maar in FC4 werkte mijn Duits-Zwitserse toetsenbord met dode toetsen wel. FC5 en FC6 ondersteunen het alleen met KDE, maar niet met Gnome. Ubuntu komt er ook met Gnome, en het ondersteunt mijn toetsenbord. Voordat er weer vragen komen: ik moet van mijn werkgever een SG toetsenbord hebben, en heb het ook thuis.

Groeten,
....Lutz
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Fedora discussie's Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3

Ga naar: