Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Asus WL-107G werkt niet.

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Hardware
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Arya

BerichtGeplaatst: Do Jun 22, 2006 10:14 pm    Onderwerp: Asus WL-107G werkt niet. Reageren met citaat

Ik heb, net zoals 100 anderen, een kleine probleem. Ik heb vanaf 2 uur geleden Fedora Core 5(met Kernel 2.6.15-1.2054), maar mijn PCMCIA-kaart, de Asus WL-107G, functioneert niet. Core 5 is ge´nstalleerd op Dell Inspiron 1150. De link-knopje op de PCMCIA kaart brandt wel, maar de actief-knopje helaas genoeg niet. Als ik probeer via Kwireless(naja een programma van KDE voor Wireless connection) het te installeren en ik vink het 'automatich herkennen' vakje aan dan krijg ik 4 of 5 keer achtereen hetzelfde bericht dat mijn PCMCIA kaart niet herkend word. Heb ook geprobeerd via de Wiki van fedora-linux.nl het te installeren via ndiswrapper, maar zelfs dat lukte niet omdat ik geen kernel-module-ndiswrapper vond voor mijn kernel. En bijgevolg lukte de installatie ook niet.

Heeft iemand enig idee wat ik kan doen?
Alvast bedankt voor jullie aandacht!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Gul Dukat

BerichtGeplaatst: Do Jun 22, 2006 10:35 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Huidige kernel is nu: 2.6.16-1.2133_FC5. Probeer middels yum eerst eens te updaten naar deze kernel-versie. Wellicht dat voor deze versie wel een kernel-module-ndiswrapper te vinden is.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
furioso

BerichtGeplaatst: Vr Jun 23, 2006 12:08 am    Onderwerp: Reageren met citaat

heb net hetzelfde probleem, maar dan met een belkin F5D7000 pci-kaart (zie mijn thread) ik heb al redelijk wat afgezocht, en blijkbaar is er voor FC5 gewoonweg nog geen ndiswrapper te vinden... niet voor de laatste kernel (want hoe download je die via yum als je alleen een wlan-internettoegang hebt) en niet voor voorgaande kernels
Terug naar boven
Gul Dukat

BerichtGeplaatst: Vr Jun 23, 2006 9:34 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Voor de huidige kernel 2.6.16-1.2133_FC5 is ndiswrapper er wel degelijk.
De volgende vond ik:
- kmod-ndiswrapper
- kmod-ndiswrapper-kdump
- kmod-ndiswrapper-smp
- kmod-ndiswrapper-xen0
Terug naar boven
Arya

BerichtGeplaatst: Vr Jun 23, 2006 9:47 am    Onderwerp: Reageren met citaat

furioso schreef:
heb net hetzelfde probleem, maar dan met een belkin F5D7000 pci-kaart (zie mijn thread) ik heb al redelijk wat afgezocht, en blijkbaar is er voor FC5 gewoonweg nog geen ndiswrapper te vinden... niet voor de laatste kernel (want hoe download je die via yum als je alleen een wlan-internettoegang hebt) en niet voor voorgaande kernels

Ja, daar zeg hij zoiets Smile Ik heb enkel een wlan i-net toegang. Ik weet dat er ndiswrapper aanwezig is voor de kernel van 2.6.16-x.xxxx maar, ik kan mijn kernel niet updaten met yum sinds ik dus ook enkel met mijn Asus niet online kan...
Terug naar boven
Gul Dukat

BerichtGeplaatst: Vr Jun 23, 2006 10:16 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Staat ie dan niet op de CD/DVD die je gedownload hebt? Zodat je die ndiswrapper daar vandaan kunt installeren.
Terug naar boven
Beer

BerichtGeplaatst: Vr Jun 23, 2006 6:23 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

http://linux-wless.passys.nl/query_part.php?brandname=Asus

Staat een link achter naar een linux-project. Moet genoeg info zijn om de zaak aan de praat te krijgen.
Terug naar boven
furioso

BerichtGeplaatst: Za Jun 24, 2006 11:15 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Gul Dukat schreef:
Voor de huidige kernel 2.6.16-1.2133_FC5 is ndiswrapper er wel degelijk.
De volgende vond ik:
- kmod-ndiswrapper
- kmod-ndiswrapper-kdump
- kmod-ndiswrapper-smp
- kmod-ndiswrapper-xen0

waar heb je die kernel gevonden? ik heb gisteren nog een update van de fedora-site gedownload (via windows en dan heropgestart en geinstalled) en die is 2.6.16-2129_FC5 . die van jou is dan nog recenter. ik heb de bestanden van ndiswrapper tegengekomen, maar fedora wil die niet installen, geeft elke keer verschillende foutmeldingen
Terug naar boven
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Za Jun 24, 2006 12:38 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb net ook FC5 geinstalleerd, met wireless: Kernel 2.6.16-1.2122_FC5 met de bijbehorende kmod-ndiswrapper en ndiswrapper.

Installeer gewoon die 3 pakketjes, laad daarna de windows-driver (het .inf-bestand), voeg daarna deze 2 regels toe aan /etc/modprobe.conf:

options ndiswrapper if_name=wlan0
alias wlan0 ndiswrapper

En vervolgens kan je je internetverbinding configureren met het programma system-config-network !
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
Arya

BerichtGeplaatst: Za Jun 24, 2006 1:12 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ben ik weer Smile
heb weer heel het internet zitten afzoeken voor een oplossingen. En heb het gevonden. Heb eerst mijn kernel geŘpdate naar 2.6.17-1.2139.(Ik heb gelukkiglijk nog een netwerkkabel kunnen vinden om mijn fedora via LAN aan te sluiten). Naja, misschien kan dat ook helpen,furioso
download hier de http://rt2x00.serialmonkey.com/wiki/index.php/Downloads CVS rt2500 en pak het uit
su
yum install kernel
yum install kernel-devel
yum install gcc
cd ./Module (van de uitgepakte map)
make
make install
make install-fedora
/etc/rc.d/init.d/network restart
dan ga je naar KDE menu, Beheer, Netwerk en klik je op Nieuw en volg je de instructies, normaal zal de rt2500 driver dan ook aanwezig zijn. Je moet daar ook de SSID e.d. invullen!

Dit werkte voor mij in ieder geval, hoop dat het ook voor jou helpt Smile
Owja het werkt niet met de kernels van 2.6.16 of lager, geloof ik. Want er is daar geen build map aanwezig in de /lib/modules/
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Hardware Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: