Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

FC6 test 1 en FC6 test 2 en FC6 test 3
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Fedora discussie's
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Menno

BerichtGeplaatst: Wo Aug 09, 2006 1:37 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ja, als je alleen evolution-webcal verwijderd van je systeem, werkt het wel Wink
Zelf geprobeerd!

Kom nieuw probleem tegen, heb nu fc6t2 op mijn desktop geinstalleerd.
Er zit een Nvidia kaart in, nu zou je zeggen, 3d hardware versnelling werkt niet.
Maar als ik system-config-display draai, dan kan ik niet mijn monitor wijzigen en bij videokaart kan ik wel mijn nvidia kaart selecteren.

Maar nu draait mijn monitor dus mooi op 1280x1024, maar je krijgt het volgende te zien: (hmm, ik zie dat het met printscreen wel werkt..Sad)
http://www.mennoslaats.nl/Schermafdruk.png
Op auto functie van monitor drukken heeft geen zin en helaas kan ik niet de grootte instellen.
DIt probleem heb ik ook al vaker gehad bij laptops die bijv op 1400x1050 ofzo draaien.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
couf

BerichtGeplaatst: Wo Aug 09, 2006 6:35 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Lutz schreef:

Wil je ons verblijden met een link naar deze mailing list?

Alle mailinglijsten staan op https://www.redhat.com/mailman/listinfo

De test-list is dan https://www.redhat.com/mailman/listinfo/fedora-test-list

Ciao
couf
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Lutz

BerichtGeplaatst: Wo Aug 09, 2006 7:07 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb nu ook FC6test2 gedownload en gebrand en geÔnstalleerd:
mijn Duits Switserse toetsenbord met "dead keys" wordt nog steeds niet ondersteund. Ik kad erover een bugzilla report gevonden en ertoe geposted.
Dat heb ik nu weer gedaan. Is het nuttig om het dubbel op de mailing lijst te posten?

Groeten,
....Lutz
Terug naar boven
couf

BerichtGeplaatst: Wo Aug 09, 2006 7:18 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Kan handig zijn, misschien heeft iemand er al een oplossing op gevonden + zorgt ervoor dat de devels het sneller onder hun ogen krijgen, dus snellere oplossing.
Terug naar boven
Menno

BerichtGeplaatst: Wo Aug 09, 2006 7:39 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Hmm, ik heb net een verse installatie van FC5 gedaan en update gedaan.
Nu start ik firefox op en ga naar nu.nl, geef aan dat Flash geinstalleerd mag worden en jahoor, zelfde probleem als bij FC6t2.
De vraag blijft komen.

Mogelijk dus dat het aan de flash versie ligt..:S
Terug naar boven
Worado

BerichtGeplaatst: Wo Aug 09, 2006 8:47 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Iets waar niemand iets over heeft verteld is hoe het zit met de snelheid van Test2. Zelf wacht ik dit keer de release af, maar ik merk wel dat bij elke versie de opstartsnelheid wordt verhoogt, maar Fedora Core zelf soort van laggy werkt... Traag zou ik het niet noemen, maar ik zou zeggen dat je in principe kunt volgen hoe vensters worden opgebouwd. Wanneer je bijvoorbeeld Ubuntu of SUSE gebruikt, dan merk in ieder geval ik hoeveel sneller deze distro's reageren vergeleken met Fedora.

Dat is ongeveer mijn enige punt van irritatie de laatste tijd bij Fedora... (en ik vind de nieuwe pictogrammen eerlijkgezegt niet om aan te zien, maar dat is persoonlijk Razz volgens mij krijgen ze de naam Echo?)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
Menno

BerichtGeplaatst: Wo Aug 09, 2006 9:47 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

De snelheid is niks mis mee, gaat lekker vloeiend allemaal!

Mocht je flash niet werken onder Firefox doe dan het volgende:
Download de flash-plugin van:
http://macromedia.rediris.es/site_ri.html
Je moet de tar.gz versie hebben!!

Doe dan het volgende:
tar -xvzf install_flash_player_7_linux.tar.gz
cd install_flash_player_7_linux
chmod +x flasplayer-install
./flashplayer-installer

Druk enkele malen op enter en vul dan bij de locatie in:
/usr/lib/firefox-1.5.0.6
(hier wordt uitgegaan dat je versie 1.5.0.6 hebt, controleer dit eerst!)

cd /usr/lib/firefox-1.5.0.6
chcon -t textrel_shlib_t libflashplayer.so

Open dan firefox en type in:
about:plugins

Hier zul je zien dat FLash erbij staat.

Ga nu naar http://www.nu.nl mocht je geen melding krijgen dat je flash moet installeren en crasht firefox niet dan is alles goed verlopen.

Het is bekend dat als je FC6t2 hebt en firefox 1.5.0.5 bovenstaande niet zal werken. Ga dus op zoek naar firefox 1.5.0.6.
Terug naar boven
Worado

BerichtGeplaatst: Do Aug 10, 2006 12:03 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Is er overigens al iemand die wat kan vertellen over aiglx in deze versie?
Terug naar boven
Gul Dukat

BerichtGeplaatst: Do Aug 10, 2006 6:34 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Menno schreef:
Ja, als je alleen evolution-webcal verwijderd van je systeem, werkt het wel Wink
Zelf geprobeerd!

Zal het eens proberen. Alvast bedankt.
Terug naar boven
klaasjan

BerichtGeplaatst: Do Aug 10, 2006 7:36 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Worado schreef:
Iets waar niemand iets over heeft verteld is hoe het zit met de snelheid van Test2. Zelf wacht ik dit keer de release af, maar ik merk wel dat bij elke versie de opstartsnelheid wordt verhoogt, maar Fedora Core zelf soort van laggy werkt... Traag zou ik het niet noemen, maar ik zou zeggen dat je in principe kunt volgen hoe vensters worden opgebouwd. Wanneer je bijvoorbeeld <acronym>ubuntu</acronym> of SUSE gebruikt, dan merk in ieder geval ik hoeveel sneller deze distro's reageren vergeleken met Fedora.

Gebruik je de test versie om snelheid aan af te meten? Die worden nl. vaak met extra debugging informatie gecompileerd om problemen beter te kunnen traceren. De final versie zou een stuk sneller moeten zijn.

Citaat:

Dat is ongeveer mijn enige punt van irritatie de laatste tijd bij Fedora... (en ik vind de nieuwe pictogrammen eerlijkgezegt niet om aan te zien, maar dat is persoonlijk Razz volgens mij krijgen ze de naam Echo?)

Tango.
Terug naar boven
Gul Dukat

BerichtGeplaatst: Do Aug 10, 2006 11:01 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Mmm, tegenvaller. Net even geprobeerd om Fc6 Test-2 op mijn notebook te installeren. Maar dit lukte niet. Zonder boot-opties lukt het al helemaal niet, vervolgens geprobeerd om de optie linux vesa die ik ook dien in te geven bij FC5, maar hier hing Test-2 na het laden van "anaconda" ook compleet. Sad
Terug naar boven
Menno

BerichtGeplaatst: Do Aug 10, 2006 11:09 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Gul Dukat schreef:
Mmm, tegenvaller. Net even geprobeerd om Fc6 Test-2 op mijn notebook te installeren. Maar dit lukte niet. Zonder boot-opties lukt het al helemaal niet, vervolgens geprobeerd om de optie linux vesa die ik ook dien in te geven bij FC5, maar hier hing Test-2 na het laden van "anaconda" ook compleet. Sad

Wat doet ie wel of tot hoever kom je?
Terug naar boven
Gul Dukat

BerichtGeplaatst: Do Aug 10, 2006 11:27 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Zonder de boot-optie linux vesa , overigens lukt het me alleen met die boot-optie om FC5 te installeren, krijg ik na de media-check, de melding dat "Anaconda wordt opgestart" en vervolgens wordt het scherm zwart en verder geen activiteit meer. Met de boot-optie linux vesa krijg ik na de melding dat "Anaconda wordt opgestrat"nog te zien welke videokaart er in mijn notebook zit, te weten een ATi Radeon X700 PCI-Express, en daarna krijg ik een zwart scherm met een rare 2cm dikke gekleurde balk bovenin mijn scherm.
Terug naar boven
Worado

BerichtGeplaatst: Do Aug 10, 2006 1:20 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

klaasjan schreef:
Worado schreef:
Iets waar niemand iets over heeft verteld is hoe het zit met de snelheid van Test2. Zelf wacht ik dit keer de release af, maar ik merk wel dat bij elke versie de opstartsnelheid wordt verhoogt, maar Fedora Core zelf soort van laggy werkt... Traag zou ik het niet noemen, maar ik zou zeggen dat je in principe kunt volgen hoe vensters worden opgebouwd. Wanneer je bijvoorbeeld <acronym><acronym>ubuntu</acronym></acronym> of SUSE gebruikt, dan merk in ieder geval ik hoeveel sneller deze distro's reageren vergeleken met Fedora.

Gebruik je de test versie om snelheid aan af te meten? Die worden nl. vaak met extra debugging informatie gecompileerd om problemen beter te kunnen traceren. De final versie zou een stuk sneller moeten zijn.

Citaat:

Tango.

Ik gebruik de test-versie nog niet. Daarnaast heb ik het over de lage snelheid van Fedora Core 5 en eerder. Misschien is deze release, zelfs met debug informatie een stuk sneller (en dan heb ik het over reactie snelheid, niet van dat als er een venster opduikt dat ik kan volgen hoe die wordt opgebouwd, zoals dat wel het geval is in versie 5)

Tango is niet de nieuwe pictogrammen set voor Fedora. Als ik de mailinglists mag geloven gaat Tango niet eens naar de core en wordt er niet echt aan de guidelines voor Tango gehouden.
Uit de wiki naam voor de development van de nieuwe pictogrammen (EchoDevelopment) heb ik maar opgemaakt dat ze de naam Echo krijgen... of dat moet een code naam zijn maar dat zal wel niet...
Terug naar boven
couf

BerichtGeplaatst: Do Aug 10, 2006 8:33 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Het is inderdaad Echo, Tango was het oorspronkelijke idee. Het zou wel kunnen dat deze iconen niet in FC 6 zullen zitten, wegens te laat in devel, tenzij iemand iets meer kan bevestigen. Ik vind ze trouwens niet mis, maar ja smaken verschillen Wink

Over snelheid: veel heeft IMO te maken met SELinux, zet die uit en je systeem begint te vliegen. FC 2 - 4 steeds met SEL aan gewerkt, en nu FC 5 heb ik hem uitgezet, je merkt wel degelijk een surieus verschil. Waarschijnlijk zal ik met FC 6 hetzelfde doen, SEL heeft IMO weinig nut op een desktop / home server.
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Fedora discussie's Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Pagina 4 van 6

Ga naar: