Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Hoe fedora-iso's updaten met rsync?.

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Overig
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Beer

BerichtGeplaatst: Wo Apr 05, 2006 9:32 am    Onderwerp: Hoe fedora-iso's updaten met rsync?. Reageren met citaat

Is het mogelijk om de laatste updates via rsync in de iso's te zetten. Even als voorbeeld de kernel in mijn iso is 2.6.15-1.2054_FC5 nu draai ik, via een update, met 2.6.16-1.2080_FC5. Als je nu via de cd's/dvd's opnieuw īnstalleerd, dan moet je dat systeem eerst weer helemaal updaten. Ofwel je download de updates twee of meer malen. Echter bij de eerste keer heb je alle updates (kernel voorbeeld) al eens gedownload. Ze staan/stonden al op je systeem (anders kun je je systeem niet updaten). Vandaar dat er bij mij de vraag ontsproot. Het is dus heel gemakkelijk als niet alleen je systeem bij wordt gewerkt maar ook de iso's. Dit scheelt bij een nieuwe/her- installatie een flink aantal downloads. Echter hoe doe je dit?. Misschien kan je dit ook nog een boel tijd besparen als er een nieuwe release is, je huidige iso is dan immers al voor een groot deel geheel bijgewerkt waardoor je minder hoeft te downloaden.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
kanarip

BerichtGeplaatst: Wo Apr 05, 2006 11:40 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb een rsync mirror, misschien kunnen we dit verhaal eens testen met een xen bak.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken Yahoo Messenger MSN Messenger
klaasjan

BerichtGeplaatst: Wo Apr 05, 2006 1:54 pm    Onderwerp: Re: Hoe fedora-iso's updaten met rsync?. Reageren met citaat

Beer schreef:
Is het mogelijk om de laatste updates via rsync in de iso's te zetten.

Het kan vast, maar ik betwijfel of rsync daar heel behulpzaam bij gaat zijn.
Probleem is dat - wanneer je de ISO's zou remasteren - de packages die na een aangepast package volgen op een andere byte positie in de ISO uitkomen. Mijn aanname is dat rsync dan doodleuk alles vanaf het aangepaste package gaat synchroniseren.

Let er op dat het Fedora project zelf de ISO's niet remastered; als je een andere RPM-set wil gebruiken als installatie cd moet je de cd bak scripts van Fedora zelf opnieuw uitvoeren. Hierbij moet je ook wat bestanden voor de installer in elkaar draaien; alleen een bak RPM's op cd branden gaat niet werken.

Wat je wel zou kunnen doen als je meerdere systemen update is op een lokale machine de Fedora yum repository mirroren zodat je die niet voor ieder systeem apart hoeft te downloaden.

Een nieuwe release betekent meestal dat alle package ge-update zijn, dus dat is niet echt een reden om je systeem up-to-date te houden.
Terug naar boven
kanarip

BerichtGeplaatst: Wo Apr 05, 2006 2:53 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik vrees dat Beer en ik gelijk hebben als we zeggen dat dit haalbaar is, ik heb het eerder gedaan.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken Yahoo Messenger MSN Messenger
kanarip

BerichtGeplaatst: Wo Apr 05, 2006 3:29 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Beer, mag ik je uitnodigen op het testers-forum, om deze 'issue' verder uit te werken?
Terug naar boven
Beer

BerichtGeplaatst: Vr Apr 07, 2006 10:05 am    Onderwerp: Reageren met citaat

nog ff wachten aanvraag moet nog goedgekeurd.
Terug naar boven
kanarip

BerichtGeplaatst: Vr Apr 07, 2006 11:39 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Thijs is naar Rome deze week... Geduld :)
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Overig Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: