Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

athlon 64 3000+
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Hardware
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
mark_v_p

BerichtGeplaatst: Zo Aug 13, 2006 1:46 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

hoi,

ik heb een nieuw moederbord en een processor gekocht msi MB en een amd athlon 64 3800+ proc.
ga ik hier niet veel mee vooruit zijn dan ? ga toch serieuze snelheid meer hebben tegenover mijn huidige amd athlon 2500+ ??

Mark
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken MSN Messenger
Gul Dukat

BerichtGeplaatst: Zo Aug 13, 2006 3:04 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

mark_v_p schreef:
hoi,

ik heb een nieuw moederbord en een processor gekocht msi MB en een amd athlon 64 3800+ proc.
ga ik hier niet veel mee vooruit zijn dan ? ga toch serieuze snelheid meer hebben tegenover mijn huidige amd athlon 2500+ ??

Mark

Jazeker, zal je een verschil merken. Maar ik denk, zoals ik al eerder zei, dat je volle potentie van 64bit OS pas merkt, als al je software ook 64bit is. Tot die tijd zou ik gewoon nog een 32bit OS-versie installeren, ook omdat je dan een grotere keuze hebt qua software. En je dingen zoals Flash, Jave en de win32-codecs zonder problemen kunt installeren.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
mark_v_p

BerichtGeplaatst: Zo Aug 13, 2006 3:32 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

hey,

ik heb maar enkele dingen nodig op men pc en dat zijn : gnome om mee te werken, Oo2.02, flash, java en win32plugins om filmpjes van internet en mijn mail te bekijken. voor de rest doe ik er niet veel mee lauter voor te werken (competitie - ploegopstellingen maken) . is het dan het proberen van een 64 bit versie niet waard ? (ga ik in ieder geval proberen hoor=> zul je wel regelmatig hier lezen denk ik Wink ) is het zoveel moeilijker om die plugins e.d. tegoei aan de praat te krijgen ?

Mark
Terug naar boven
Gul Dukat

BerichtGeplaatst: Zo Aug 13, 2006 4:03 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

mark_v_p schreef:
hey,

ik heb maar enkele dingen nodig op men pc en dat zijn : gnome om mee te werken, Oo2.02, flash, java en win32plugins om filmpjes van internet en mijn mail te bekijken. voor de rest doe ik er niet veel mee lauter voor te werken (competitie - ploegopstellingen maken) . is het dan het proberen van een 64 bit versie niet waard ? (ga ik in ieder geval proberen hoor=> zul je wel regelmatig hier lezen denk ik Wink ) is het zoveel moeilijker om die plugins e.d. tegoei aan de praat te krijgen ?

Mark

Het is zeker het proberen waard. Al is het alleen maar dat je er weer wat van leert. Ik weet dat het met een aantal disto's mogelijk is, om zaken als Flash, Java en win32-codecs, mogelijk is, om ze als 32bit-applicaties te laten draaien onder een 64bit OS. Of dit ook lukt onder Fedora, weet ik echter niet. Omdat ik dat nog nooit geprobeerd heb. Maar als je nu Flash neemt, als voorbeeld. Volgens mij is hier geen 64bit-variant van. Maar hier heb je bv. wel Gnash voor. Dit zul je, volgens mij, voor Fedora zelf moeten compileren en dan nog werken niet alle Flash-animaties naar behoren. Ik heb toendertijd onder bv. Gentoo en Mandriva wel Flash, Java en de win32-codecs, als 32bit applicaties kunnen laten werken onder een 64bit-OS. Het is zoals ik al eerder zei, een leuk ervaring en je steekt er zeer zeker wat van op.
Terug naar boven
mark_v_p

BerichtGeplaatst: Zo Aug 13, 2006 6:01 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

hey,

simpel vraagje,

wat is volgens jullie de beste en makkelijkste distro om op een 64bit te installeren ?

(hopelijk fedora ... Cool )
Terug naar boven
Gul Dukat

BerichtGeplaatst: Zo Aug 13, 2006 9:32 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

mark_v_p schreef:
hey,

simpel vraagje,

wat is volgens jullie de beste en makkelijkste distro om op een 64bit te installeren ?

(hopelijk fedora ... Cool )

Helaas heb ik Fedora 64bit zelf niet geprobeerd. Heb alleen ervaring met het installeren van andere 64bit OSsen. Namelijk Suse, Mandriva, Gentoo, RR64 en Ubuntu. Ik vond Mandriva en Suse toendertijd het meest simpel. Waarbij ik wle moet zeggen, dat Mandriva bar weinig software heeft voor haar 64bit OS. Tenminste in vergelijking met andere 64bit OSsen.
Terug naar boven
klaasjan

BerichtGeplaatst: Ma Aug 14, 2006 9:24 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Gul Dukat schreef:
klaasjan schreef:
Overigens is het nu ook al prettig dat bepaalde geheugen-hongerige applicaties op 64 bits architectuur beter kunnen lopen. Zo heeft bv. de Java runtime een effectieve limiet van maximaal 1.5Gb geheugen gebruik op 32 bits systemen (en ja, sommige applicaties komen daar dicht in de buurt).

Ook al draai je dan een 32bit OS?

De 32-bits Java runtime heeft die beperking. Overigens zit je op 32bit OSen nog met een lading andere beperkingen zodat het 4Gb bereik niet volledig bruikbaar is. In het allerbeste geval haal je er 3.5Gb uit. Meer geheugen kan wel, maar dat gaat dan minder performen omdat er allerlei trucs worden uitgehaald. Bovendien kan een enkel proces dan nog steeds niet meer dan 4Gb adresseren.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
mark_v_p

BerichtGeplaatst: Ma Aug 14, 2006 9:28 am    Onderwerp: Reageren met citaat

gewoon fedora proberen dus...
Laughing

de rest zal wel opgelost raken zeker ?

Mark
Terug naar boven
Gul Dukat

BerichtGeplaatst: Ma Aug 14, 2006 10:45 am    Onderwerp: Reageren met citaat

klaasjan schreef:
De 32-bits Java runtime heeft die beperking. Overigens zit je op 32bit OSen nog met een lading andere beperkingen zodat het 4Gb bereik niet volledig bruikbaar is. In het allerbeste geval haal je er 3.5Gb uit. Meer geheugen kan wel, maar dat gaat dan minder performen omdat er allerlei trucs worden uitgehaald. Bovendien kan een enkel proces dan nog steeds niet meer dan 4Gb adresseren.

Ik neem aan dat je hier het RAM-geheugen bedoelt? Ik kan me echter niet voorstellen dat er nu reeds "gewone"-gebruikers zijn met 4GB aan RAM-geheugen. Ik denk dat dit meer iets is voor "proffesionele"-gebruikers. Of sla ik de plank hier nu volledig mis?
Terug naar boven
Gul Dukat

BerichtGeplaatst: Ma Aug 14, 2006 10:47 am    Onderwerp: Reageren met citaat

mark_v_p schreef:
gewoon fedora proberen dus...
Laughing

de rest zal wel opgelost raken zeker ?

Mark

Natuurlijk, zijn er voor de meeste problemen wel een aantal oplossingen. Maar verwacht niet dat je 1,2,3 hebt opgelost. Ik bedoel daar eignelijk mee, dat je er wat "meer" moeite voor zult moeten doen, dan met een 32bit OS. Waar overigens, ook wat makkelijker info over te vinden is. Wink
Terug naar boven
mark_v_p

BerichtGeplaatst: Ma Aug 14, 2006 11:27 am    Onderwerp: Reageren met citaat

daar dient dit geweldige forum ook een beetje voor he Wink

Mark
Terug naar boven
klaasjan

BerichtGeplaatst: Ma Aug 14, 2006 12:59 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Gul Dukat schreef:

Ik neem aan dat je hier het RAM-geheugen bedoelt? Ik kan me echter niet voorstellen dat er nu reeds "gewone"-gebruikers zijn met 4GB aan RAM-geheugen. Ik denk dat dit meer iets is voor "proffesionele"-gebruikers. Of sla ik de plank hier nu volledig mis?

Het is maar wat je professioneel noemt. Er zijn genoeg applicaties te vinden die met veel geheugen beter lopen, en met prijzen van minder dan 100 euro per gigabyte is het voor "normale" gebruikers al prima mogelijk om 4Gb of meer te betalen. De software die het nodig heeft komt er sneller dan je lief is Wink
Maar als alles wat je doet mailen, browsen en af en toe een spelletje spelen is heb je er inderdaad niet veel aan...
Terug naar boven
mark_v_p

BerichtGeplaatst: Di Aug 15, 2006 9:49 am    Onderwerp: Reageren met citaat

heb op een andere pc de 64bit versie geprobeerd en dit gaat zeer vlot tot je plugins nodig hebt. dan moet je idd vree beginne zoeke dus zal ik op mijn eigen pc voorlopig maar voor de 32bits versie opteren denk ik.

mvg
Mark Smile
Terug naar boven
klaasjan

BerichtGeplaatst: Di Aug 15, 2006 10:06 am    Onderwerp: Reageren met citaat

mark_v_p schreef:
heb op een andere pc de 64bit versie geprobeerd en dit gaat zeer vlot tot je plugins nodig hebt. dan moet je idd vree beginne zoeke dus zal ik op mijn eigen pc voorlopig maar voor de 32bits versie opteren denk ik.

Je kan natuurlijk een "gewone" 32 bits distro installeren, maar ook bv. alleen Firefox in de i386 versie installeren op Fedora voor x86-64. Dan is er zelfs nog een oplossing om 32-bits plugins in een 64-bits browser te draaien, dus mogelijkheden genoeg.
Terug naar boven
mark_v_p

BerichtGeplaatst: Di Aug 15, 2006 11:34 am    Onderwerp: Reageren met citaat

dan gaan we dat proberen !!
Very Happy
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Hardware Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3

Ga naar: