Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Wie helpt er mee met vertalen van documentatie ?
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Fedora discussie's
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Za Jul 23, 2005 1:13 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Jan, bedankt voor je tips ! Binnenkort zal ik eens kijken of ik een goede samba-handleiding kan maken.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
Johannes

BerichtGeplaatst: Wo Aug 03, 2005 10:07 pm    Onderwerp: Vertalen van Docs Reageren met citaat

Als jullie nog hulp nodig hebben met vertalen, geef mij ook maar een deel!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
Johannes

BerichtGeplaatst: Wo Aug 03, 2005 10:23 pm    Onderwerp: Vertalen Docs Reageren met citaat

Ik denk trouwens ook dat gebruikers veel zullen hebben aan het verbeteren van de Nederlandse vertaling in Fedora zelf (de menu-opties, de help enz. enz.). Is het ook op een of andere manier mogelijk daar aan bij te dragen? Weet iemand daar iets van?
Terug naar boven
Worado

BerichtGeplaatst: Wo Aug 03, 2005 11:51 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

http://www.fedora-linux.nl/wiki

Leef je (nuttig) uit Wink Razz
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Vr Aug 05, 2005 9:43 pm    Onderwerp: Re: Vertalen Docs Reageren met citaat

Johannes schreef:
Ik denk trouwens ook dat gebruikers veel zullen hebben aan het verbeteren van de Nederlandse vertaling in Fedora zelf (de menu-opties, de help enz. enz.). Is het ook op een of andere manier mogelijk daar aan bij te dragen? Weet iemand daar iets van?

Goed idee ! Ben nu een beetje moe.. net terug van vakantie. Ik zal deze pagina bookmarken en morgen eens kijken wat er precies moet gebeuren om zulke dingen te kunnen doen.
Terug naar boven
dinge

BerichtGeplaatst: Di Jan 24, 2006 5:22 pm    Onderwerp: vertaling? beter laat dan nooit? Reageren met citaat

zie dat de datum van die vertaal aanvraag al wat verouderd is maar toch lijkt het me wel interessant om zo één en ander over fedora of andere bij te leren.
Zijn er noodzakelijkheden nodig voor de vertalingen want ik heb reeds een blik geworpen op de fedora vertaal afdeling zelf en daar eisen ze toch één en ander die je als beginner moeilijk kan slikken. Indien mogelijk zou ik het wel zien zitten.

groetjes,
stefaan
ps: sorry voor het laattijdig reageren maar ja. Heb nog maar net fedora geïnstalleerd.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Di Jan 24, 2006 5:52 pm    Onderwerp: Re: vertaling? beter laat dan nooit? Reageren met citaat

dinge schreef:

Zijn er noodzakelijkheden nodig voor de vertalingen want ik heb reeds een blik geworpen op de fedora vertaal afdeling zelf en daar eisen ze toch één en ander die je als beginner moeilijk kan slikken. Indien mogelijk zou ik het wel zien zitten.

Alle hulp is mooi meegenomen, dus je kunt direct beginnen Smile
Als je zelf een artikel over Fedora tegenkomt dat je graag wilt vertalen, ga gerust je gang, het hoeft niet per se op de vertaal-lijst te staan.
Terug naar boven
dinge

BerichtGeplaatst: Di Jan 24, 2006 6:43 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

is er een bepaald bestandsformaat gebruikt om te vertalen of een bepaalde standaard die dient gevolgd te worden zoals op de engelstalige fedora site?
btw vertaallijst? waar vind ik die?
Terug naar boven
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Di Jan 24, 2006 7:00 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Volgens mij hebben we het over een andere soort vertalen Smile
Wat wil je vertalen?

Als je documentatie wilt vertalen, of andere dingen die niet officieel met Fedora te maken hebben, dan kan je dat op de wiki ( http://www.fedora-linux.nl/wiki ) doen, daar heb je verder geen vertaallijst of andere hulpmiddelen voor nodig.

Wil je Fedora Core helpen vertalen, dan kan je het beste terecht op http://fedora.redhat.com/About/Projects/translations/
Dat heeft verder niet met deze site te maken.
Terug naar boven
dinge

BerichtGeplaatst: Wo Jan 25, 2006 3:32 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

is er geen gevaar bij het vertalen van bepaalde howto's of dienen we zelf contact op te nemen met de originele maker van de anderstalige projecten als we die willen vertalen in 't nederlands.

Ik had het inderdaad wel over documentvertaling naar nederlands toe voor de site. btw Hoe kan je weten of niemand anders een document vertaalt waar je zelf wilt aan beginnen?
sorry voor de lastige vragen maar doe de vertaling vooral om zelf ook bij te leren want ik ken nog maar bitter weinig van fedora en nevenmateriaal
Terug naar boven
Th3No0b

BerichtGeplaatst: Wo Jan 25, 2006 4:11 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik wil ook wel helpen.

Mijn Engels is niet super maar het gaat wel lukken Wink Leer ik er ook nog wat van Razz
Zeg maar even wat ik moet of kan vertalen! Je kunt me ook een PM sturen of mailen!

Ik hoor het allemaal nog wel.

Kun je nog die links geven van het forum waar je het kan posten enzo? Of anders even de benodigde links Wink
Bedankt Very Happy
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
aspier

BerichtGeplaatst: Vr Jan 27, 2006 8:56 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb een tijdje engels/duits/nederlands vertaalwerk gedaan en heb momenteel (tot ongeveer eind februari) vrij veel tijd over. Als er nog documenten zijn die vertaald moeten worden, laat me dan maar even weten.
Terug naar boven
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Vr Jan 27, 2006 5:37 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Mooi dat jullie willen meehelpen !
Op http://fedora-linux.nl/wiki/index.php/Meehelpen staan de manieren waarop je zou kunnen meehelpen (andere suggesties zijn altijd welkom!).

Zie ook http://fedora-linux.nl/wiki/index.php/Wensenlijst , of zet er op wat je graag gedaan wilt hebben.

Iedereen kan gewoon een nieuwe pagina aanmaken op de wiki, en als er vragen zijn dan hoor ik dat wel Smile
Terug naar boven
aspier

BerichtGeplaatst: Ma Jan 30, 2006 12:03 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

is er al iemand bezig met de SELinux vertaling? Zo niet dan wil ik daar wel mee beginnen. Vertalen is een perfecte manier om een handleiding door te lezen en tegelijkertijd iets nuttigs te doen voor anderen Smile
Terug naar boven
dinge

BerichtGeplaatst: Ma Jan 30, 2006 1:30 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

ik heb een vertaling gemaakt die in basis kan geplaatst worden maar ik weet niet goed waar ik die dien te zetten. Ik kan geen onderwerp pagina vinden (pagina wordt niet gevonden)
bovendien zie ik nu pas dat er in feite al ietwat van een uitleg staat bij http://fedora-linux.nl/forum/viewtopic.php?t=942 dus even toelichten aub.
mijn uitleg beslaat zowat een blz of 3 en ik heb enkele snapshots die misschien nuttig kunnen zijn.

alvast bedankt
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Fedora discussie's Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 3 van 4

Ga naar: