Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Fedora 3 op Apple Powerboor G3?

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Installatie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Erik
Gast

BerichtGeplaatst: Za Mrt 26, 2005 9:22 pm    Onderwerp: Fedora 3 op Apple Powerboor G3? Reageren met citaat

Hi allen,

Ik heb een vraag over een powerbook G3 dat ik hier heb staan. Ik doe er niet veel mee en vroeg me af of ik er Fedora 3 op zou kunnen zetten. Probleem is dat ik geen installatiedisk heb. Dus kan ik de HD niet partitioneren. Is een installatie vanaf een FTP server mogelijke en zo ja, hoe dan. Ik ben zeker geen expert in computer zaken dus ik hoop dat jullie me ontzien in het smijten met allerlei jargon. Ga er maar vanuit dat ik op computer gebied 6 jaar ben Embarassed dan valt het altijd mee Laughing
Wie kan me helpen hiermee?
Terug naar boven
Snorrie

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 27, 2005 8:17 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Installatie via FTP is mogelijk.

1) Download CD 1 van Fedora Core 3 en brandt op CD (lees instructie over .iso branden)
2) na booten met deze disk typ: "linux askmethod"
3) kies ftp
4) typ bij ftp: "alviss.et.tudelft.nl"
5) typ bij map: "/pub/fedora/core/3/i386/os"

Dan klikken wat je met je HD wil en welke programma's en dan wachten tot je systeem klaar is.

succes,
Snorrie
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Worado

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 27, 2005 10:14 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Volgens mij is er geen FC3 voor de PowerPC CPU. Dan moet je kijken naar Fedora Core 4, welke wel op een PowerBook (met PPC CPU) kan.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Installatie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: