Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Ieder jaar een poetsbeurt...

Dit subforum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk.   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Offtopic
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Lutz

BerichtGeplaatst: Di Feb 07, 2006 7:32 pm    Onderwerp: Ieder jaar een poetsbeurt... Reageren met citaat

Hoe houden jullie de computer van binnen schoon?

Stofzuiger werkt perfect, alleen een beetje russisch roulette: door electrostatische oplading gaat nog weleens wat kapot (geheugen, cpu, ...)

Perslucht uit de bus: gegaranteerd opladingvrij, maar de computer stinkt erna omdat de stof goed verdeeld wordt (maar ook minder in je cpu koeler).

Borstelen met een kwast op het balkom.

Nog iemand betere ideeën?

Bedankt voor het meedenken!
....Lutz
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Gul Dukat

BerichtGeplaatst: Di Feb 07, 2006 7:37 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Gebruik zelf heel af en toe de stofzuiger met regelbare zuigkracht. Maar eigenlijk hoef ik dit niet te doen, aangezien mijn pc-park meer uit elkaar ligt dan in elkaar zit. Tja, probeer nu eenmaal graag van alles uit. Wink
Maar met een stofzuiger gaat het overigens prima, heb nog nooit wat beschadigd/kapot gemaakt. Mits je het maar met beleid doet.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
Worado

BerichtGeplaatst: Di Feb 07, 2006 8:09 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Een stofzuiger is gewoonweg NIET gezond voor je PC (Dat is ongeveer één van de dingen die Cisco door je strot probeert te douwen bij IT Essentials Razz ).

Maar ok, als ik mijn PC van binnen schoonmaak doe ik dat gewoon het liefst met een kwastje... Kost veel tijd en moeite, maar het resultaat mag er wezen: niet alleen een PC die van binnen schoon is, maar ook een PC die een stuk stiller is, als het stof uit de fans haalt.
Terug naar boven
Gul Dukat

BerichtGeplaatst: Di Feb 07, 2006 8:18 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Worado schreef:
Een stofzuiger is gewoonweg NIET gezond voor je PC (Dat is ongeveer één van de dingen die Cisco door je strot probeert te douwen bij IT Essentials Razz ).

Embarassed
Terug naar boven
molski

BerichtGeplaatst: Wo Feb 08, 2006 11:29 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Stofzuiger raad iedereen idd af, alleen gebruik ik hem mooi wel hoor zo nu en dan, zolang je gewoon voorzichtig doet kan het best vind ik zelf.
Nadat met de stofzuiger alle stof die in de kast ligt op de grond zeg maar, rondom de (passieve) koelers enz. is weggehaald pak ik een kwastje, perslucht, beetje zelf blazen en de PC is weer helemaal schoon.

Dit doe ik al ruim 3-4 jaar op deze manier en nog nooit wat gesloopt, mits je voorzichtig doet natuurlijk Smile

Mn toetsenbord maak ik ook met de stofzuiger schoon....wel een regelbare, heb namelijk al 2x de CAPS en SHIFT toets van mijn laptop opgezogen, maar ja, gewoon zorgen dat de stofzuigerzak nieuw of geleegd is als je eraan begint, dan heb je die toetsen zo weer teruggevonden.

Ondanks dat de stofzuiger niet goed is heeft het wel het beste resultaat vind ik zelf.
Terug naar boven
Menno

BerichtGeplaatst: Wo Feb 08, 2006 11:45 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Een oude panty over het rooster spannen van je voeding doet ook al veel wonderen.
Je kunt beter voorkomen dat stof er in en of er uit gaat.
Natuurlijk wel op tijd vervangen, anders krijg je geen air flow meer in je systeem!
Terug naar boven
Huib van Straaten

BerichtGeplaatst: Wo Feb 08, 2006 12:54 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Toen ik vroeger (1992/1993) bij de helpdesk werkte, gebruikten wij daar (heel handig) spuitbusjes met perslucht voor. Er kwam dan wel een geweldige stofwolk uit die pc, maar hij was wel netjes schoon zonder iets te beschadigen.

Huib
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Th3No0b

BerichtGeplaatst: Wo Feb 08, 2006 10:30 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Dat kan natuurlijk ook. Ik moet ook maar eens een keer mijn pc gaan schoonmaken. Er zit weer een LAN Party aan te komen dus het mag ook wel.
Ik zie wel hoe ik het doe Razz Ik denk niet dat mijn vader het goed vind als ik de stofzuiger pak dus ik zal het anders moeten doen. Tegen die tijd lees ik dit topic nog wel weer een keer door.
Terug naar boven
Lutz

BerichtGeplaatst: Za Feb 11, 2006 6:46 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Menno schreef:
Een oude panty over het rooster spannen van je voeding doet ook al veel wonderen.
Je kunt beter voorkomen dat stof er in en of er uit gaat.
Natuurlijk wel op tijd vervangen, anders krijg je geen air flow meer in je systeem!

Ik heb er extra alle voedingen nagelopen. Ze hebben tussen een en twee fans, die de lucht uit de kast blazen. Stoffilters hebben toch alleen nut op de aanzuigkant? Graag uitleg! Rolling Eyes

Groeten,
....Lutz
Terug naar boven
Lutz

BerichtGeplaatst: Za Feb 11, 2006 6:52 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Huib van Straaten schreef:
Toen ik vroeger (1992/1993) bij de helpdesk werkte, gebruikten wij daar (heel handig) spuitbusjes met perslucht voor. Er kwam dan wel een geweldige stofwolk uit die pc, maar hij was wel netjes schoon zonder iets te beschadigen.

Huib

Ik heb er vandaag zo een spuitbus gehaald: de verkoper gaf nog de tip mee, om de fans met tape te blokkeren of de stekkers uit de moederplank (is dat het goede ABN woord ervoor?) te halen. Anders kan de fan als fietsdynamo spanning in de "plank" opwekken en behoorlijk schade aanrichten. Tja, vroeger waren de CPU's passief gekoeld, en het probleem speelde niet.

Idea Misschien moeten wij bij de bijeenkomst een sessie computerpoetsen houden... Idea
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Dit subforum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk.   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Offtopic Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: