Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

fout meldingen gconf ed.

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Configuratie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
marius

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 30, 2005 6:20 pm    Onderwerp: fout meldingen gconf ed. Reageren met citaat

Ik heb geprobeerd een nieuwe gebruiker aan te maken. Opzich niet bijzonder, maar hierbij heb ik geprobeerd de gebackupte /home/gebruiker te hergebruiken. Dit gaat niet goed. Krijg heel veel fout meldingen die te maken hebben met nautilus, gnome, x etc. Ik heb niet alle meldingen genoteerd.
Ik denk ik verwijder de /home/gebruiker en maak een nieuwe lege aan /home/gebruiker.
Wat schetst mijn verbazing, krijg dezelfde foutmeldingen. Shocked

Maak een nieuwe gebruiker aan met andere naam, geen probleem Rolling Eyes.

Dus verwijderen en weer aanmaken met de zelfde naam geeft problemen. Kan ik dit oplossen? Ik wil die gebruiker zijn eigen naam laten houden.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht AIM-naam
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Do Mrt 31, 2005 3:31 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Kijk eens vanuit je root-account of de rechten goed staan (op naam van de nieuwe gebruiker, en de goede groep).
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
marius

BerichtGeplaatst: Vr Apr 01, 2005 12:17 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Thijs schreef:
Kijk eens vanuit je <a href="http://www.fedora-linux.nl/basis/#root">root</a>-account of de rechten goed staan (op naam van de nieuwe gebruiker, en de goede groep).

Klopt, het was weer een permissie probleem. Heb wel wat moeten zoeken. Bij opstarten wordt een bestand benaderd:

Code:
/tmp/gconfd-gebruiker/lock/ior

Hier stond om een of andere duistere reden de permissie verkeerd van de eigenaar. De groep was wel goed. Met chown -R gebruiker gecorrigeerd en opstart probleem verholpen.

Heb ik nog wel een vraagje. De shell-prompt is nu heel basic. Die wil ik veranderen in:

[gebruiker@host:~]$

Hoe doe ik dat?

BVD

Marius
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht AIM-naam
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Configuratie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: