Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

[Shockerend] Ubuntu begint me te verleiden
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Fedora discussie's
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

Zal ik bij Fedora Core blijven?
Ja
93%
 93%  [ 30 ]
Nee
6%
 6%  [ 2 ]
Totaal aantal stemmen : 32

Auteur Bericht
Worado

BerichtGeplaatst: Ma Apr 18, 2005 3:43 pm    Onderwerp: [Shockerend] Ubuntu begint me te verleiden Reageren met citaat

Ik dacht, ik wil wel eens weten waarom Ubuntu echt zo populair is. Ik download dus de Live-CD en... Ik ben werkelijk geshockeerd Surprised

Alles werkte precies zoals het hoorde Surprised Geen gepruts met mijn geluid (in Fedora kan ik maar één geluidsstream tegelijk afspelen, in Ubuntu meerdere).

Apt-get Surprised Het lijkt idd veel op YUM, maar het is serieus rete-snel.

Het is zo ongelooflijk klein.. Een CD voor de complete installatie... Ik heb het gevoel meer vrijheid te hebben

Wanneer ik Ubuntu gebruik is er serieus geen gezeur meer op mijn PC. Met Fedora heb ik nog een aantal problemen...

Ik heb Debian ook al geprobeerd, maar dat is net wat te moeilijk om te installeren dan Ubuntu...

(nu zit ik btw op Fedora :p )

Wat zouden jullie doen? Fedora Project trouw blijven of overstappen naar Ubuntu Linux?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Ma Apr 18, 2005 3:59 pm    Onderwerp: Re: [Shockerend] Ubuntu begint me te verleiden Reageren met citaat

Worado schreef:

Alles werkte precies zoals het hoorde Surprised Geen gepruts met mijn geluid (in Fedora kan ik maar één geluidsstream tegelijk afspelen, in Ubuntu meerdere).

Dat ligt niet aan Fedora of Ubuntu, maar aan de programma's. Waarschijnlijk is het toeval. Als je in Fedora elk programma de zelfde geluidsserver laat gebruiken is je probeelm opgelost Smile
Citaat:

Apt-get Surprised Het lijkt idd veel op YUM, maar het is serieus rete-snel.

Langleve APT voor Fedora: 'yum install apt'. Mooie gui erbij: 'yum install synaptic' (wel Fedora Extras aanzetten).

Citaat:
Het is zo ongelooflijk klein.. Een CD voor de complete installatie... Ik heb het gevoel meer vrijheid te hebben

Dat is inderdaad een groot voordeel van Ubuntu, maar ach, met die snelle internetverbindingen van tegenwoordig maakt het niet meer uit Wink

Citaat:
Wanneer ik Ubuntu gebruik is er serieus geen gezeur meer op mijn PC. Met Fedora heb ik nog een aantal problemen...

Dat wil ik nog wel eens horen als je Ubuntu iets langer gebruikt (maar het kan best kloppen hoor).

Citaat:
(nu zit ik btw op Fedora :p )

Goede zaak, houden zo Wink
De tijd voor de Fedora-gebruikers komt nog wel Smile
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
Worado

BerichtGeplaatst: Ma Apr 18, 2005 4:11 pm    Onderwerp: Re: [Shockerend] Ubuntu begint me te verleiden Reageren met citaat

Thijs schreef:
Worado schreef:

Dat ligt niet aan Fedora of Ubuntu, maar aan de programma's. Waarschijnlijk is het toeval. Als je in Fedora elk programma de zelfde geluidsserver laat gebruiken is je probeelm opgelost Smile

Dat denk ik niet... Ik ben al twee maanden aan het prutsen met mijn geluid. Ik heb zelfs kernels opnieuw gecompileerd. Maar het blijft hetzelfde verhaal: Een stream tegelijk (dus geluid) of geen geluid.

Citaat:
Langleve APT voor Fedora: 'yum install apt'. Mooie gui erbij: 'yum install synaptic' (wel Fedora Extras aanzetten).

Dat ga ik meteen uitproberen Very Happy

Citaat:
Dat is inderdaad een groot voordeel van Ubuntu, maar ach, met die snelle internetverbindingen van tegenwoordig maakt het niet meer uit Wink

512kbps kan ik niet snel meer noemen Sad En dan nog die datalimiet van 7.5GB per maand voor 30 euro per maand Sad

Citaat:
Dat wil ik nog wel eens horen als je Ubuntu iets langer gebruikt (maar het kan best kloppen hoor).

Ik heb het gewoon een week op me pc laten zitten na de live-CD... (ik weet het schandalig, maar ik moest het weten)

Mijn voorkeur blijft naar Fedora gaan, maar bij Ubuntu werkt alles meteen compleet out-of-the-box, Zelfs mijn TV-kaart. In Fedora doet die het wel, maar geluid (alweer) kan ik vergeten.
Terug naar boven
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Ma Apr 18, 2005 4:22 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Je moet het zelf weten Wink
Ubuntu bevalt mij ook wel goed, ga het er binnenkort ook eens opzetten.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
Worado

BerichtGeplaatst: Ma Apr 18, 2005 4:33 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik ga vanavond denk ik de ISO's voor FC4T2 downloaden. Eens kijken hoe het daarmee zit.
Terug naar boven
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Ma Apr 18, 2005 4:46 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Worado schreef:
Ik ga vanavond denk ik de ISO's voor FC4T2 downloaden. Eens kijken hoe het daarmee zit.

Als je de Fedora-test release meer niet gaat vergelijken met de Ubuntu-stable Laughing
Terug naar boven
Worado

BerichtGeplaatst: Ma Apr 18, 2005 6:04 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Thijs schreef:
Worado schreef:

Als je de Fedora-test release meer niet gaat vergelijken met de Ubuntu-stable Laughing

Zo een vergelijking zal ik niet snel maken Razz
Ik wil alleen weten of mijn geluidsproblemen opgelost zullen zijn in deze release. Zonder muziek kan ik niet leven.
Terug naar boven
patrickbrans

BerichtGeplaatst: Ma Apr 18, 2005 7:34 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

ik zou niet overstappen maar ze eerder allecei installeren, als je tenminste een groot genoege HD hebt. Doen dus maar blijf trouw aan fedora en test de rest
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Gast PRX
Gast

BerichtGeplaatst: Wo Apr 20, 2005 12:24 pm    Onderwerp: geluids discussie's Reageren met citaat

Ik heb FC4 test 2 gedownload en ben deze aan het testen.
De geluids problemen zijn ogelost met de Kernel 2.6.11-1.1226.
Zie geluids problemen Kernel. De programmeurs hebben de module weer aangebracht.
Af en toe crach muziek speler in Gnome. In kde 3.4 gebeurd dat minder.

De klacht is al ingediend.

Er zijn goede verbeteringen aangebracht oa OpenOffice deze start iets sneller op dan de
vorige OpenOffice. De desktop van Gnome en KDE zien er goed uit ,het doet niet onder
voor Window's.Dat was een aantal jaren geleden nog wel anders met Linux. En wat ook belangrijk is netwerken draait soepel (ben nogbezig,deze nog verder aan de tand te voelen). voorlopig draai ik nog op Fedorahet bevalt me best. Nou nog de FINAIL.

Ik beb een vraagje. het hoort wel niet voor een discussie, maar ik stel hem toch.
Af en toe down load ik nog wel eens eem MP3 muziekje als ik deze wil branden
op een cd met het brand programma K3b dan piept hij : Unable to handle the following files due to an unsupported format.
In K3b staat wel iets van encode van MP3 als instelling.
maar er valt weinig in te stellen.

Moet ik iets instellen of zo, of moet ik nog iets installeren,wat ik over het hoofd heeft gezien. De Help heb ik al doorgspit.

Cd's rippen gaat wel. En cd naar cd copieren gaat ook.

VR.Goet,

Gast PRX
Terug naar boven
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Wo Apr 20, 2005 3:01 pm    Onderwerp: Re: geluids discussie's Reageren met citaat

Gast PRX schreef:

Moet ik iets instellen of zo, of moet ik nog iets installeren,wat ik over het hoofd heeft gezien. De Help heb ik al doorgspit.

1) Zorg dat je de yum.conf van de FedoraFAQ van deze site gebruikt.
2) Download k3b-mp3 en installeer het:
yum install k3b-mp3

3) Nu werkt het waarschijnlijk Smile
Terug naar boven
Gast PRX
Gast

BerichtGeplaatst: Wo Apr 20, 2005 9:05 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Thijs, bedankt voor de tip.
Daar had ik even niet aan gedacht.
VR groet,

Gast PRX.
Terug naar boven
Gast PRX
Gast

BerichtGeplaatst: Do Apr 21, 2005 4:56 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Thijs, het werkt.

Alsnog bedankt.

Vrg. Gast PRX.
Terug naar boven
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Di Mei 10, 2005 6:00 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Wat zal het antwoord geweest zijn als je deze vraag op een Ubuntu-forum gesteld zou hebben Wink?
Terug naar boven
Xtinct

BerichtGeplaatst: Di Mei 10, 2005 7:43 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Nou Thijs, dat moet jij toch weten, is het forum van ubuntu-linux ook niet van jou??? Wink Very Happy

Maar ik heb in december een aantal CD's van Ubuntu besteld 5 i386 en 3 AMD64, bij de i386 zit ook de liveCD, altijd handig als er nog geen OS op de PC staat, en inderdaad werkt erg lekker, het verbaast mij trouwens de snelheid waarop Ubuntu in eens bekent is geworden.

Maar ja, ik blijf een redhat-fan omdat ik er al zoveel jaar mee werk.
Daarnaast vind ik Ubuntu zeker een goede distro.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
pam

BerichtGeplaatst: Zo Mei 22, 2005 4:16 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

patrickbrans schreef:
ik zou niet overstappen maar ze eerder allecei installeren, als je tenminste een groot genoege HD hebt. Doen dus maar blijf trouw aan fedora en test de rest

Ben ik het helemaal mee eens,ik mis een dualboot optie in die poll Wink
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Fedora discussie's Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3

Ga naar: