Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

webcam logitech messenger

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Hardware
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Stoomfan

BerichtGeplaatst: Di Aug 15, 2006 3:13 pm    Onderwerp: webcam logitech messenger Reageren met citaat

Op internet vond ik uit dat op http://home.mag.cx/messenger een werkende driver voor mijn logitech cam te vinden zou zijn. Ik krijg steeds de melding dat de server niet te vinden is.
Heeft iemand toevallig die driver of ken je een andere plaats waar die driver te halen is?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
VaaG

BerichtGeplaatst: Di Aug 15, 2006 4:56 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

http://qce-ga.sourceforge.net/

download link staat verder rn bijna onderin voor de Logitech QuickCam Messenger ( http://www.ee.oulu.fi/~tuukkat/quickcam/messenger/ )
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken MSN Messenger
Stoomfan

BerichtGeplaatst: Di Aug 15, 2006 7:27 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Bedankt voor de tip. Ik ga eens kijken of ik er iets mee kan, of liever of core 5 er iets mee kan.
Terug naar boven
Stoomfan

BerichtGeplaatst: Di Aug 15, 2006 10:48 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Het lukt niet. De driver is voor core 2 en bovendien voor de quickcam en niet specifiek voor de messenger hoewel de auters niet uitsluiten dat hij voor de messenger werkt. Ik zal dus verder moeten zoeken.

>edit
Ik heb de driver nog eens kritisch bekeken. Mogelijk kan hij toch werken maar dan moet er wel het nodige in de bron aangepast worden. Ik weet niet of iemand dat al gedaan heeft anders zal ik het zelf moeten doen. Dat gaat me wel wat tijd kosten omdat het al weer jaren geleden is dat ik geprogrammeerd heb. Ik zal dus weer even moeten bijspijkern, wat ik overigens niet erg vind.

>edit2
lusb geinstalleerd en die herkent de cam
xawtv vervangen door modernere camE die standaard meegeleverd wordt bij FC5
Compileren is een probleem. Krijg een foutmelding dat compiler van de kernel gelijk moet zijn aan GCC. Dat snap ik niet want een beetje speurwerk leverde op dat ze alletwee 4.1.1 zijn. Mogelijk zit er nog een verschil in de cijfers die daana volgen.

[root@localhost ~]# gcc -v
Ingebouwde specs worden gebruikt.
Target: i386-redhat-linux
Configured with: ../configure --prefix=/usr --mandir=/usr/share/man --infodir=/usr/share/info --enable-shared --enable-threads=posix --enable-checking=release --with-system-zlib --enable-__cxa_atexit --disable-libunwind-exceptions --enable-libgcj-multifile --enable-languages=c,c++,objc,obj-c++,java,fortran,ada --enable-java-awt=gtk --disable-dssi --with-java-home=/usr/lib/jvm/java-1.4.2-gcj-1.4.2.0/jre --with-cpu=generic --host=i386-redhat-linux
Thread model: posix
gcc versie 4.1.1 20060525 (Red Hat 4.1.1-1)
[root@localhost ~]# cat /proc/version
Linux version 2.6.17-1.2174_FC5 (brewbuilder@hs20-bc2-3.build.redhat.com) (gcc version 4.1.1 20060525 (Red Hat 4.1.1-1)) #1 Tue Aug 8 15:30:55 EDT 2006
Terug naar boven
Stoomfan

BerichtGeplaatst: Do Aug 17, 2006 3:48 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Slecht nieuws voor logitech messenger cam gebruikers. xawtv schijnt nodig te zijn maar laat zich in FC5 niet compileren, zie: http://forums.fedoraforum.org/showthread.php?p=591080#post591080
Ik probeer het te omzeilen met camE maar is tot nu toe niet gelukt. Blijft ook het probleem ¨verschil¨ tussen cc en gcc, ook anderen tobben hiermee las ik op andere fora. Ik kan natuurlijk in de sh file de zaak voor de gek houden door cc=gcc neer te zetten.

Is het iemand anders gelukt?
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Hardware Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: