Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Fedora Core 5 released
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Nieuws
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Worado

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 24, 2006 6:59 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Inmiddels gebruik ik het al een aantal dagen en ik moet zeggen dat ik er erg tevreden over ben.

De snelheid, is zoals gewoonlijk, weer flink omhoog gegaan. Opstarten gaat nu zelfs sneller dan Windows XP op mijn PC.
Geheugengebruik ik ook flink verbeterd: na het opstarten wordt er maar 105Mb gebruikt, in Fedora Core 4 was dat nog 160Mb. Misschien komt dat ook omdat ik het één en ander aan services heb uitgeschakeld, maar toch Razz

Maar helaas blijft het eeuwig durende probleem nu nog bestaan: geen geluid van mijn TV kaart... De enige reden ook die mij tegenhoudt Windows XP te dumpen. Beeld heb ik zoals gewoonlijk wel, maar zonder geluid kom ik niet echt ver.

Verder kan ik aanraden http://stanton-finley.net/fedora_core_5_installation_notes.html door te nemen. Er staan een heleboel goede tips in!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
Vipergts/r

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 24, 2006 9:25 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Als iemand nog FC5 wilt binnenhalen, maar opziet tegen de trage snelheden, ga hier maar eens kijken. Mijn ftp client kunt ge gemakkelijk 700KB/s halen.

Voor de i386 versie:
ftp://ftp.belnet.be/linux/fedora/linux/5/i386/iso/FC-5-i386-DVD.iso

Voor de 64bit versie;
ftp://ftp.belnet.be/linux/fedora/linux/5/x86_64/iso/FC-5-x86_64-DVD.iso
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
kiemo

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 24, 2006 9:46 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Hey,

En zijn er al nVidia en ATI drivers te verkrijgen via Yum voor FC5 Idea
Anders heeft het voor mij wijnig zijn om te upgraden snapie.

Wees gegroet,
Kiemo
Terug naar boven
kiemo

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 24, 2006 9:59 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik had de DVD in 4 uur binnen Very Happy
Open een terminal en type:

Citaat:
wget ftp://alviss.et.tudelft.nl/pub/fedora/core/5/i386/iso/FC-5-i386

Vipergts/r schreef:
Als iemand nog FC5 wilt binnenhalen, maar opziet tegen de trage snelheden, ga hier maar eens kijken. Mijn ftp client kunt ge gemakkelijk 700KB/s halen.

Voor de i386 versie:
ftp://ftp.belnet.be/linux/fedora/linux/5/i386/iso/FC-5-i386-DVD.iso

Voor de 64bit versie;
ftp://ftp.belnet.be/linux/fedora/linux/5/x86_64/iso/FC-5-x86_64-DVD.iso
Terug naar boven
Worado

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 24, 2006 11:35 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Fedora Core 5 werkt prima met de Open Source driver voor ATi videokaarten. In ieder geval bij mij werkt deze driver perfect, i.c.m. een Radeon 9800Pro.

Overigens ben ik al tegen een punt gestoten, welke mij heeft doen frustreren: de stand-by en hibernate functies werken absoluut niet. Wanneer mijn PC al dan niet per ongeluk de stanby modus in gaat, kan ik hem niet meer ontwaken. De enige manier om de PC weer aan de praat te krijgen is door deze helemaal uit te zetten en daarna weer aan te zetten.
Bij de hibernate functie is het zo dat na het opstarten ik niet veel meer zie dan een zwart scherm... Ook dan is uit en weer aanzetten de enige mogelijkheid om de PC weer aan de praat te krijgen.

Dus die functies zijn naar mijn mening niet goed geïmplementeerd.
Terug naar boven
Th3No0b

BerichtGeplaatst: Za Mrt 25, 2006 5:05 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb nog wat problemen met FC5.

Het opstarten duurt bij mij 3 keer zo lang, hij blijft hangen bij het opstarten van iets van de Mail ofzo. Ook het opstarten van een terminal laat lang op zich wachten verder was het internet eerst veel sneller dan dat het nu is.
Ik weet niet wat er met mijn pc aan de hand is maar het gaat steeds slechter! Volgens mij licht het aan een van de updates die ik een keer heb uitgevoerd maar dat weet ik echt niet zeker.

Ik vind ook dat ze wel weer de ATI en nVidia drivers via Yum mogen leveren!

In XMMS zit ook een BUG! Ik kan hem niet minimaliseren! Als ik op die knop druk dan opent hij alle schermen die open staan! Ik wacht nog steeds op een update maar die laat lang op zich wachten, of ik ben de enige met dit probleem!

Het geluid is ook nog niet 100% bij mij. Ik heb nog steed geen microfoon! Ik weet echt niet waar het aan ligt. In FC4 had ik hier ook last van.

Kan het ook aan liggen dat ik Fedora Core 5 met een gebrande DVD heb geinstalleerd? Had ik het niet via de Online Update moeten doen?

Met andere woorden, ik ben nog niet zo tevreden met FC5!
Terug naar boven
Worado

BerichtGeplaatst: Za Mrt 25, 2006 6:47 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Dat XMMS probleem van jouw heb ik met BMP... Ik had er nog niet echt bij nagedacht dat dat een bug kon zijn Razz Maar ik gebruik BMP ook alleen maar als ik even snel een liedje wil luisteren die niet in mijn mediabibliotheek opgeslagen moet worden.

En misschien moet je eens een keer een clean install doen? Ik weet niet of je een upgrade hebt gedaan of niet, maar ik doe dat zelf liever niet, omdat je toch altijd wel allerlei problemen tegenkomt... Tenminste dat had ik altijd bij Windows, ik weet niet hoe dat bij Fedora zit, aangezien ik nog nooit een upgrade heb gedaan met Fedora Razz
Terug naar boven
Th3No0b

BerichtGeplaatst: Za Mrt 25, 2006 7:04 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb net mijn pc na de maan geholpen door geprobeerd de nVidia drivers te installeren alleen dati is goed mis gegaan! Nu kon ik niks meer, zelfs niet naar de textbased dus heb ik het wel opnieuw moeten installeren!
Dat heb ik dus nu gedaan en het ziet er allemaal veel beter uit en loopt allemaal ook veel beter. Moet alleen nog updaten en de andere nodige spullen installeren.

Momenteel ben ik nog niet tegen problemen aan gelopen en ik hoop ook niet dat dat nog gaat gebeuren.

Voor zover ik het nu allemaal bekijk, is FC5 wel een goede vooruit gang!
Terug naar boven
Michaeltje

BerichtGeplaatst: Za Mrt 25, 2006 10:36 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Heb probleem ook met Xmms dat die niet wilt mimaliseren.
Maar voor de rest is alles goed in fedora.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
maxx_730

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 26, 2006 8:11 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Fedora Core 4 was mijn eerste Linux distributie, maar ik switchde al snel naar Ubuntu. Nu Fedora Core 5 was uitgekomen wou ik het toch installeren om het weer eens uit te proberen. Ik heb het nou geinstalleerd sinds afgelopen woensdag en het werkt over het algemeen erg goed. Het ram gebruik is ook erg laag: bij mij ongeveer 75 mb na een standaard boot. Er zijn wat kleine problemen maar daar kan ik mee leven. Ik krijg alleen de indruk dat Fedora een identiteitscrisis heeft: wil het een desktop of server distributie zijn? Ik hoop dat het Fedora team of twee versies gaat maken of een van de twee kiest. Als het kiest een desktop distributie te zijn zou het een goede concurrent van Ubuntu kunnen zijn. Ik houd in ieder geval Fedora op mijn harde schijf
Terug naar boven
maxx_730

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 26, 2006 8:11 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Fedora Core 4 was mijn eerste Linux distributie, maar ik switchde al snel naar Ubuntu. Nu Fedora Core 5 was uitgekomen wou ik het toch installeren om het weer eens uit te proberen. Ik heb het nou geinstalleerd sinds afgelopen woensdag en het werkt over het algemeen erg goed. Het ram gebruik is ook erg laag: bij mij ongeveer 75 mb na een standaard boot. Er zijn wat kleine problemen maar daar kan ik mee leven. Ik krijg alleen de indruk dat Fedora een identiteitscrisis heeft: wil het een desktop of server distributie zijn? Ik hoop dat het Fedora team of twee versies gaat maken of een van de twee kiest. Als het kiest een desktop distributie te zijn zou het een goede concurrent van Ubuntu kunnen zijn. Ik houd in ieder geval Fedora op mijn harde schijf Very Happy
Terug naar boven
ups

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 26, 2006 11:50 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Aan iedereen die zijn terminal in het rechtermuisknop menuutje mist;
Je kunt ook:
Code:
yum -y install nautilus-open-terminal
Dan staat die weer mooi op zijn plaats Smile

Mijn eerste forum post trouwens!
Hello peepz
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken MSN Messenger
Th3No0b

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 27, 2006 11:22 am    Onderwerp: Reageren met citaat

ups schreef:
Aan iedereen die zijn <a href="http://www.fedora-linux.nl/basis/#terminal">terminal</a> in het rechtermuisknop menuutje mist;
Je kunt ook:
Code:
yum -y install nautilus-open-<a href="http://www.fedora-linux.nl/basis/#terminal">terminal</a>
Dan staat die weer mooi op zijn plaats Smile

Mijn eerste forum post trouwens!
Hello peepz

Bij mij werkt dan niet, of het moet naar een herstart zijn opgelost!

Edit \

Restart heeft het probleem verholpen.
Terug naar boven
meverhagen

BerichtGeplaatst: Wo Jul 12, 2006 10:35 pm    Onderwerp: fc4 geupgraded naar fc5 Reageren met citaat

Een tijdje geleden heb ik mijn fc4 geupgraded naar fc5.
Pfff daar is de pc wel vier uur mee bezig geweest.

En doet het nu hardstikke mooi.
Heb de pc 24/7 aanstaan en doet het zonder crashen.

Apache met mijn website http://meverhagen.nl deed het meteen weer na het opstarten, net als de email.

Moest wel een aantal progjes opnieuw compileren.

Er waren nog wel wat configuratie dingen.
Zoals de gdm configuratie die naar de verkeerde xinit verwijst.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Nieuws Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Pagina 3 van 3

Ga naar: