Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Externe USB disk als backup oplossing...

Dit subforum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk.   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Offtopic
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Lutz

BerichtGeplaatst: Za Mei 06, 2006 8:28 pm    Onderwerp: Externe USB disk als backup oplossing... Reageren met citaat

Hoi allemaal,

intussen zijn al USB2.0 disks met 500GB te koop en dat lijkt mij een ideale backup oplossing. Gezien dat ik in een Windows/Linux omgeving moet werken moet ik dan verschillende partities met FAT32/NTFS en ext3 aanmaken. Tot hier is alles vrij simpel.

Er zijn de bekende "one touch" schijven, die onder Windows kunnen backuppen. Er bestaan pakketen voor linux: onetouch and guts. Wie heeft er ervaring mee?

Indien deze knoop niet goed onder een gecombineerde Windows/Linux omgeving werkt dat kan ik beter oudewets backups maken: dus met Ghost voor Windows en vanaf een live cd voor Linux.

Bedankt voor het lezen...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Lutz

BerichtGeplaatst: Zo Mei 07, 2006 8:56 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Verder zoeken levert kant en klare netwerk disken op, alleen zonder NFS support. Deugt zo iets in een gecombineerde Windows/Linux omgeving file server/backup oplossing?

Groeten,
....Lutz
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Dit subforum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk.   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Offtopic Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: