Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

SSH Terminal

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Servers & Netwerken
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Joep
Gast

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 18, 2005 4:00 pm    Onderwerp: SSH Terminal Reageren met citaat

Wat moet ik precies doen om via internet m.b.v. een SSH terminal mijn computer te benaderen? Ik gebruik Fedora 3.
Terug naar boven
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 18, 2005 4:11 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Je hebt nodig:
- Een SSH server op de PC waarmee je wilt verbinden, en
- Een SSH-client. In Linux kan je met het commando 'ssh -l gebruiker ipnummer' verbinden. Heb je Windows, dan kan je bijvoorbeeld de SSH client PuTTY downloaden: http://www.putty.nl/download.html
In PuTTY gewoon de instructies volgen, dan lukt het wel.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
sitetree

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 23, 2005 5:12 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Zorg er wel voor dat de poorten voor ssh (22) open staan om vanaf een andere locatie je computer te bereiken.
In een eventuele router en de firewall van fedora moet deze poort openstaan, anders kom je niet binnen. Je kan dit controleren door op de server zelf een ssh te starten naar je eigen ip-adres
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
bjorn
Gast

BerichtGeplaatst: Di Mei 17, 2005 9:57 pm    Onderwerp: shh... Reageren met citaat

ik probeer ook al weken de pc op mijn werk te bereiken via ssh (en omgekeerd). Heb op beide computers de sshd lopen

[root@sth ~]# service sshd status
sshd (pid 4532) is running...

verder heb ik ook via system settings -> security level ssh aangevinkt als trusted service. Echter, als ik via een site zoals http://www.whatismyip.com/ mijn ip adres probeer te achterhalen, en dan

ssh -l username xxx.xxx.xxx.xxx

krijg ik:
ssh: connect to host xxx.xxx.xxx.xxx port 22: Connection timed out

wat nu?
Terug naar boven
sitetree

BerichtGeplaatst: Wo Mei 18, 2005 8:42 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Was niet ingelogd, vorige graag weg door MOD.

Meestal zit er dan nog ergens een firewall tussen, bv op je werk.
De gehele route vanaf internet tot je pc op het werk, dienen de poorten allemaal open te hebben voor ssh. Als er ergens 1 dicht staat, dan lukt het al niet neer.

Thuis, kan je door traceroute <ip-werk. kijken wat er allemaal tussenzit.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
dragonfly

BerichtGeplaatst: Wo Jun 01, 2005 4:45 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

pfff, bedankt voor de tip, maar ik vrees dat ik er niet veel wijzer uit geraak.

Ik begrijp dan ook niet veel van DNS en IP's enzo. Het zit zo. Ik heb een adsl verbinding (ethernet). Als ik mij IP adres probeer te achterhalen via een site zoals http://www.whatismyip.com/ en dat dan gebruik als ssh krijg ik een foutmelding (vreemd genoeg is het nu niet meer connection timed out, maar connection refused).

Het IP adres dat de bovenvermelde site mij geeft is echter een ander dan hetgeen ik krijg onder inet addr. als ik het commando ifconfig gebruik.

Is er trouwens geen publieke ssh server waarvan geweten is dat die zeker werkt waar ik eens kan in-ssh-en, want ik heb er geen idee van wat er nu juist wel en wat niet werkt. Verder vraag ik mij ook af of iemand anders op mijn computer zou geraken...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Servers & Netwerken Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: