Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Fedora Core 5 released
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Nieuws
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Di Mrt 21, 2006 5:01 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Th3No0b schreef:
Er zijn nog geen nVidia drivers te verkrijgen via Yum ook ben ik nog niet iets nieuws tegen gekomen, alleen dat het menu anders is en dat er Gnome 2.14 in zit.
Voor de rest vind ik FireFox sneller geworden is.

Er zitten wel zeker nieuwe programma's in: Beagle om mee te zoeken, F-Spot om je fotocollectie mee te beheren, pup om je pc eindelijk een fatsoenlijk te kunnen upgraden, pirut om je software te beheren, en vast nog wel een paar dingen Smile

Ik heb FC5 hier nog niet draaien, maar het nieuwe thema heeft niet mijn voorkeur moet ik zeggen. Toen Windows XP uitkwam deed dat me aan de teletubbies denken...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
Drik

BerichtGeplaatst: Di Mrt 21, 2006 6:23 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Weet iemand een stabiele plek om de FC5 DVD te downloaden? Ik heb vandaag al 2 iso's gedownload waar van de md5 niet overeenkomt met:

Ik heb via het fedora-torrent project de DVD binnen gehaalt en de andere ben ik vergeten Embarassed

Op het moment ben ik weer een iso aan het downloaden via alviss.et.tudelft.nl, heeft daar iemand goede ervaringen mee?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Di Mrt 21, 2006 6:27 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Drik schreef:
Weet iemand een stabiele plek om de FC5 DVD te downloaden? Ik heb vandaag al 2 iso's gedownload waar van de md5 niet overeenkomt met:

Fedora werkt niet met MD5, misschien is dat het probleem Laughing ?

Probeer het eens met SHA1SUM
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
Drik

BerichtGeplaatst: Di Mrt 21, 2006 8:03 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed

Bedankt voor de tip!
Terug naar boven
Th3No0b

BerichtGeplaatst: Di Mrt 21, 2006 9:41 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Drik schreef:

Op het moment ben ik weer een iso aan het downloaden via alviss.et.tudelft.nl, heeft daar iemand goede ervaringen mee?

Ja, daar heb ik hem ook vandaan gehaald. Ik had hem binnen 1.5 uur binnen.

@Thijs

Zijn niet echt programma's die ik dagelijks gebruik en het updaten doe ik allemaal via Yum. Ik heb net een mirror list in elkaar gevlanst dus dat gaat nu als een speer Wink

Maar ik merk opzich niet zoveel aan het nieuwe uiterlijk van Fedora, hij laat alleen wat zien met het opstarten maar dat vind ik ook niet zo vervelend. Het is allemaal niet lelijk.
En hoezo vond je Windows XP eerst op van die Teletubbies lijken?

Misschien gaat dit een beetje veel van het Topic af Razz

Edit \

Was er ook nou wat verandert qua geluid? Want ik vond het bij FC4 wel een van de slechtere dingen. Ik kon niet goed met 2 verschillende geluidspelers tegelijk muziek afspelen.
Terug naar boven
kanarip

BerichtGeplaatst: Di Mrt 21, 2006 9:54 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Lees even mijn toevoeging aan de mailinglists:

https://www.redhat.com/archives/fedora-list/2006-March/msg03526.html
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken Yahoo Messenger MSN Messenger
Th3No0b

BerichtGeplaatst: Di Mrt 21, 2006 10:22 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik denk dat ze daar zelf ook al mee bezig zijn Wink Maar er kunnen best wel wat meer links staan.

Je kunt alsnog beter je eigen mirror list maken die gewoon uit Nederlandse sites bestaan. Dat gaat veel sneller.
Terug naar boven
kanarip

BerichtGeplaatst: Di Mrt 21, 2006 10:31 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik weet dat ze er zelf mee bezig zijn, ik zit zelf ook op de developers mailing list...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken Yahoo Messenger MSN Messenger
kanarip

BerichtGeplaatst: Di Mrt 21, 2006 10:54 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ter uitleg het volgende:

yum haalt, zoals voorgeschreven door fedora-release-5-5.noarch.rpm, zijn lijst met mirrors van http://fedora.redhat.com/download/mirrors/fedora-core-5

Deze file had een redirect moeten zijn naar de download mirrors, maar in plaats daarvan geeft deze file je als mirrors op:

http://download.fedoraproject.org/pub/fedora/linux/core/5/$ARCH/os/ (en dat 10-20 keer)

yum hierop denkt dat dit de lijst met mirrors is, en probeert te downloaden van deze site. De bedoeling is geweest dat deze site op zijn beurt zou redirecten. Bezoek je namelijk bijvoorbeeld http://download.fedoraproject.org/pub/fedora/linux/core/5/i386/os/, dan kom je uit op een heel andere server. Echter yum slikt deze redirect niet.

Voila, yum probeert te downloaden van een server die alleen dient als redirector.
Terug naar boven
kanarip

BerichtGeplaatst: Di Mrt 21, 2006 11:51 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

De lopende problemen lijken te zijn opgelost
Terug naar boven
Worado

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 22, 2006 9:20 am    Onderwerp: Reageren met citaat

En eindelijk is de DVD ISO binnen op mijn PC'tje. Vanmiddag na school ga ikm aar eens branden en installeren.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
Beer

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 22, 2006 4:42 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

kanarip schreef:
De lopende problemen lijken te zijn opgelost
Sorry maar ik krijg nog steeds geen juiste lijst binnen. Het redirecten gaat niet goed niet in core, extra en update. Het enige wat er nu gebeurd is dat er wordt geupdate echter bij het minste of geringste wordt er gemeld dat de server meer dan 200 verbindingen heeft, en lig je er uit.
Terug naar boven
H2ns

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 24, 2006 3:57 pm    Onderwerp: FC 5 Reageren met citaat

Ik had FC 5 Beta al draaien. Moet ik daar nog wat aan veranderen of is een update voldoende?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
kanarip

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 24, 2006 4:33 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Beer schreef:
Sorry maar ik krijg nog steeds geen juiste lijst binnen. Het redirecten gaat niet goed niet in core, extra en update. Het enige wat er nu gebeurd is dat er wordt geupdate echter bij het minste of geringste wordt er gemeld dat de server meer dan 200 verbindingen heeft, en lig je er uit.

Als het goed is heb je als mirrorlist staan:

http://fedora.redhat.com/download/mirrors/fedora-core-5 ($releasever)

Deze geeft je een 20 tal mirrors, zonder extra redirection.
Terug naar boven
Beer

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 24, 2006 5:08 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

kanarip schreef:
Beer schreef:

Als het goed is heb je als mirrorlist staan:

http://fedora.redhat.com/download/mirrors/fedora-core-5 ($releasever)

Deze geeft je een 20 tal mirrors, zonder extra redirection.
Ja klopt, en het werkt weer als een trein Very Happy Very Happy
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Nieuws Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3

Ga naar: