Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

poort 25 dicht bij provider en toch mailserver?

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Servers & Netwerken
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
kroonen

BerichtGeplaatst: Vr Jul 28, 2006 7:22 am    Onderwerp: poort 25 dicht bij provider en toch mailserver? Reageren met citaat

Hoi,

Ik ben druk bezig mijn mailserver op te zetten.
Nu blijkt het net standaard poort 25 dicht te staan, en zou het toch moeten kunnen en verwijzen naar dit document:

http://hetnet.custhelp.com/cgi-bin/hetnet.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=3322&p_created=1109857756&p_sid=VkLXGDdi&p_lva=&p_sp=cF9zcmNoPTEmcF9zb3J0X2J5PSZwX2dyaWRzb3J0PSZwX3Jvd19jbnQ9MSZwX3Byb2RzPTAmcF9jYXRzPSZwX3B2PSZwX2N2PSZwX3BhZ2U9MSZwX3NlYXJjaF90ZXh0PTMzMjI*&p_li=&p_topview=1

Nu het ik zelf postix draaien ipv sendmail. Mijn mx records staan bij een ander rechtstreeks geforward naar mijn ip adres.
Ik begrijp dat er dan geen dns server bij mij lokaal hoeft te zijn?

iemand enig of het werkend te rkijgen moet zijn

gr Richard
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
klaasjan

BerichtGeplaatst: Vr Jul 28, 2006 11:50 am    Onderwerp: Re: poort 25 dicht bij provider en toch mailserver? Reageren met citaat

kroonen schreef:
Hoi,
iemand enig of het werkend te rkijgen moet zijn

Volgens dat document is het kennelijk werkend te krijgen. Het lijkt wat omslachtig, maar het net wil kennelijk dat je alles via hun servers laat lopen zodat ze mogelijke spammers kunnen onderscheppen. (en ik geef ze geen ongelijk).
Je moet dus postfix zo instellen dat uitgaande mail via hun smarthost wordt afgeleverd en je DNS volgens het document instellen zodat hun mailservers zien dat inkomende mail naar jou moet worden doorgestuurd. Daar hoef je in postfix dus niets voor te doen, behalve zorgen dat inkomende mail wel wordt aangenomen.
Terug naar boven
kroonen

BerichtGeplaatst: Vr Jul 28, 2006 8:40 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb de dns server geconfigureerd zoals hier

http://www.fedora-linux.nl/wiki/index.php/Bind

nu moet ik deze entry's erin zetten, maar waar, in die dns config??

In het DNS de MX records als volgt richten:
thuisdomein.nl MX 10 smtp.thuisdomein.nl
thuisdomein.nl MX 20 mailrelay.planet.nl
smtp.thuisdomein.nl A 213.10.x.y
Hierbij is 213.10.x.y het IP-adres van de ADSL-verbinding zoals die op internet is te zien. Je moet hier je eigen adres invullen (anders gaat de mail dus naar de eigenaar van dat adres)

gr richard
Terug naar boven
klaasjan

BerichtGeplaatst: Vr Jul 28, 2006 9:20 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

kroonen schreef:
Ik heb de dns server geconfigureerd zoals hier

http://www.fedora-linux.nl/wiki/index.php/Bind

nu moet ik deze entry's erin zetten, maar waar, in die dns config??

Ik neem aan dat je een domein hebt? De configuratie daarvan is meestal onder controle van de provider waarbij je het domein hebt geregistreerd. Daar moet dus die aanpassing gemaakt worden.

Heb je alleen een "speel" domein thuis is dat niet toegankelijk voor externe mail servers en gaat het hele verhaal van eigen mail domein gebruiken volgens dat hetnet verhaal niet op.
Terug naar boven
kroonen

BerichtGeplaatst: Zo Jul 30, 2006 11:29 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Het werkt, ze hebben daar de mx recoerd ingevoerd, en alles komt nu netjes binnen.

Bedankt

gr richard
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Servers & Netwerken Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: