Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Wanneer ben jij begonnen?
Ga naar pagina Vorige  1, 2

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Overig
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
wge

BerichtGeplaatst: Di Okt 17, 2006 9:27 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

sciurius schreef:
Unix: begin jaren 80
...
- HP/UX (HP9000/500, HP9000/300)
...
- Solaris (BSD-versie, Solair)

OT :Geen hp3000 (mpe/iX) ? of novell ?

ik ben begonnen met slackware 1.1 op een 486. Wanneer ? geen idee.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
klaasjan

BerichtGeplaatst: Wo Okt 18, 2006 9:28 am    Onderwerp: Reageren met citaat

sciurius schreef:

- RedHat 8.0 en 9 (Sucks)
- RedHat Enterprise Linux (Sucks)

Uit nieuwsgierigheid ben ik altijd wel benieuwd naar de argumenten achter zo'n "sucks" kreet Wink

RH8 was misschien voor servers minder stabiel, maar wel de eerste versie met een Gnome2 desktop die er een beetje uitzag zoals we nu gewend zijn.
Op mijn werk hebben we nog 1 RH9-doos in een rek staan waar een applicatie productie op draait sinds 2003. Nog nooit problemen mee gehad dus niks meer aan doen (al wordt de hardware wel binnenkort vervangen, dus ook het OS).

Het enige nadeel aan RHEL wat ik kan bedenken is de prijs van het support contract. Maar als je dat niet wil betalen ga je toch naar Centos?
Terug naar boven
sciurius

BerichtGeplaatst: Wo Okt 18, 2006 2:15 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

klaasjan schreef:
Uit nieuwsgierigheid ben ik altijd wel benieuwd naar de argumenten achter zo'n "sucks" kreet

RH 8.0 en RH9 waren van duidelijk mindere stabiliteit dan de voorgaande versies. Dit neemt niet weg dat het systeem onder bepaalde omstandigheden goed te gebruiken was.

RHEL had, naast de prijs, als probleem dat de ondersteuning voor nieuwe hardware te ver achter liep. De 2.4 kernel (die destijds gebruikt werd) vertoonde een aantal problemen met SATA en scheduling. Een aantal zware applicaties tegelijk draaien leverde op dit systeem steevast problemen, zoals extreem langzaam worden. Met de 2.6 kernel (die ik er toen zelf maar op heb gezet) ging het een stuk beter. Maar de combinatie van RHEL met 2.6 kernel was (toen) nog niet stabiel.

Ik ben overgestapt naar FC, en daar liep alles wel lekker.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Bartslipper

BerichtGeplaatst: Wo Okt 18, 2006 3:05 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

2005:
Fedora Core 5 (Half jaar mee bezig geweest.

Daarna weer XP gehad Embarassed omdat ik met fedora veel dingen niet werkend kreeg.

En sinds 1 week, weer fedora, opnieuw proberen Smile
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken MSN Messenger
klaasjan

BerichtGeplaatst: Wo Okt 18, 2006 3:11 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

sciurius schreef:

RHEL had, naast de prijs, als probleem dat de ondersteuning voor nieuwe hardware te ver achter liep. De 2.4 kernel (die destijds gebruikt werd) vertoonde een aantal problemen met SATA en scheduling. Een aantal zware applicaties tegelijk draaien leverde op dit systeem steevast problemen, zoals extreem langzaam worden. Met de 2.6 kernel (die ik er toen zelf maar op heb gezet) ging het een stuk beter. Maar de combinatie van RHEL met 2.6 kernel was (toen) nog niet stabiel.

RHEL is ook voor mensen die een systeem draaien wat gewoon moet blijven draaien. Een upgrade van de 2.4 naar 2.6 kernel is veel te ingrijpend omdat daarmee zoveel "variabelen" worden veranderd dat je niet meer van hetzelfde systeem kan spreken.

Toen RHEL3 uitkwam was SATA onder Linux ook nog kraakvers. Niet zo gek dat het dan niet helemaal optimaal liep. Overigens is er elk kwartaal nog een update versie voor RHEL uitgekomen met betere support voor nieuwe hardware en bugfixes.

Citaat:

Ik ben overgestapt naar FC, en daar liep alles wel lekker.

Nogal logisch als je bedenkt dat FC veel meer voorop loopt met nieuwe ontwikkelingen (maar daardoor ook minder "stabiel" is in de zin van API compatibiliteit, gedrag en mogelijkheid tot upgraden zonder dat er iets omvalt).
Terug naar boven
meverhagen

BerichtGeplaatst: Di Nov 14, 2006 10:14 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb nu fedora code 6 en ben geüpgraded vanaf fc 3.

en ben er wel blij met linux.

Ik doe er van alles mee
met gimp en scribus maak ik folders en naam kaarten.
apache draait als een thuis server ( http://meverhagen.nl ) met mijn eigen dingetjes erop

Chatten doe ik meestal met xchat maar ook soms wel met cgiirc interface op mijn server.
Het botje wat op mijn chatroom te vinden is een bewerkt alice botje in c++ voor irc met Nederlandse aiml. Het botje heb ik gecompileerd met de nieuwe gcc in anjuta.

Blender is ook leuk. Daar kan ik 3d dingen mee maken, teksten die rond een planeet of een hartje draaien of realistische achtergronden voor stripjes.

Mijn favoriete spelletje is foobillard, vindt het leuk om af en toe snooker te spelen op de pc.

Met comix lees ik de .cbr stipjes met kaffiene (xine) luister ik naar de webradio en muziek.

Mijn teken tablet gebruik ik veel in blender en ook om tekeningen direct op de pc te maken zonder ze eerst uit te werken op papier.

Brieven typ ik meestal in de tekstverwerker van open office die gelukkig de duizenden fonts op mijn linux box weet te vinden. De spreadsheat en database gebruik ik minder maar ook wel af en toe. Het is wel makkelijk dat ik mysql als databron kan gebruiken in openoffice.

Linux is voor mij de totaal oplossing, het is overal bruikbaar voor. Voor het ontwikelen van software, bewerken van foto's, het spelen van snooker en dan host die linux box ook nog mijn server op de achtergrond !
Terug naar boven
sciurius

BerichtGeplaatst: Wo Nov 15, 2006 9:51 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Nou, dat kan direct in een folder!
Terug naar boven
Beer

BerichtGeplaatst: Wo Nov 15, 2006 11:28 am    Onderwerp: Reageren met citaat

sciurius schreef:
Nou, dat kan direct in een folder!
Shocked Very Happy Wink
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Overig Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

Ga naar: