Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

prblemen met partitioneren

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Installatie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
knarfus

BerichtGeplaatst: Do Apr 07, 2005 8:58 pm    Onderwerp: prblemen met partitioneren Reageren met citaat

Ik wil fedora van cd instaleren op mijn laptop, maar het bestaande windows XP home wil ik er nog evne niet afhalen. Wat ik ook doe bij het partitioneren ik krijg steeds de melding: 'kon de gevraagde partities niet alloceren; kon partities niet alloceren als primaire partities'.
Als ik voor 'handmatig' kies dan zie ik het volgende:
type mb
/dev/hda1 vfat 4103
/dev/hda2 ntfs 53121
beschikbaar 8

blijkbaar is 8 mb veel te weinig ruimte. Ik heb nooit de installatiecds van windows meegeleverd gekregen. Dus verwijderen en weer terug zetten met andere partities is geen optie.
wat is nu slim om te doen?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Vr Apr 08, 2005 5:00 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Met bijvoorbeeld het programma Partition Magic, voor Windows, kan je wat ruimte vrij maken om daar Linux op te zetten. Zonder dat je Windows verliest.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
Gast

BerichtGeplaatst: Vr Apr 08, 2005 5:18 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Thijs schreef:
Met bijvoorbeeld het programma Partition Magic, voor Windows, kan je wat ruimte vrij maken om daar Linux op te zetten. Zonder dat je Windows verliest.

ik heb tot nog toe alleen een versie van partition magic gevonden voor 70 euro. bijna drie keer wat ik voor vier cd's heb moeten betalen Confused . Ik heb ergens gelezen dat er ook andere partitie-managers zijn maar waar? (en welke Smile )
Terug naar boven
knarfus

BerichtGeplaatst: Vr Apr 08, 2005 5:25 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik was nog niet ingelogd bij het vorige berichtje. Voorheen kon ik niet als gast op het forum terrecht. Vandaar dat ik erg verbaasd was dat het me nu wel lukte. Ik heb er nu meteen voor gezorgd dat ik automatisch inlog als ik op het forum kom.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Vr Apr 08, 2005 6:58 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Er is een trial-versie van Partition Magic, je hoeft het toch maar 1 keer te gebruiken:
http://www.soft32.com/download_151.html

Een gratis programma dat op PartitionMagic lijkt ken ik niet (voor Windows dan, in Linux zijn er genoeg Wink).

Het lijkt me sterk dat je in moest loggen, de optie om als gast te kunnen posten heeft altijd aangestaan.

- Thijs
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Installatie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: