Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Support cycle Fedora 4 en kans van slagen upgrade naar fedor

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Fedora discussie's
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
peterv999

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 22, 2006 7:33 pm    Onderwerp: Support cycle Fedora 4 en kans van slagen upgrade naar fedor Reageren met citaat

De eerste indruk van Fedora 5 is dat de GUI hetzelfde is als Fedora 4. Ik zie dat er nu een firewall in zit en dat er een menu bij is gekomen om applicaties te verwijderen. De eerste tryout op een heel oud systeem verliep zonder problemen alhoewel de 3Comm ethernet kaart niet door Fedora 5 meteen kon worden gelezen cq geconfigureerd. Ik zag dat het ook mogelijk is om een update toe te passen op mijn Fedora 4 systeem. En vraag me de volgende zaken af:

1. Wat is de eind-of-support datum van Fedora 4? Komen daar nog updates van uit?
2. Wat is de kans dat een update zal werken op een Fedora 4 systeem?

Op mijn Fedora 4 systeem heb ik o.a. Opera geinstalleerd en wil die graag houden.

Met een vriendelijke groet,
Piet
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
kanarip

BerichtGeplaatst: Do Mrt 23, 2006 1:57 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Hi lastig-over-te-tikken-naam,

Ik heb sinds de middag van 20 maart 13 systemen van Fedora Core 4 naar Fedora Core 5 geholpen, via yum. Dit is niet vlekkeloos gegaan, omdat een mismatch in dependencies werd veroorzaakt met pakketten die ik heb geinstalleerd via repositories als RPMForge, FreshRPMs en Dries.

Een upgrade naar Fedora Core 5 via yum is zeer goed haalbaar, mits men weet welke pakketten uit 3rd party repositories zijn geinstalleerd. Schroom in dat geval niet deze pakketten te deinstalleren, en later opnieuw te installeren.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken Yahoo Messenger MSN Messenger
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Do Mrt 23, 2006 4:52 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Hoi Peterv999,
Het Fedora Project zal voor updates voor FC4 zorgen totdat Fedora Core 6 Test 2 uitkomt. Ik weet niet precies wanneer dat is, maar dat zal nog wel enige maanden duren. Daarna zorgt Fedora Legacy voor ondersteuning, nog ongeveer 1,5 jaar lang. Het is dus voorlopig niet per se nodig om te upgraden naar FC5 !
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
peterv999

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 24, 2006 10:31 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Allemaal bedankt voor jullie antwoord!
Het is een mooi discussie omdat bij bedrijven waarbij men zo'n migratie moet doorvoeren de zekerheid moet (blijven) bestaan dat er geen productivity verliezen zijn.

Mijn PC is gewoon voor prive gebruik (Internet) waarbij door de jaren heen er ook een afhankelijkheid is onstaan om een soort van zekerheid te hebben.

Bij zo'n 'launch' is het niet duidelijk door welke testen het OS is gegaan om het moment van instappen te bepalen.

Piet
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Fedora discussie's Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: