Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Fedora GUI install script

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Tips & Tricks
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Beer

BerichtGeplaatst: Ma Mei 01, 2006 9:36 am    Onderwerp: Fedora GUI install script Reageren met citaat

Voor iedereen die Fedora gebruikt en er achter komt dat er het een en ander ontbreekt is er deze pagina http://easylinux.info/wiki/Fedora_frog. Met natuurlijk een link waar je het script kunt downloaden. Misschien handig
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Drik

BerichtGeplaatst: Ma Mei 01, 2006 8:53 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Wat een briljant idee, heb je ook zelf al geprobeerrd? Ik heb een beetje koud watervrees, heb jij er persoonlijk goede ervaringen mee?
Terug naar boven
Beer

BerichtGeplaatst: Ma Mei 01, 2006 10:46 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Werkt opzich goed. Enige nadeel wat ik tot nu toe heb kunnen vinden is dat je ook moet de´nstalleren via het script. En ik snap die hidden map niet.
Terug naar boven
Drik

BerichtGeplaatst: Di Mei 02, 2006 6:53 am    Onderwerp: Reageren met citaat

En zaken zoals 'yum-update/ yum install program' kun je dat wel gewoon blijven gebruiken?

Nogmaals ik vind het een prima scriptje (het instaleerd al mijn favoriete programma's) maar ik ben zo bang dat je er compleet afhankelijk van wordt. Ik bedoel dat je niks anders kan installeren als het niet door het script ondersteunt wordt.
Terug naar boven
Beer

BerichtGeplaatst: Di Mei 02, 2006 9:46 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Drik schreef:
En zaken zoals 'yum-update/ yum install program' kun je dat wel gewoon blijven gebruiken?

Nogmaals ik vind het een prima scriptje (het instaleerd al mijn favoriete programma's) maar ik ben zo bang dat je er compleet afhankelijk van wordt. Ik bedoel dat je niks anders kan installeren als het niet door het script ondersteunt wordt.
Valt mee yum blijft gewoon werken. Ben even zo snugger geweest on door de scripts heen te neuzen en voor een groot deel gebruikt het script zelf ook yum om de zaak te installeren. Verder kom je veel wget en rpm tegen. Het ´nstalleerd ook een aantal ook een aantal repo's waarvan het meeste staat in ~/.frog/data. Er zijn er nog een paar maar die zijn verstopt in het script zelf. Daarnaast wordt er in installed.log netjes bijgehouden wat er via het script is ge´nstalleerd, en dit wordt zover ik kan zien, gebruikt om dingen te de´nstalleren via het script. Echter in de yum info installed staat ook wat door het script is ge´nstalleerd, dus verwijderen via yum moet gewoon willen.
Terug naar boven
Drik

BerichtGeplaatst: Di Mei 02, 2006 4:39 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik moet FC5 toch clean installeren vanavond, ik zal er 'de kikker' gelijk eens op los laten. Mijn bevindingen post ik later.
Terug naar boven
Drik

BerichtGeplaatst: Do Mei 04, 2006 7:25 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik ben redelijk tevreden, niet alle progjes werden direct geinstalleerd. K3B moest nogmaals los worden geinstalleerd net als mplayer en xmms (+mp3 libs). Dit was opzich natuurlijk niet verschrikkelijk maar ik had verw8 dat alles in 1 keer zou werken.

Zo op het eerste gezicht ben ik tevreden.
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Tips & Tricks Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: