Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Samba 3.0.23a user rechten anders

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Servers & Netwerken
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Tom de Rooy

BerichtGeplaatst: Wo Aug 09, 2006 4:00 pm    Onderwerp: Samba 3.0.23a user rechten anders Reageren met citaat

Ik maak veel gebruik van Fedora 3 en Samba 3.0.8 voor servers. De gebruikersrechten waren tot nu toe geen enkel probleem. Met de komst van Fedora 4, 5 en nu de testversies van 6 schijnt de rechtenstructuur anders te zijn.

Het lukt mij niet om op een share of home directory te komen. Ik had iets gelezen over een enable privilege = yes optie in de globals sectie.

Ik heb echter geen idee wat er precies veranderd is en wat ik moet doen om dit op te lossen.

Iemand een idee? Wellicht een kopie van een smb.conf?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Gul Dukat

BerichtGeplaatst: Do Aug 10, 2006 6:44 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Tja, FC3 is alweer een tijdje geleden voor mij. Sorry.
Maar het eerst wat in mij op komt is, heb je toevallig SELinux aan staan? Probeer deze eerst eens uit te zetten. Weet echter niet meer zeker of deze feature ook al in FC3 zat.
Wellicht dat deze sites nog wat hulp voor je kunnen zijn:
http://www.fedorafaq.org/fc3/#smbmount
http://stanton-finley.net/fedora_core_3_installation_notes.html
Sorry, dat ik niet meer hulp voor je kan zijn, maar FC3 is alweer een tijdje geleden. Wellciht dat 1 van de andere forum-leden je op het rechte pad kan zetten.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
Tom de Rooy

BerichtGeplaatst: Do Aug 10, 2006 7:52 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Bedankt voor je reply. Ik zal kijken of SELinux de oorzaak is.

edit: Ja, dat was de oplossing. Alles werkt nu prima. Dank je wel voor je hulp!!!

Wat is wel graag wil weten is hoe je in SELinux de user rechten aanpast zodat je ook samba kunt gebruiken met SELinux beveiliging.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Servers & Netwerken Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: