Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Fedora Core 5 released
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Nieuws
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
kanarip

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 20, 2006 2:58 pm    Onderwerp: Fedora Core 5 released Reageren met citaat

Zojuist zie ik in mijn ooghoek een fel rood lampje heftig knipperen...

Ik refresh de status van mijn servers, en wat zie ik?

Fedora Core 5 is released!

http://download.fedora.redhat.com/pub/fedora/linux/core/
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken Yahoo Messenger MSN Messenger
Worado

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 20, 2006 3:27 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik was inmiddels al bezig met downloaden, alleen vliegt steeds mijn internet verbinding eruit wanneer ik bezig ben... Frustrerend... Misschien komt het doordat mijn vader ook nog radio zit te luisteren? Maar in ieder geval ik hoop dat ik morgen kan gaan installeren.
Hier overigens een link naar de DVD ISO

ftp://alviss.et.tudelft.nl/pub/fedora/core/5/i386/iso/FC-5-i386-DVD.iso

Bovendien is het belangrijk dat je bij deze versie geen propietary graphics driver van ATi of nVidia gebruikt, omdat de kernel deze niet accepteerd! Over een paar dagen komt er een fix hiervoor uit. Tot die tijd moet je het dus maar doen met de open source drivers Smile

LWN schreef:
Many Fedora users are anxiously waiting for the Fedora Core 5 release, scheduled for Monday, March 20. Be warned that some of you may have to wait a little longer, however: the kernel shipped with FC5 effectively disallows the loading of any non-GPL modules. That behavior was a mistake, and a fix has already been made, but it is too late to get that fix into the initial FC5 release. So binary module users will want to wait until the first errata kernel is released (a few days, at most) before upgrading.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
nerd66

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 20, 2006 5:00 pm    Onderwerp: Wees aardig: gebruik torrent Reageren met citaat

Aanbevolen wordt om zoveel mogelijk met Bittorrent te downloaden, om de servers te ontlasten Smile :

http://torrent.fedoraproject.org/
Op deze manier kun je (zoals ik nu doe) ook de DVDs krijgen.

Om aan de Software te komen:
Code:
yum install bittorrent-gui

Laatst aangepast door nerd66 op Ma Mrt 20, 2006 5:03 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
kanarip

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 20, 2006 5:02 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Op de Wiki pagina's staat ook een korte handleiding over het upgraden met behulp van yum, voor mensen die hun machine niet offline willen hebben gedurende de upgrade :)

http://www.fedora-linux.nl/wiki/index.php/Fedora_Core_5#Upgraden_naar_Fedora_Core_5
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken Yahoo Messenger MSN Messenger
Ramonster

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 20, 2006 7:57 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik ga nu ook door naar FC5, maar even een vraagje,
als ik nu FC5 ga branden en ga installeren, is het dan nodig om me gehele partitie waar nu FC4 opstaat te formatteren zodat ik me muziek en foto's etc kwijt raak?
Of blijven die dingen er nog op staan?
Terug naar boven
Worado

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 20, 2006 8:24 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Je hebt de mogelijkheid om een upgrade uit te voeren. Maar voor de zekerheid moet je natuurlijk altijd een backup maken van al je belangrijke gegevens!
Terug naar boven
critter

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 20, 2006 8:50 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Dat is de reden waarom ik mijn home altijd op een aparte partition heb staan Smile

Bij een nieuwe installatie die niet wissen en gewoon mounten op de oude plaats. Aangezien ik de enige gebruiker ben heb ik altijd uid 500

Gewoon luiheid. ik doe het al sinds FC1 en heb er geen problemen mee. Al mijn settings gelijk weer de oude.

(Backups wel aanbevolen, je kent het Smile
Terug naar boven
Th3No0b

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 20, 2006 10:30 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb alleen nog een paar probleempjes. Normaal opende ik een terminal venster door rechter muisknop te drukken en dan gewoon terminal openen. Alleen daar kan ik het niet meer vinden.
Ook staat het niet onder Toepassingen, tenminste, niet waar ik het kan vinden.

Mijn PC blijft ook bij de update van de kernel hangen. Ik wil hem dan updaten alleen dan op een gegeven moment zegt hij dat er geen mirrors meer zijn om de Kernel up te daten. Iemand anders daar ook problemen mee gehad?

Voor de rest ziet het er allemaal heel mooi uit maar ik het het nog te kort om echt alles te ontdekken. Ik zou dus echt niet weten wat je met de nieuwe Gnome 2,14 kan, alleen dat je de muis kunt veranderen.
Terug naar boven
critter

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 20, 2006 10:50 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Moet het niet teveel op windows gaan lijken. Ben je bij nieuwe versies ook altijd bepaalde applicaties of opties kwijt Twisted Evil

Citaat:

"Maar hij staat daar..."
"Nee, hij stond daar!"

Ik heb me eerst ook blauw lopen zoeken tijdens een vreemdgaan actie van mij met Ubuntu. Hij staat onder Applications -> Accessories -> Terminal

Gemeen, ik wist het Smile
Terug naar boven
kanarip

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 20, 2006 11:00 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Th3No0b schreef:

Mijn PC blijft ook bij de update van de kernel hangen. Ik wil hem dan updaten alleen dan op een gegeven moment zegt hij dat er geen mirrors meer zijn om de Kernel up te daten. Iemand anders daar ook problemen mee gehad?

De repository servers van fedoraproject.org, de eerste mirror in de lijst, ligt of liggen plat, zo lijkt het. Ik krijg achter elkaar connection refused meldingen, permission denied, of 404 not found...

Het helpt om de mirrorlist in je /etc/yum.repos.d/ bestanden uit te zetten, en de baseurl aan.
Terug naar boven
Th3No0b

BerichtGeplaatst: Di Mrt 21, 2006 1:55 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb even een eigen mirrorlist gemaakt Very Happy Het updaten met Yum gaat nu echt heel snel. In Fedore Core 4 had ik gewoon alles zo gelaten zoals het was.
Alleen Livna wil maar niet werken maar die heb ik even disabled!

Ik weet niet of andere mensen hier nog intresse voor hebben?

Edit \

Livna doet het ook weer. Ik heb van deze site:
http://rpm.livna.org/configuration.html
Een rpm geinstalleerd. Ik moest hem wel forceren, anders deed hij het niet:
rpm -ivh http://rpm.livna.org/livna-release5.rpm --force
Terug naar boven
Nivko

BerichtGeplaatst: Di Mrt 21, 2006 2:19 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik ben nu hem aan het upgraden Cool
Terug naar boven
Worado

BerichtGeplaatst: Di Mrt 21, 2006 2:58 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

De download via BitTorrent loopt zoals gewoonlijk traaaaaaaag... Ik weet niet wat het is, maar dat heb ik altijd wanneer ik Fedora via BitTorrent download: een snelheid van 10kb p/s is dan uitzonderlijk!
Dan heb je nog de download via FTP/HTTP. Dat wilt tot mijn grote frustratie ook niet lukken: Om de half uur raak ik de verbinding met welke server dan ook kwijt en lukt het niet om opnieuw verbinding te maken. Zwaar irritant.
Terug naar boven
Phill

BerichtGeplaatst: Di Mrt 21, 2006 3:28 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Worado schreef:

Dan heb je nog de download via FTP/HTTP. Dat wilt tot mijn grote frustratie ook niet lukken: Om de half uur raak ik de verbinding met welke server dan ook kwijt en lukt het niet om opnieuw verbinding te maken. Zwaar irritant.

dat heb ik ook
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Th3No0b

BerichtGeplaatst: Di Mrt 21, 2006 3:35 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Er zijn nog geen nVidia drivers te verkrijgen via Yum ook ben ik nog niet iets nieuws tegen gekomen, alleen dat het menu anders is en dat er Gnome 2.14 in zit.
Voor de rest vind ik FireFox sneller geworden is. Een nadeel vind ik is dat je niet meer met het menutje onder je rechter muisknop geen Terminal meer kunt kiezen.
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Nieuws Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3

Ga naar: