Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

up2date conflicten

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Beginners
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
marius

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 18, 2005 12:18 am    Onderwerp: up2date conflicten Reageren met citaat

Als ik up2date wil uitvoeren krijg ik wat meldingen van conflicten. Is er een methode om te kiezen voor bepaalde repositories en dan eventueel geforceerd de software te updaten, zodat het gewoon weer goed werkt.

Ik heb met apt gewerkt, en verschillende yum.conf ik denk dat dit de oorzaak is. Maar het loopt gewoon niet lekker. Volgens mij sinds ik apt erbij gezet heb loopt het updaten niet goed.

Marius

http://members.home.nl/mdboon/up2date.png
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht AIM-naam
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 18, 2005 4:14 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Hoe je met up2date het downloaden/installeren van software kunt forceren weet ik niet, maar in /etc/sysconfig/rhn/sources kan je nieuwe reporitories toevoegen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
marius

BerichtGeplaatst: Di Mrt 22, 2005 7:15 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Thijs schreef:
Hoe je met up2date het downloaden/installeren van software kunt forceren weet ik niet, maar in /etc/sysconfig/rhn/sources kan je nieuwe reporitories toevoegen.

Ik heb het nu verknald denk ik. Hij (up2date) wilde iets niet installeren ivm conflict met atrpms-package-config-91-1.rhfc3.at
Ik denk yum remove atrpms ........ Dat ging goed, toen gelijk een melding van heel veel programma's via up2date te installeren. Dit leek allemaal goed te gaan tot dat het up2date proces werd afgebroken (eigen schuld bij een geen key melding drukte ik per ongelijk op nee). Computer deed niets meer. Dus koude start maar hij start niet meer op (linux). Ik denk dat ik alle belangrijke bestanden eraf heb gegooid. Shocked

Mijn vraag is of ik met de dvd / rescue dit nog kan repareren. Ik denk zelfs dat de kernel er af is maar ik kan er niet bij en recue mode van fedora heb ik nog nooit nodig gehad (gelukkig|) of moet ik alles opnieuw installeren? Crying or Very sad
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht AIM-naam
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Di Mrt 22, 2005 7:42 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ai.. lijkt me niet goed.
Als je niet weet welke bestanden er ontbreken valt er niet veel terug te zetten. Met de rescue-cd kan je iniedergeval wel backups maken.

Krijg je geen foutmeldingen tijdens het starten ?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
Gast

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 23, 2005 7:54 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Thijs schreef:
Ai.. lijkt me niet goed.
Als je niet weet welke bestanden er ontbreken valt er niet veel terug te zetten. Met de <a href="http://www.fedora-linux.nl/basis/#rescue">rescue</a>-cd kan je iniedergeval wel backups maken.

Krijg je geen foutmeldingen tijdens het starten ?

Het volgende:
Code:

Booting FC 2.6.10-1.741_FC3
root (hd0,6)
Filesystem type is ext2fs
Partition type 0x83
kernel /vmlinuz-2.6.10-1.741FC3
ro root=label = /1 rhgb quiet

Error 15:File not found

Hoop dat je hier wat aan hebt. Ik denk dat mijn kernel weg is
Terug naar boven
jarifed

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 23, 2005 8:52 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Heb je geprobeert bij het grub login scherm met eenvoorgaande kernel op te starten??
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Beginners Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: