Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Wanneer ben jij begonnen?
Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Overig
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Tjapz0r

BerichtGeplaatst: Ma Feb 27, 2006 9:27 pm    Onderwerp: Wanneer ben jij begonnen? Reageren met citaat

Ik was wel eens benieuwd, wanneer jullie de overstap naar Linux hebben gemaakt, en hoe lang jullie inmiddels al met Fedora of andere OS's werken.
Ik ben nu zelf 15 jaar, (bijna 16) en ik werk/speel nu zo'n maandje vrij actief met linux. Ik heb nog weinig ervaring, maar bepaalde commando's heb ik inmiddels onthouden. Ook ben ik wel benieuwd, hoe lang jullie er over hebben gedaan, om fatsoenlijk met linux over weg te kunnen..?

Groeten,

Kasper Smile
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
Steef

BerichtGeplaatst: Ma Feb 27, 2006 10:51 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik ben zo'n 2 maand geleden begonnen denk ik, omdat Windows maar bleef hangen sloom doen en dat soort iritante shit. En na een tijd deed een druppel de emmer overlopen, en ging er direct Fedora op.
Ook omdat Thijs hier al lang over had, dus maar meteen gedaan. No more Windows, en geen spijt van Very Happy
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
critter

BerichtGeplaatst: Di Feb 28, 2006 8:32 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Zo das een goeie. Ik heb voor het eerst linux geinstalleerd zo'n 10 jaar geleden. X windows zitten configgen met de mogelijkheid dat je je monitor nog echt kon laten roken als je niet oppast. De beloning viel toen ook erg tegen. Het was toen nog niks vergeleken met Windhoos. Daarna jaren gebruikt om vanuit de console samen met vrienden een text based MUD te draaien.

Ik geloof dat ik pas vrij laat echt native ben gegaan. Zon' beetje rond de tijd van Fedora Core 1 uitkwam. Ik heb nu nog maar 1 Windhoos bak en een stuk of 4 Linux bakken. Soms probeer een andere distri, maar eigenlijk draai ik standaard Fedora Core.

Grtz,
Terug naar boven
stax

BerichtGeplaatst: Di Feb 28, 2006 1:09 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik ben een dik jaar met Linux 'bezig'.
Begonnen met fedora Core 2 (gekocht met het handboek 'Linux voor non-freaks') maar door weinig geduld en doorzetting snel weer omgeschakeld naar Windows.

Nu ben ik serieus bezig (zo'n 3-tal maanden) met Linux, nog steeds dual boot voor WoW te spelen en dat is dan ook de enigste reden.
Terug naar boven
Th3No0b

BerichtGeplaatst: Di Feb 28, 2006 10:07 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik ben er eigenlijk nog maar een paar maanden echt actief mee bezig. Sinds 2006 heb ik een dualboot maar ben vooral bezig met Fedora Core.
Ik was al veel langer met linux bezig, zo'n 2 jaar, sinds mijn vader mij een pc had gegeven met SuSE erop ben ik ermee bezig geweest. Had die pc speciaal gekregen om met PHP bezig te gaan, voor een server dus. Heb die pc nog steeds en heb ik laatst omgezet naar Fedora Core.
Ik werkte de hele tijd via de command line (PuTTY) op de server vanuit windhoos dus ik was al wel wat bekend toen ik aan Fedora begon. Het zit allemaal wat anders in elkaar maar je leert het snel.

Ik ben op Fedora gekomen door een van mijn vaders collega's. Ik had het een keer over linux op het kantoor en toen zij hij dat het naast windhoos kon draaien. Heb toen ook Fedora cd's van hem gekregen.

Ben van windhoos afgestapt omdat ik het geen uitdaging meer vond. Het is allemaal zo standaard en alles wordt voor je gedaan. Ik heb het nog wel op mijn pc staan om af en toe een spelletje te spelen en voor LAN party's.
Terug naar boven
Beer

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 01, 2006 1:20 am    Onderwerp: Reageren met citaat

ik ben begonnen met redhat 5.0 heb daarnaast nog gedraaid met debian en suse. Draai nu met centos en fedora.
Terug naar boven
Geoffrey

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 08, 2006 12:29 pm    Onderwerp: LINUX!!! Reageren met citaat

Ik heb enkele jaren geleden eens RedHat 5.2 op mijn systeem geÔnstalleerd...

Maar ik heb nooit echt doorgezet om het systeem ten gronde te begrijpen... . Daarom heb ik de jaren tussen de eerste installatie en nu steeds geswitched tussen Windows en linux...

Ook Knoppix heb ik eens geprobeerd... maar ik was niet echt onder de indruk.

En nu heb ik ook Ubuntu eens geladen... en hoewel het naar het schijnt erg makkelijk gaat om alles te installeren, lukt het mij niet echt. Zo lukt het niet om videoformaten van Windows af te spelen en ik krijg er die codecs niet op... . En nu Big Brother 5 bezig is in BelgiŽ, wil ik graag wat LiveStreams volgen, dus heb ik WinXP maar teruggezet... .

Wel was Ubuntu de eerste versie waarin ik mijn draadloze PCMCIA kaart aan de praat kreeg!

Maar van alle versies die ik tot nog toe probeerde, ben ik van Fedora het meest tevreden!! En ik veronderstel dat ik in deze laatste versie mijn draadloze kaart ook wel aan de praat zal krijgen...

Bijgevolg installeer ik deze namiddag FC5 op mijn laptop... en dit keer ben ik van plan om echt door te bijten en bij Linux te blijven!! Ik ben Windows echt beu! Mad Volgens mij heeft dat besturingssysteem me al een paar jaar van m'n leven gekost!! Ik wordt nl. altijd erg gefrustreerd wanneer de pc voor de zoveelste keer vastloopt, uiteindelijk crasht en dan opnieuw moet starten, waarbij het dan extra lang duurt omdat allerlei niet gevraagde troep eerst geladen moet worden! (En dan te bedenken dat je voor de kostprijs van Windows en Office een nieuwe pc kunt kopen!!)

Kortom: ik ben helemaal gewonnen voor de Linux-idee!! Cool

Groeten,

Geoffrey
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
djfoxy

BerichtGeplaatst: Do Mrt 09, 2006 10:18 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik ben ongeveer 1993 begonnen met linux.
Toen nog een hele erge pre versie van redhat.
Het leuke was dat je toen echt alles zlef moest compileren, tegenwoordig gaat dat een stuk makkelijker.
Wat heb ik allemaal gehad
-Redhat heel erg oud
-Redhat 5.0
-Redhat 5.1
-Redhat 6.0
-Redhat 7.0
-Redhat 7.1
-Redhat 7.3 ben ik heel erg lang opp blijven hangen
-Redhat 8.0 waardeloos
-Redhat 9.0 waardeloos
-Fedora Core 1 t/m 4
-Fedora core 5 ga ik testen als er een officiele release is.

Deze systemen hebben allemaal gedraait op een Pentium 3 500 Mhz met 512 mb geheugen en een 20 gb harddisk.
Was een thuis servertje

Echter heb ik 3 jaar lang redhat 7.3 gedraait op 2 officiele webservers voor mijn bedrijf.
Ik deed toen nog aan webhosting.
Dat doe ik nu nog steeds maar ik heb het uitbesteed.

Op het moment draai ik thuis een server met fedora core 4 waar ook een faxserver (hylafax) aan hangt met een extrene modem.
Mijn mail komt hierop binnen.
Samba draait erop voor mijn documenten en de overige gebruikers in mijn huis.
Bittorrent draait erop (azureus)
openoffice
OpenVPN voor beveiligde connecties naar huis.

Ik heb hiernaast nog een windowsxp bak staan maar ik merk dat ik die steeds minder gebruik.

Ik zoek alleen nog goede software voor midi sequencing zoals cubase.
Die heb ik onder linux nog niet gevonden
Terug naar boven
Jimmy

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 19, 2006 3:28 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Euh nu zo een 3 weken denk ik. Ik heb eerst RedHat 9 gehad maar dies veel te ver veroudert. Toen Debian maar die vond ik niet makkelijk en nu heb ik fedora core 4 en die bevalt me wel Smile. Dus ga straks de officiele versie van fedora 5 ook eens proberen Razz
Terug naar boven
WindowsXP-PRO

BerichtGeplaatst: Za Apr 22, 2006 6:54 am    Onderwerp: Reageren met citaat

ik heb al 3 jaar linux

heb libranet geprobeert, alsmede Suse. Red hat en FC vindt ikzelf de leukste distro

Windows komt misschien op mijn 2e pc, vanwege red alert 3.
Terug naar boven
Gul Dukat

BerichtGeplaatst: Zo Apr 23, 2006 2:37 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Ben nu 1 1/2 jaar serieus bezig met Linux. Daarvoor heb ik wel wat geflirt met verschilende distro's, maar dit duurde nooit lang en was nooit erg succesvol. Was er toen te ongeduldig voor.

In die afgelopen 1 1/2 jaar heb ik heel wat distro's gebruikt en gedownload. Zowel installerbare als LiveCD's. De eerste distro's waar ik serieus mee aan de slag ging, was Mandriva. Maar deze distro heeft veel, zo niet al zijn charme, voor mij althans verloren. Vandaar dat ik de laatste tijd ook veel bezig ben met andere distro's. En dan wel voornamelijk SuSe, Fedora en Ubuntu.

Laatst aangepast door Gul Dukat op Vr Jun 09, 2006 6:34 am; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
Rinse

BerichtGeplaatst: Wo Mei 03, 2006 11:50 am    Onderwerp: Reageren met citaat

ik ben in '98 begonnen.
Eerst redhat, toen mandrake, en nu suse.

Redhat ben ik mee begonnen omdat die toen het meestgebruikt werd: veel documentatie/fora ging bijna uitsluitend over redhat.

Daarna overgegaan op mandrake (6.0), vanwege de kde-ondersteuning (mandrake is begonnen als redhat + kde, en was in die tijd ongeveer net zo'n hype als ubuntu nu is)

Daarna overgegaan op suse (7.0), vanwege sponsoring door suse.

Redhat heb ik ongeveer 3 maanden over gedaan voordat ik het onder de knie kreeg. In die tijd was Linux behoorlijk spartaans, meeste ging via de commandoregel of door tekstbestanden te bewerken. Beetje grafisch had je wel: rpm's installeren deed je met Glint

bestandsbeheer met xfm

Mandrake maakte het allemaal een stuk eenvoudiger, veel zaken werden bij mandrake al in een vroeg stadium grafisch afgehandeld.

Overstap naar suse was even wennen, yast was destijds alles/behalve grafisch, en best ingewikkeld om door te worstelen.

Tegenwoordig maakt mandriva/suse weinig verschil meer uit qua gebruiksvriendelijkheid.

Linux is flink gebruiksvriendelijker geworden in al die jaren.
Moest ik in '98 nog zelf een inbelscript schrijven om te kunnen internetten (en eentje om de verbinding te verbreken), nu heb je met enkele muiskliks al verbinding Smile
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Johannes

BerichtGeplaatst: Do Jun 08, 2006 10:29 pm    Onderwerp: Hoe lang ben je bezig? Reageren met citaat

Ik ben nu zo'n twee jaar bezig, en ik heb enorm veel distro's geprobeerd... slackware, ubuntu, fedora, suse, mandrake, debian, beatrix, mepis, gentoo en nog veel meer. Ik vind Linux een prima besturingssysteem, stukken beter dan Windhoos in elk geval. Ik ben alleen nog altijd op zoek naar de perfecte distro... elke heeft wel een minpunt waardoor ik weer een ander ga proberen... de distro's die het langst hebben geleeft waren FC4 en OpenSuse 10.0.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
MaZZie

BerichtGeplaatst: Vr Jul 21, 2006 5:49 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik ben sinds vandaag voor het eerst bezig gegaan met Linux desktop (fedora core 5). Is leuk om mee te spelen en zeker handig omdat ik veel ssh. Ik werk namelijk al een aantal jaar met linux servers(eerst debian en nu centOS).
Terug naar boven
sciurius

BerichtGeplaatst: Di Okt 17, 2006 3:43 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Unix: begin jaren 80
- Microsoft Xenix (PDP11)
- Zilog Zeus (Z8000 series)
- HP/UX (HP9000/500, HP9000/300)
- DEC Ultrix (VAXstation, DECstation)
- Solaris (BSD-versie, Solair)
Linux: vanaf 1993 of zo, op maatwerk PCs
- Slackware (kort)
- RedHat 2.5
- RedHat 3, 4, 5, 6 t/m 6.2
- RedHat 8.0 en 9 (Sucks)
- RedHat Enterprise Linux (Sucks)
- Fedora Core 2
- Fedora Core 5
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Overig Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: